kristine 80 Skrevet 23. april 2003 #1 Skrevet 23. april 2003 Når vi først er i gang, så kan vi jo også spørre om favoritt vin. Jeg har fått en ny åpenbaring med den nye Boheme ( rødvin) Jommey.. saker
Chiquita Skrevet 23. april 2003 #2 Skrevet 23. april 2003 Min favorittvin er ikke å få tak i i norge, Sverige eller Danmark :cry: En spansk hvitvin: Conde de Carralt har en flaske liggende etter vi var på Mallorca i fjor sommer.... Den er "hellig" og skal spares til en spesiell anledning
Fakse Skrevet 23. april 2003 #4 Skrevet 23. april 2003 Faustino I er favoritten her i huset ja Men kjøper den ikke så ofte på polet, tar heller med en "koseflaske" eller to når vi er utenlands. Synes forøvrig Marques de Cive er mye god smak for pengene.
Gjest c75 Skrevet 23. april 2003 #5 Skrevet 23. april 2003 Baron De Ley Reserva 1997/1999 Emblem Châteauneuf-Du-Pape Marques De Oro 2001/2002 (billig og god) Kjøper skjelden/aldri hvitvin så der har jeg ingen favoritter! *fikk lyst på rødvin jeg nå*
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2003 #7 Skrevet 23. april 2003 Marsanne er en enkel, grei, billig og god hvitvin - det samme er forsåvidt Lindemans. Av røde viner kommer det litt an på maten. Masi fungerer også som "saft," mens for eksempel Periquita og Faustino krever litt mer av det faste tilbehøret.
Lisle Skrevet 23. april 2003 #8 Skrevet 23. april 2003 Lambrusco, en italiensk sprudlende hvitvin, helst den i 1.5 liter flaske. den er nydelig og koster kun 23 kr
kristine 80 Skrevet 23. april 2003 Forfatter #9 Skrevet 23. april 2003 Det var mange jeg ikke har hørt om. Jeg liker helst viner som ikke er for sure. Drakk en vin i helgen som heter Capella, den var for sur og klarte liksom ikke og venne den på meg :blunke: Boheme er italiensk, og en annen god italiener er Arpi. La Chass, Santa Rita,Faustino og Masi er også gode viner. La Salle er den eneste gode hvitvinen jeg vet om. Klarer liksom ikke og få take på dem
Gjest Diva Skrevet 23. april 2003 #10 Skrevet 23. april 2003 Masi Col de Sasso Gato Negro Boheme (billig og bra!) Har ikke smakt kjeeeempemange rødviner, men disse er vel favrittene : - ) Hvitvin er jeg ikke så glad i lenger...... Liker dem friske og ikke for søte, men ikke for sure heller.... Noen forslag ? Musserende rødvin er bra i partysammenheng som velkomstdrink for eksempel. Lambrusco di Sorbara - comtessa Matilde kan jeg i allefall anbefale. Den er ikke kjempesøt og den er delikat og lekker. Gancia Rosso er også god, bare litt søtere Tror musserende rødvin står under rødviner i pollista Ellers er min(e) favoritt champagne Veuve Cliquot og Dom Perignon Diva :D
Gjest Lea Skrevet 23. april 2003 #11 Skrevet 23. april 2003 Jeg drikker ikke rødvin jeg... Men jeg kjøper en flaske hvitvin i ny og ne. Den skal være halvtørr/tørr. Pleier å ende opp med en av disse: Jacobs Creek Ars Vities Blue Nun Green Label eller en Reiler Ikke særlig spennende, men disse smaker sånn jeg liker det. Mine smaksløker oppfatter en hvitvin som en hvitvin, uansett pris. Men hvis de blir for søte kjenner jeg det... BLÆ!
Kristi Skrevet 23. april 2003 #12 Skrevet 23. april 2003 Jeg er vanvittig sær når det gjelder vin. Akkurat nå er det Rødvin: *Viña la Rosa (chilensk) *Egri Merlot (ungarsk) Hvitvin *Dr. Loosen (tysk) Denne finnes vel i 3 forskjellige utgaver på polet, men jeg synes de er like god alle sammen.
Lisle Skrevet 23. april 2003 #13 Skrevet 23. april 2003 er det flere sorter lambrusco da.... får vel kjøpe meg en flaske i morgen og skjekke presis navnet
Bertha Skrevet 23. april 2003 #14 Skrevet 23. april 2003 Vinen smaker alt etter hva man har som tilbehør (altså mat), så det er vanskelig å si hva som er "favoritt" synes jeg. Dessuten er jeg helt håpløs til å huske slike navn :oops: Men dersom jeg skal drikke vin uten mat ved siden, så foretrekker druer som Merlot og Shiraz (rød) eller Gewurstraminer og Chablis (hvit).
monja Skrevet 24. april 2003 #15 Skrevet 24. april 2003 Drikker ikke rødvin jeg, men på hvitvinsfronten er det bare en som gjelder.....
Malou Skrevet 24. april 2003 #16 Skrevet 24. april 2003 Har blitt litt lei av rødvin jeg, men prøver (forgjeves?) å finne en god hvitvin, men jeg har ikke lykkes ennå. Vil gjerne ha en som er litt søt jeg og ikke særlig sur. Noen forslag? Jennifer
valmue Skrevet 24. april 2003 #17 Skrevet 24. april 2003 Jeg liker å prøve stadig nye viner, men har en hvitvin jeg ofte ender opp med, litt avhengig av hva som skal spises til da selvsagt. Chateau Bonnet - en ypperlig matvin. Er ellers glad i italienske, franske og australske rødviner. De mest kraftige spanske vinene er ikke noe for meg.
Gjest ButtHead Skrevet 24. april 2003 #18 Skrevet 24. april 2003 Langenbach spätlese er god, dessuten er pimpante veldig god. Det er mange andre også, men disse to er nok de beste
Gjest Diva Skrevet 24. april 2003 #19 Skrevet 24. april 2003 er det flere sorter lambrusco da.... får vel kjøpe meg en flaske i morgen og skjekke presis navnet Tenker du på den jeg nevnte ? Det er i allefall en rød label på den og en rød / hvit øverst mot toppen, og en sort en helt øverst Kanskje jeg skal prøve den du snakker om ? Finnes den i Norge ? Åssen smaker den ? Masse spørsmål her
Gjest gjest1 Skrevet 24. april 2003 #20 Skrevet 24. april 2003 Akkurat nå skal jeg gjøre kål på en Gigondas, en fransk (?) rødvin. Veldig bra. Men sånn apropos hvitvin; har dere prøvd hvit Faustino? Den synes jeg er veldig god. Ikke alle polene som har den, sist fant jeg den på CCVest. Worth a shot!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå