Gjest snart frue Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er i et lite dilemma her nå. Jeg har en "venninne" jeg ikke har sett på flere år. Vi gikk på skole sammen på videregående. Vi har bare snakket sammen på tlf et par ganger den siste tiden, så vi har ikke så mye kontakt lenger. Hun fikk høre av en bekjent på byen at jeg skulle gifte meg, og et par dager etter det, ringte hun. og da hadde jeg ikke hørt fra henne på lenge, lenge........ Det virket nesten litt sånn at hun bare ringte for å hinte om å bli invitert liksom. ????? :klø: Nå sitter jeg her da, med blanede følelser, om vi skal be henne og samboeren eller ikke. Samboeren min mener vi ikke skal det, siden jeg ikke har noe særlig kontakt med henne lenger. Hun kommer til å bli veldig skuffet og lei seg hvis hun ikke blir bedt, og det verste jeg vet er at folk blir såret. Vi har jo måttet kutte ned på gjestelisten. Må jo regne ca 1000,- per pers, og med ca 60 pers så blir jo bare festen på 60.000,- Men den siste tiden har jeg derimot fått kontakt med en gammel klassevenninne fra barneskolen, kanskje vi skulle be henne og samboeren i stedet? hjelp meg, hva ville dere gjort?
Concertina Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg ville ikke invitert en gammel venninne som jeg ikke har sett på evigheter, og å fiske etter invitasjon er litt ufint spør du meg. Skjønner egentlig ikke hvorfor hun skulle bli skuffet, dere har jo ikke sett hverandre på flere år og man inviterer da ikke alle man en gang brukte å ha mye kontakt med i et bryllup? (ikke vanligvis i hvertfall...) Da er det vel bedre å invitere barndomsvenninnen din som du faktisk har fått kontakt med igjen?
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Det kan jo hende hun bare syns det var hyggelige nyheter og ringte for å gratulere... Er du helt sikker på at hun blir lei seg for ikke å bli invitert?
Frey Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Det kan jo hende hun bare syns det var hyggelige nyheter og ringte for å gratulere... Er du helt sikker på at hun blir lei seg for ikke å bli invitert? Jeg tenkte det samme. Hun hadde sikkert blitt glad for å bli invitert, men det er ikke det samme som å bli skuffet hvis man ikke blir det.
Betsy Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg som venninne ville nesten synes det hadde vært litt "merkelig" å bli invitert til et bryllup dersom jeg ikke hadde hatt jevnlig kontakt med de som giftet seg... Litt unaturlig, kanskje? Men det er nå meg!
Gjest =tentacle= Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hun ringte sikkert for å gratulere, og fordi nyheten om deg sikkert vekket gode minner fra vennskapet og hun ville prate litt. Jeg blir alltid glad når gamle venninner finner kjærligheten, selv om kontakten har blitt borte pga flytting og andre ting. Synes det høres rart ut at du tar for gitt at hun prøver å presse seg inn på gjestelisten, men det finnes nok dem som gjør det også. Du har jo kjent henne, så du er jo den beste til å vite om det er erfaring eller bridezillatendenser som gir deg den følelsen. Du trenger på ingen måte invitere henne selv om hun har ringt deg en gang nå.
Sympatia Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Skal du gifte deg på hjemstedet ditt, der kanskje hun eller foreldrene hennes bor? Eller må hun reise et stykke, og betale overnatting for seg selv? Om det er på hjemestdet er jo en tanke å bare invitere henne til kaffen/festen. Det skal jeg med lignende tilfeller..... Jeg hørte faktisk gjennom noen venninner at ei gammel klassevenninne fra ungdomskolen, som jeg var masse sammen med i 7ende klasse hadde sagt følgende da hun hadde hørt jeg skulle gifte meg: "da satser jeg på at jeg blir invitert", da sa ei venninne av meg (som jeg iallefall ser a en gang hver tredje måned) "til og med jeg forventer ikke å bli invitert" (Hun kommer jo til å bli invitert til kaffen). Samme jenta skrev følgende til meg på facebook rett etter hun hørte jeg hadde blitt forlovet: " "Gratulere da Sympatia. Så heldig du er!!!! Og den første i flokken!!! Jeg får vel komme i bryllup da??? Når har dere satt datoen??? Klem fra X." (Jeg svarte henne ikke, lot henne heller tro hun druknet i alle andre gratulasjonene) Men syns det er frekt jeg....dette er ei jente som jeg så vidt ikke ha snakket med siden vi sluttet på ungdomskolen. Og når vi møtes så er det den sammen keitete "ja,hva gjør du no da, og hvor bor du no da" samtalen. Hater slike samtaler. Uansett så er det mange som er frekke når det gjelder bryllup. Jeg har f.eks en god venninne som ikke kan forstå at vi har dårlig plass under middagen og at vi må prioritere VÅRE nermeste venner da. Hun sier "jeg blir fornærmet om jeg bare blir invitert til kaffen altså" (Vi har bare plass til 10 venner under middagen, da blir felles nære venner og langveisfarende prioritert.) Ser du nevner å invitere henne og samboeren. Jeg iallefall inviterer ikke kjærester/samboer av vennene mine som jeg ikke kjenner. Samme gjelder søskenbarna mine. Er de gift derimot...
