Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må bare legge en liten ting her;

Jeg jobber med kundebehandling og har akkurat hatt en kunde som smattet så utrolig med tyggisen sin at jeg holdt på å si ifra til han. Men høflig som jeg er så gjør jeg selvfølgelig ikke det.

Helt greit at kundene min tygger tyggis, men må jeg se hvilken farge den har?

Bare jeg som er urimelig??

Videoannonse
Annonse
Gjest snazaroo
Skrevet

Æsjamei da.

Litt ut av tråden, men måtte bare si det! Kom på det, når jeg så overskriften Smatting...

Mannen og jeg var på gresk restaurant i Danmark i fjor. koste oss skikkelig, fantastisk deilig mat og sååååå koselig. Så plutselig kommer det 2 svensker som setter seg på nabobordet. De er så ekstremt ekle og høylydte. Han ene smatta som bare det, helt utrolig j****. De drakk mer og mer og snakket høyere og høyere. Snakket slibrig med ord jeg ikke kan gjenta her osv. Skikkelig ekkelt. At ikke de som jobbet der kasta dem ut er utrolig i seg selv men....

SÅ når jeg hører ordet smatting, tenker jeg på han. Får gysninger av det jeg altså.

Noen ganger kommer mannen min og tuller med meg, og lager den ekle smattelyden inni øret mitt for å være ekkel. Det er bare så utrolig kjipt, og ganske morsomt. Vi kommer aldri til å glemme det.

Forøvrig skjønner jeg at du ragerte. Jeg synes det handler om folkeskikk jeg da, man kan da vitterlig holde munnen igjen når man tygger? Yuk.

Skrevet

Klart du kan si fra! Det er ekstremt uhøflig, syns jeg.

Det er vel ingen som vil se hva andre mennesker har i munnen, og aller minst høre det.

Jeg hater tyggis, da. Så kanskje jeg ikke er den beste til å svare på dette :)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ja.

Med mindre du er selvstendig næringsdrivende og er eneste skadelidende om du taper kunder, så betaler din arbeidsgiver deg for å se gjennom fingrene med at kunder ikke er prakteksemplarer fra boken om Skikk og bruk. Om de skjeller deg ut eller klår på deg er du selvsagt fri til å utfolde deg, men små irritasjonsmomenter som ikke skader noen, bør du holde for deg selv.

Skrevet

Jeg synes du er urimelig her. Jeg synes selv smatting er veldig plagsomt, men hvilken rett har jeg til å be folk la være? Det skader jo ikke noen, og det er ikke som om man blir utsatt for det i time etter time heller. Man tåler noen minutter med smatting. Særlig når det er snakk om kunder. Hadde en butikkansatt sagt til meg at jeg måtte slutte med smattingen hadde jeg garantert ikke handlet hos dem igjen.

Gjest GossipGirl
Skrevet

Jeg jobber med kundebehandling og har akkurat hatt en kunde som smattet så utrolig med tyggisen sin at jeg holdt på å si ifra til han. Men høflig som jeg er så gjør jeg selvfølgelig ikke det.

Du er ikke urimelig som reagerer, men jeg hadde ikke sagt ifra til kunden. Jeg arbeider selv i et yrke som krever "kundekontakt", (ikke akkurat kunder, men nok om det), og tro meg, det finnes utrolig mange irriterende, plagsomme og forferdelige mennesker der ute.

Men, på jobben er jeg profesjonell og da må jeg handle utifra arbeidgivers interesse. Det er ikke i arbeidgivers interesse at jeg støter bort eventuelle kunder, derfor holder jeg som regel kjeft. Hvis kunden skjeller meg ut, er det selvfølgelig en annen sak, men ellers synes jeg en bør overse uvaner og andre "småting". Plagsomt, ja, men du er profesjonell, og da må du takle såpass. Som tentacle skrev; du kan risikere å støte en kunde, og det er ikke i arbeidgivers interesse.

Skrevet

Som jeg skrev så sa jeg ingenting. Jeg har heller ikke sagt noe til andre kunder som gjør det samme. Men bare lurer på hva som er med folk?? Jeg smatter ikke rett oppi ansiktet til de jeg skal handle med.

Jeg ser gjennom fingrene på nesten alle kunder. Bare de kundene som er ekstremt urimelig som jeg hever stemmen litt ved, evt. henter sjefen min.

Skrevet

Tyggis??? Forferdelige greier hos voksne folk når de ikke klare å lukke munnen.

Tok fly for en tid tilbake. Satt ca midt i flyet. Rett over meg på andre siden satt et kvinnemenneske og leste. Hun hadde musikk i ørene. Der begynte hun.....det smalt og hun tygde med kjeften på 12.......Jeg snudde meg flere gange og så mot henne, fikk øyekontakt. Hun måtte følt det ubehagelig,men hun tok ikke hintet. Tyggingen var så igjennomtrengende at jeg holdt på å bli gal. Er det ikke noe man bør gjøre i enerom når det er så ille?

Nok om det, halvveis i flyturen på en time,så skulle jeg gå på toalettet. Stilte meg opp og ventet, for det smatt en fyr forbi......Selv der jeg sto kunne jeg høre hun smalt og tygde...smatt,smatt.

Kan legge til at hun ble lagt merke til ved innsjekkingen på flyplassen også.....kjeften gikk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...