Gjest Hotellgjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Når jeg skal velge hotell ser jeg først på beliggenhet, det viktigste er å bo sentralt i forhold til ting jeg vil se og gjøre. Men innenfor det området jeg vil bo prøver jeg stort sett å få det rimeligste, foretrekker dog eget bad med mindre det koster veldig mye ekstra. Men jeg opplever at mange vil betale ekstra for å bo på et "pent" rom, mange klager på rom som er slitte, maling som flasser o.l. Dette legger jeg ikke vekt på i det hele tatt. Betaler ikke 100 kr ekstra pr natt for et rom med penere tapet. Men mange jeg kjenner betaler gjerne flere hundre ekstra for å bo på et "skikkelig" hotell, istedenfor å velge feks bed and breakfast. Selv om begge deler er rom med bad. Hva legger dere vekt på når dere skal bo?
Munachimso Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 (endret) Jeg vil gjerne ha et rent og pent hotell, trenger ikke være fancy, men jeg vil ikke ha mugg på veggene for å si det sånn. Og så vil jeg ha eget bad. Etter det kommer pris og beliggenhet. Endret 8. januar 2008 av Munachimso
Arkana Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Eget bad er et ufravikelig krav, ellers må rommet/hotellet være rent og pent, men gjør ikke noe om det er litt slitt. Ellers er beliggenhet absolutt det viktigste. Det trenger ikke være kjempesentralt, men må ha kollektivtransport innen få minutters gange slik at vi lett kommer oss rundt.
momo Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Er det byferie så er beliggenhet veldig viktig, så vil jeg ha det rent og eget bad. Er det sydenferie, så ønsker jeg bedre standard og aktiviteter for barna.
gard Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Hei Først og fremst vil jeg ha et hotellrom som er rent og pent, som har eget bad og der det ikke er masse små udyr som ligger og kryper rundt. Men utover det er også lokasjon viktig, pris, tilgang til offentlig transport, positive omtaler fra andre reisende etc.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Det varierer, noen ganger er det flott med pene omgivelser, andre ganger er det ok med madrass på flermannsrom og felles bad (helst med lite kø...). Det kommer an på typen reise jeg er på, og tildels reisefølget. Stedet betyr selvsagt mye, jeg har sovet med rotter, kakerlakker og annet småkryp på rommet, men hadde det skjedd i Norge hadde jeg blitt sint Det er viktig at det ikke kommer negative overraskelser på standard og service i forhold til hva man forventer etter prisnivået, og dårlig service er alltid negativt. God frokost er et pluss hvis man har tenkt seg opp i frokosttid, blir lite begeistret hvis utvalget er tørr loff, to sorter syltetøy og automatkaffe. Det bør være lett å komme seg til og fra sentrum, og helst ikke i et lugubert strøk hvis jeg reiser alene. Litt luksus er supert på tur, men jeg verdsetter det under muligheten til å ta flere turer med lavere standard. Har stort sett bare ledd når standarden har vært skikkelig dårlig, unntaket er når forholdet mellom pris og tilbud er slik at en vet at en blir flådd og behandlet dårlig. Da blir jeg sur.
Betsy Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Skal jeg på romantisk kjæresteferie så synes jeg det er hyggelig med en viss standard - til og med litt luksus. Men dersom jeg er på shoppingtur med venninnegjengen så senkes kravene vesentlig. Da kan jeg godt bo på slitne hoteller med lav standard så lenge beliggenheten er bra og rommene er rene. Eget bad er forøvrig et must.
Multi Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Beliggenhet og pris. Jeg oppholder meg i grunnen lite på rommet når jeg er på ferie, da vil jeg heller oppleve ting og være ute. Jeg bruker ikke mye penger på et sted jeg bare sover og dusjer.
Antoinette Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Jeg bor endel på hotell i forb. med jobben og da bor jeg gjerne på typiske forretningshoteller med bra standard. Eget bad er et must uansett hvor og hva jeg skal. Ellers vet man jo aldri hva slags tilstand badet er i når man kommer inn. Drar jeg på en romantisk tur med kjæresten betaler vi ekstra for litt luksus. Det absolutt viktigste er at det er rent, litt slitt tapet ol. bryr jeg meg ikke om. Og god frokost er også viktig med mindre det er New York og du har herlige Diners på alle bauger og kanter.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Har i hvert fall bodd på mange enkle hoteller jeg har vært kjempefornøyd med, og etterpå lest at de har fått slakt av mange i anmeldelser på nettet. Så jeg tror det er veldig forskjellig fra person til person hva som er akseptabel standard. Det med avskallet tapet er det mange som klager på, likeså slitte tepper o.l. Jeg må vel innrømme at gulvet er det siste jeg legger merke til på et hotellrom, så sant det ikke er hull i det eller det piler rotter og kakerlakker over det. Jeg dør heller ikke av litt støv, men sengetøy og bad bør helst være rent
Monarabb Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Kommer helt klart an på reisefølget. Skulle jeg reist med kjæresten ville jeg nok hatt litt bedre standard på rommet en hvis jeg reiste men venninnegjengen! Som flere andre har sagt så er felles bad viktig samt at det er nærme kollektiv transport!