Gjest Gjest_e_* Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Hun fikk høre av en bekjent på byen at jeg skulle gifte meg, og et par dager etter det, ringte hun. og da hadde jeg ikke hørt fra henne på lenge, lenge........ Det virket nesten litt sånn at hun bare ringte for å hinte om å bli invitert liksom. ????? :klø: Vil tro hun bare ringte for å gratulere og være koselig. Har flere ganger ikke kontaktet folk som skal gifte seg nettopp fordi de skal tro noe slikt. Jeg ville tolket deg som om hun ville være koselig og ikke invitert henne.
Bomull Skrevet 10. januar 2008 #9 Skrevet 10. januar 2008 Man inviterer bare de man ØNSKER å invitere. Jeg hadde aldri invitert noen jeg ikke hadde kontakt med lenger som plutselig tok opp kontakten.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #10 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville bedt de som jeg ønsket videre kontakt med.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #11 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville bare bedt de jeg virkelig ønsket å invitere, enten det er få eller mange. Med det det koster å invitere noen i bryllupsmiddag synes jeg det er mer enn litt uhøflig å prøve å invitere seg selv (selv om det er meget mulig venninnen til trådstarter bare ønsket å gratulere og evt ta opp litt kontakt). Om man skulle invitert alle man trodde forventet å bli invitert kan vel festen både bli dyr og litt pinlig.
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2008 #12 Skrevet 10. januar 2008 Hvorfor gjøre stort nummer av at hun bare ville være koselig å gratulere. Er ikke det bare koselig da!?
Gjest lissi32 Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Hun ringte sikkert for å gratulere, og fordi nyheten om deg sikkert vekket gode minner fra vennskapet og hun ville prate litt. Jeg blir alltid glad når gamle venninner finner kjærligheten, selv om kontakten har blitt borte pga flytting og andre ting. Synes det høres rart ut at du tar for gitt at hun prøver å presse seg inn på gjestelisten, men det finnes nok dem som gjør det også. Du har jo kjent henne, så du er jo den beste til å vite om det er erfaring eller bridezillatendenser som gir deg den følelsen. Du trenger på ingen måte invitere henne selv om hun har ringt deg en gang nå. Ja sååå utrolig gøy med bryllup er det ikke;O)
Gjest Frk Åberg Skrevet 10. januar 2008 #14 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville ikke invitert gamle venner som jeg ikke har hatt kontakt med på flere år. Folk forstår vanligvis det også. Jeg tror heller ikke nødvendigvis at hun fisket etter invitasjon fordi hun ringte akkurat nå. Hun hadde kanskje tenkt på å ringe deg lenge, og nå fikk hun en mulighet siden hun da kunne gratulere deg.
No Shorty Skrevet 10. januar 2008 #15 Skrevet 10. januar 2008 jeg tenker litt på det nå som jeg planlegger mitt bryllup... jeg har noen venner som jeg "lovte" at skulle få komme i mitt bryllup da vi gikk på vidregående (det er 1/2 år siden jeg gikk ut av virdregående)), men ei av dem har jeg ikke snakka med siden, ei har jeg ikke noe særlig kontakt med og bestevenninna mi... Det er bare bestevenninna mi som jeg vil invitere til middag, og kanskje hu jeg har litt kontakt med til kaffi, men hu siste har ca 0% sjanse med å bli invitert siden jeg ikke har noe kontakt med henne lengre... Jeg veit at 1/2 år ikke høres lenge ut, men det var bare bestevennina mi som var vireklig nær... Detta har jeg nå hortsatt nesten halvannet år igjen på å finne ut av, så vi får se... Klemmm...
Molly80 Skrevet 10. januar 2008 #16 Skrevet 10. januar 2008 går det ikke bare å invitere på kafe`n? Så har du god samvittighet og hu kan ikke klage...?
snøfnugg Skrevet 11. januar 2008 #17 Skrevet 11. januar 2008 Jeg ville invitert de jeg ville skulle dele dagen med oss som brudepar. De jeg ønsket å ha der. Ikke de som ønsket selv å være der.
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2008 #18 Skrevet 11. januar 2008 Ja sååå utrolig gøy med bryllup er det ikke;O) Det er i allefall sant
Solfridbruda Skrevet 12. januar 2008 #19 Skrevet 12. januar 2008 hvis du ikke hadde tenkt å invitere henne før hun tok kontakt, så trenger du ikke det nå heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå