Gå til innhold

Antibiotika og trening

Fremhevede innlegg

Gjest Ethereal
Skrevet

Hei,

Etter å ha ligget en god uke med influensa, begynner jeg endelig å komme til hektene igjen. I tillegg endte jeg opp med betennelse i tannkjøttet rundt en visdomstann, og fikk sju dagers antibiotikakur for det. Jeg har enda ca halve kuren igjen.

Spørsmålet mitt er: Er det OK for meg å trene når jeg går på antibiotika?? Jeg er fortsatt litt slapp, men har ikke feber. Jeg tenker mest på aerobic eller vekttrening. Uten trening blir jeg sur og rastløs, og en enkel spasertur e.l. holder ikke. I går kveld ble det så ille at jeg tok push ups og sit ups hjemme i stua foran TVen....

Råd?? selvsagt ta det med ro, men?????

M

ganske treningsnarkoman

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke noe nmed antibiotikaen å gjøre, men med at du har en infeksjon i kroppen. Du burde absolutt være forsiktig med å tene - i hvert fall trene hardt. Men å gå en tur eller tre, det skal du bare gjøre, det har du godt av.

Gjest Ethereal
Skrevet

*sukk*

Men i kveld ser det ut til at jeg skal på besøk til kjæresten min, så HARD trening utgår uansett. Alternativet er vel en enkel aerobictime....Men fra neste uke er jeg tilbake på sykkelen og i treningssalen, får jeg håpe. Jeg blir ei sur kjerring uten trening, og har masse energi, til tross for sykdom. Men lymfekjertlene i halsen er fortsatt hovne-lurer på hvor lenge det henger i??

M

Gjest Uinnlogget Petruska
Skrevet

Her har tusenfryd helt rett, dropp hard trening til du er HELT frisk igjen. Det er ikke bare infeksjonen som er årsaken, antibiotikaen i seg selv er faktisk en liten belastning for kroppen og setter ned din naturlige motstandskraft. Så uansett hva som er årsaken til en antibiotikakur er kuren i seg selv en indikasjon på at man bør ta det litt mer rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...