Gå til innhold

Hjelp! Sofaen stinker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt besøk av en av min manns venner, og han LUKTER for å si det på en diplomatisk måte. Sist gang han var her klarte jeg å vaske sofaputene med vann, såpe og klut og lukten forsvant, men denne gangen satt han her i flere timer og puta han satt inntill med ryggen lukter så ille at jeg brekker meg. Spørsmålet er hvordan skal jeg vaske det? er redd for å ødelegge det visst jeg kjører det i vaskemaskinen. (Dette er en Sofa fra Hjellegjerde, Fjord serien, med slikt slitesterkt stoff som skifter farge ettersom hvilke vei man drar hånden, men ikke vanlig mikrofiberstoff)

Er det noen kloke sjeler som kan vet? (Og nevnte venn er nå bannlyst fra heimen for all ettertid)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ringt eller mailet hjellegjerde og spurt. Evt. sjekk om nettsidene deres gir noe info om vasking av akkurat det stoffet. Kanskje fulgte det med en slags vedlikeholdsveiledning da dere kjøpte sofaen?

Skrevet

Legg trekket i fryseren og heng det ute noen dager.

Om lukten er pga dårlig hygiene vil det være snakk om bakterier som lukter her. De vil bli drept i fryseren. på samme måte som man gjør med joggesko egentlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...