vilde Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Men mange jeg kjenner betaler gjerne flere hundre ekstra for å bo på et "skikkelig" hotell, istedenfor å velge feks bed and breakfast. Selv om begge deler er rom med bad. Hva legger dere vekt på når dere skal bo? Vi går nok i kategorien som ofte betaler noen hundrelapper ekstra for å få et skikkelig hotell! Det avhengig jo litt av hvilken type ferie det er snakk om. Hvis det er en langweekend i Paris eller London, er det ok med en type 3+ standard der det er beliggenhet, pris, og reviews vurderes. Jeg bruker alltid god tid på tripadvisor før hoteller velges ut. Dette har vi gjort i flere år, og har somregel alltid 2-3 utenlandsferier i løpet av året, og har veldig gode erfaringer med å bli fornøyde utifra det. Hvis det er slappeav ferie i mer eksotiske omgivelser velger vi gjerne en bedre standard. Da liker vi litt luksus, gjerne en bra hotellbar, god frokostrestaurant, spa, bassengområder osv:-) Dersom man bruker litt tid på forhånd på å velge hotell får man som regel et veldig bra valg for samme pris som endel enkle og ikke helt perfekte hoteller også:-)
gustav Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Pris og beliggenhet. Rent. Og allerhelst eget bad. Siden vi kjører relativt hyppige lowbudget småturer, velger vi heller å bruke pengene på mat drikke og fornøyelser på det aktuelle stedet. Skal allikevel bare bruke rommet til å sove de 8 timene pr døgn samt dusje og gjøre oss istand. Bruker endel tid på å sammenligne de forskjellige dealene før bestillingen gjøres, men har slutta helt å svelge alt hva som legges ut på f.eks Tripadvisor; de høyeste klagene her i verden kommer stort sett fra mennesker med spesielle behov *hehe*(sorry). Har stort sett endt opp med å være fornøyd tilmed på 'worst place I've stayed'-hoteller, med ytterst få unntak. Tar det rolig på tur og sover lenge, så frokosten er uinterresant.
Nolita Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 Location, location, location Skal til New York i mai, og jeg betaler heller 200 kr for en seng i et 4-sengsdorm for 200kr natta enn 200USD i hotellrom... Har reist rundt på scabby hotell i Øst-Europa og Afrika og vært på Interrail og bodd på herberger med bad i hver etasje, så ingenting overrasker meg lengre.. Så lenge det er bad på hver etasje og ikke at man deler bad med to-tre andre rom (som var en tendens i Polen, der man måtte huske å låse begge dørene) så er min erfaring at badene er rene og pene og sjeldent opptatt.. Orker ikke å bruke penger på å bo meg ihjel, men ser ut til at kjæresten min betaler mellomlegget det koster for å få eget rom, da ble det dobbelt så dyrt, men hvis han føler seg tryggere så... Han er en person som heller betaler noen ekstra hundrelapper for å få et fint hotell, for meg er det ikke så nøye.. Er sjeldent på hotellet uansett og ønsker å bruke pengene mine på shopping
Gjest *Mim* Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 Vi reiser sjelden bort, og når vi først gjør det er det viktig at hotellet har god standard, god service og god mat. Beliggenhet er ikke så nøye.
Leo Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 (endret) Det kommer litt an på hva og hvor jeg skal, men stort sett betaler jeg gjerne litt (Og av og til mye...) ekstra for å bo på et skikkelig hotell. Min opplevelse av å slappe av innebærer bl.a. å sove godt og det gjør jeg ikke på et nedslitt kott i en dårlig og kanskje ikke helt ren seng med støy fra korrindor/naborom. Jeg setter også pris på late morgener med mulighet for å få servert frokost på sengen/balkongen og gerne en rolig stund for meg selv på ettermiddagen på et litt luksuriøst bad. Egentlig tror jeg dette handler litt om alder. Da jeg var student spilte det ingen rolle hvor jeg sov bare det det var noenlunde flatt, men behovene og ønskene har endret seg. Endret 10. januar 2008 av Leo
Wonders Skrevet 10. januar 2008 #17 Skrevet 10. januar 2008 Sentralt Pris Stjerner/standar Frokostbuffe/mat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå