Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Hvilke ord og vendinger gjør en kontaktannonse uinteressant for deg? Hva i en slik annonse gjør at du går videre og tenker at "dette var ikke noe for meg?" For min del er det f.eks. " du må være slank" " liker å ta meg en fest" Hva med dere?
Gjest =tentacle= Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Kontaktannonser er bare underholdning for meg, jo særere jo bedre Synes også det er morsomt at folk søker kontakt når de omtrent kun oppgir sin egen høyde, vekt og alder med skråstrek mellom tallene, og en setning eller to om ønsket alder og geografi hos den de er ute etter.
Bokormen Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Leste en engang som jeg syns var fin. Stod noe sånn som: Du (altså en kvinne) må helst være flyvertinne, frisør eller hudpleier. Haha kjekt å spesifisere yrket
Gjest =tentacle= Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Leste en engang som jeg syns var fin. Stod noe sånn som: Du (altså en kvinne) må helst være flyvertinne, frisør eller hudpleier. Haha kjekt å spesifisere yrket Flyvertinne er jo fint, det passer for den som gjerne vil ha litt pauser fra kjæresten Ellers er jo "Du er 172 høy, med blondt hår med litt fall i, grønne øyne, slank med fine former" en slager.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Uinteressant hvis det står: "Røyker ikke og bruker ikke alkohol, det bør heller ikke du gjøre" eller "Søker aktiv xxx" Da tenker jeg her blir det mye trim og lite moro... Kan ikke trives med noen som er trimfanatiker. Ellers er det selvsagt en fordel om vedkommende ikke røyker, men her er det tydelig at vedkommende ikke kan tåle noen andre som røyker heller... (Altså de fleste av mine venner + meg...) Ellers kan jeg ikke leve med en person som aldri bruker alkohol. Alkohol bruker jeg i flere sammenhenger, men fornuftig. Men det ville blitt vanskelig å leve med noen som aldri gjør det...
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Bruken av ordet ungdommelig. Særlig når det gjelder folk i 40-50 årsalderen. Da høres du så gammel ut.
mamut75 Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Denne må jo være en klassiker på VG eller Dagbladet sine kontakt annonser . Jeg er en ungdommelig 60 år gammel gutt som søker kontakt med kvinner mellom 20-40 år
Gjest Gitte Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 gavmild er et ord jeg ikke liker, får litt hore-assosiasjoner av det. dvs han er villig til å betale. "liker turer i skog og mark" og "venn med såpe og vann" er så kjedelig, vær så snill å finn på noe bedre er en kontaktannonse jeg leste i dagbladet for flere år siden jeg aldri glemmer: "gift mann på 60 søker ung kvinne ca 25, må ha blondt hår og store pupper. gavmild" æsje
Gjest Huggormen Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Nå har ikke jeg så stor erfaring med kontaktannonser, men har sett litt på nettdatingsider. De profilene jeg hopper glatt over er: "Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive meg selv, det er ikke enkelt. Men jeg får prøve... blablabla... hva mer skal man si? Hmmm... " Vet man ikke hva man skal skrive bør man la det være.
Gjest Gjest_Aida_* Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Enormt selvskryt hopper jeg galant over. Det er feks. mye mer tiltrekkende å beskrive ting man ikke kan/vet noe om, og som man kan tenke seg å lære mer om. Jeg vil iallefall ikke ha en "cand.alt". :-D Likeledes en fyr som tydeligvis har hatt dårlige erfaringer med damer, og beskriver omtrent alle eksen negative egenskaper. Ala "Du må ikke være ditten og datten" . Avtennende til tusen! Menn på 60 som søker etter damer mellom 18 og 35 er jo en klassiker. Og forteller mer om hvilket oppblåst ego noen menn er i besittelse av.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Hvilke ord og vendinger gjør en kontaktannonse uinteressant for deg? Ordet "kontaktannonse" :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Nå har jeg aldri vært i den situasjonen at kontaktannonser har vært nyttige for meg, men jeg synes mange formuleringer er morsomme: - "Jeg er en gutt/jente på 40 +" (jeg er selv 30 og ville ikke brukt "jente" om meg selv i skriftlig sammenheng) - Jeg er n år og søker kvinner i alderen n-20 (altså vesentlig yngre) - Fint om du har erfaring med psykiske lidelser/fint om du også sliter med depresjon. - Renslig mann søker --- (ofte i forbindelse med folk som kun søker seksuelle forhold) - Utstrakt bruk av "..." ( "slank" betyr for meg det motsatte av slank) - Ingen beskrivelse av interesser, bare alder. Heller turer i skog og mark enn en som tar hvem som helst i passe alder... - Du er ikke ---- (beskrivelse av eksen eller mora)
Gjest David John jr. Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Hvilke ord og vendinger gjør en kontaktannonse uinteressant for deg? Hva i en slik annonse gjør at du går videre og tenker at "dette var ikke noe for meg?" For min del er det f.eks. " du må være slank" " liker å ta meg en fest" Hva med dere? ----------------------------------------------------------------------------------------- Personlig ler jeg best av: "du må gjerne være handymann" "liker hytteturer på fjellet, storbyer som Roma og Paris og seilbåt" "inntekt > 600.000" "du er gentleman og vet hvordan en kvinne skal behandles"
Gjest StockDama Skrevet 8. januar 2008 #15 Skrevet 8. januar 2008 "liker turer i skog og mark" "Liker å ta et glass vin ved peisen" og annet klisje dill dall....det gidder jeg ikke =D Og mange gode eksempler i innlegg over..."gutt" på 60...
Gjest Tigress Skrevet 8. januar 2008 #16 Skrevet 8. januar 2008 "Snill gutt på 45..." "Røyker" "Hjemmekos" Alt som tyder på at vedkommende er en tafatt, røykende, utrent sofasliter.
Kristaa Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 (endret) Jeg leser også kontaktannonser med stor iver. "Bamse" - feit "Gutt 64" - gamme gris "Renslig" - pervers gammel gris "Thai" - pedo/horekundetendenser "Leken" - pervertert og/eller i overkant frilynt i sengen (kjønnsbetinget) "Likesinnet" - en som er like syk i hodet som meg "Liker å danse" - søker likesinnet som liker å hoppe rundt på diverse dansebandstevner i helgene Endret 8. januar 2008 av Frysepulver
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #18 Skrevet 8. januar 2008 Det jeg har merket meg spesielt: Når alle setninger slutter på "da" ("Jeg bor på Hadeland da", "Liker å mekke bil og sånt da" osv osv) Beskrivelsen "guttemann" - vet ikke hvorfor, men får skikkelig dårlige assosiasjoner, vil heller ikke ha en "gutt" på 45, da finner jeg meg heller en lekker 20 åring , 45 åringer skal være menn. "Liker turer i skog og mark" fordi a) det er en ihjelbrukt klisje og b) jeg er så urban du får det, skau er fint på TV. "Trener flere ganger i uka" - det gjør ikke jeg "Har campingvogn" - fint for deg
Leo Skrevet 8. januar 2008 #19 Skrevet 8. januar 2008 Jjeg reagerer på mye av det som tidligere er nevnt, men også på "Tar en drink i godt selskap" = Drikker som en svamp i et hvert selskap. Enten har gullfisken bursdag eller så er den kanskje lei seg for at den ikke har det. Selskap er det uansett! "Måteholden med alkohol" = Så lenge jeg tror ingen ser meg... I det hele tatt er jeg skeptisk til mennesker som har et forholdt til rusmidler som gjør at det er det første de føler at de må redegjøre for når det først har noen få linjer/ord til rådighet. Enten er de avhengige selv eller så har de hatt så mange dårlige opplevelser at de er mer enn sterkt preget av det. Ellers er jeg vel også litt skeptisk til "greie gutter" på 45 som sitter på Ullersmo på 15. året...
Liskat Skrevet 8. januar 2008 #20 Skrevet 8. januar 2008 Diskresjon! Det forteller meg at dette er en som er ute etter noe uforpliktende, gjerne med en kone hjemme som aner fred og ingen fare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå