Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke la deg skremme av den lett tabloide emnetittelen; la meg først presentere min sak.

Jeg er en psykologistudent på NTNU i trondheim og har i de siste 6 mnd. studert hva som gjør en mann attraktiv for en kvinne. Hovedsaklig har jeg tatt for meg fakta ifra psykologien, menneskets evolusjon og moderne teknikker fra de såkalte PUA-miljøene (Pick Up Artist). I tillegg til å ha lest har jeg også testet de forskjellige teoriene i praksis. Prøvene ble utført i stor grad på diverse utesteder i trondheim, men også på kjøpesentre, café og restauranter og på gaten. Det finnes ingen magisk oppskrift som fungerer, men jeg har funnet ut at man ved noen enkle hjelpemidler og rutiner kan påvirke en kvinne til å bli tiltrukket av en. Dette er mine erfaringer fra forsøk, prøving og feiling samt en god del hjelp fra folk som tidligere har studert "the rules of attraction". Jeg setter pris på deres synspunkter og meninger rundt dette!

Å gjenfortelle alt jeg har samlet av material her ville tatt en evighet, så det vil være svært forkortet.

Først og fremst fant jeg ut hva som IKKE fungerer når man skal introdusere seg for kvinnen, noe som er kanskje den viktigste fasen. Den velkjente "Hei, jeg heter -----, hvem er du?" fungerer ikke, enkelt og greit fordi ingen er komfortabel med å fortelle om seg selv til vilt fremmede. Kvinner er også tilbakeholden av natur for menn som viser stor interesse i dem ved f.eks og umiddelbart gi dem komplimenter og sjekke dem opp.

De psykologiske aspektene ved å møte en mann kan genetisk spores tilbake til tiden hvor mennesker levde i små grupper på opptil 50-100 mennesker (ca. 10-20000 år siden). Å bo i større byer er et fenomen som startet for bare et par tusen år siden, og mennesket har ikke evolvert til å tilpasse seg denne nye måten å sosialisere seg på så kort tid. Det er grunnen til at man blir nervøs for å sjekke opp nye mennesker, i oldtiden ville et eventuelt avslag lett fått oppmerksomheten til resten av gruppen, og ens sosiale verdi faller. Denne sperren måtte jeg komme over da jeg skulle utføre mitt eksperiment, og siden dette er en by med 200,000 innbyggere ville jo ikke det ha noen betydning for meg om de jeg møtte syns jeg var sprø eller avslo meg.

I den første fasen, introduksjonsfasen, gjelder det å få kvinnens oppmerksomhet uten å gi den henne direkte. Derfor skal man idet man ankommer gruppen mennesker introdusere seg til gruppen (ikke til henne). Deretter skal man gi et såkalt Neg, dvs. et "negativt kompliment". Eksempler på dette kan være:

"Fine negler, er de ekte?"

"Stilig topp, lillesøsteren min har akkurat samme."

Andre åpningsreplikker kan være:

"Så dere de jentene som slåss utenfor her?"

"Hvis jeg ikke hadde vært homo ville du vært min!" *smile*

Poenget med disse er å indirekte fortelle at jeg ikke er ute etter å sjekke opp eller ligge med jenta, slik at hun ikke føler noe press eller føler seg truet av min tilstedeværelse (jeg er fortsatt en vilt fremmed mann i hennes øyne).

Etterhvert som jeg snakker med venninnen vil jenta spørre seg selv hvorfor jeg ikke prater med henne, og vil derfor underbevisst søke min oppmerksomhet. En annen ting (som igjen baserer seg på vår genetiske opphav fra oldtiden) er at ved å ikke være påtrengende viser jeg at jeg ikke har behov for en jente. Dette fant jeg ut var et viktig psykologisk aspekt, ettersom noen som ikke har behov for noe gir et signal til andre om at man allerede har noe, og derved øker ens sosiale verdi.

Etter denne fasen snakker jeg med jenta (som regel er det henne som tar kontakt på dette tidspunkt). Bare å nå denne fasen er vanskelig på et utested om man ikke kjenner hverandre fra før, er svært kjekk eller snakker med noen som er full.

Man entrer nå den neste fasen, komfortfasen.

Dette er tidspunktet hvor man må la jenta føle seg komfortabel i ditt samvær. Det som de aller fleste (inkludert meg selv) gjør feil nå er å begynne med masse uinteressant smalltalk i frykt for at samtalen med jenta skal stoppe opp. Dette er det største emnet som jeg ikke har tid til å gjengi her i sin helhet (vi snakker over 30-40 sider.)

Et par gode eksempler er å fortelle hva man driver med. Dette sier man som regel rett ut, istedet for å bruke det som en aktiv del av samtalen. Selv er jeg student og musiker, og begynner med å fortelle hvordan jeg som 15-åring spilte min første konsert (som var en katastrofe, hadde jeg funnet de betalende skulle de fått igjen pengene sine idag, det var så ille), hvordan jeg etterhvert ble med i større band og noen morsomme historier fra noe så uglamorøst som en turné på østlandet. Etter dette vil jenta føle at hun kjenner meg, selv om vi bare har snakket i et kvarter. Deretter legger jeg til at jeg ennå har masse planer om fremtiden, jeg har nettopp startet et nytt band og jeg er halvveis i psykologistudiene. Ambisjoner vil gi meg høyere sosial verdi på stedet. Ved å legge inn a) at jeg var en dårlig musiker i starten og b) historier fra konserter med 10-20 fulle publikummere på obskure plasser i østfold vil historien heller ikke oppfattes som skryt. Legg merke til at jeg ennå ikke har gjort noen tilnærminger, komplimenter eller andre typiske "sjekke-ting", og på dette tidspunktet vil det være en veldig avslappet og behagelig stemning oss imellom.

En måte å videre øke hennes tiltrekning, eller iallefall gjøre henne bevisst på at hun er tiltrukket (store deler av følelseslivet utspiller seg underbevisst) er på dette tidspunktet si at man skal til baren/på toalettet etc. for så å introdusere seg for en nye kvinne ved samme mønster, bare at denne gangen kutter du like før komfortfasen. Er den første jenta interessert i meg vil hun på dette tidspunkt føle sjalusi, noe som vil gjøre at hun blir mer pågående for å sjekke meg opp. Dette er noe jeg som regel unngår dersom jeg ikke har intensjoner om å få meg et ligg eller dame.

Det er mye mer i denne delen som må gjennomføres, men på dette tidspunktet har jeg en jente som er oppriktig interessert i meg, og først nå kan jeg ta valget om jeg vil bli bedre kjent med henne eller om jeg vil trekke meg.

Andre viktige ting jeg fant ut som jeg vil tilføye:

Ved å komme inn på en uteplass eller i en forsamling sammen med en eller to jenter har andre kvinner mye lettere for å åpne seg og blir, sannsynligvis underbevisst, mer interessert i meg. Dette skyldes genetisk at en mann som er forhåndsvalgt av andre kvinner, er mer attraktiv.

Jeg prøvde eksperimentene ved å noen ganger fortelle at jeg jobbet som lærer, andre ganger som investor. Dette hadde overraskende svært lite å si om kvinnen ble tiltrukket av meg. I tilfeller der jeg bevisst opplyste om min høye inntekt gjorde det faktisk negativt inntrykk på jenta, fordi en person som skryter/føler behov for å skryte prøver å kompensere for en svakhet eller noe man ikke har. Sosial verdi var det viktigste elementet.

For meg har dette vært utrolig morsomt og jeg har knapt begynt å utrede dette psykologiske spillet som koker ned til det å videreføre genene våre med best mulig make. Grunnen til at jeg studerer fenomenet fra en manns perspektiv er fordi jeg selv er mann og det dermed ble enklere å prøve de forskjellige teorier i praksis (noe som har vært morsomt, selv med et par drinker slengt i ansiktet og avvisninger).

Tilbakemeldinger på dette emnet mottas med stor takk.

Endret av Lovedrop
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil nå bare si wow; for et imponerende stykke arbeid, selv om dette kun er et utdrag.

Så får heller kritikken utføres av noen med et mer våkent blikk enn meg :fnise:

Gjest su querida
Skrevet

Interessant lesning. Ser det er mye der som godt kun funke for å komme i kontakt med jenter (uten at de tror du sjekker de opp).

Men for min del er det noe som ikke hadde funket og.

En måte å videre øke hennes tiltrekning, eller iallefall gjøre henne bevisst på at hun er tiltrukket (store deler av følelseslivet utspiller seg underbevisst) er på dette tidspunktet si at man skal til baren/på toalettet etc. for så å introdusere seg for en nye kvinne ved samme mønster, bare at denne gangen kutter du like før komfortfasen. Er den første jenta interessert i meg vil hun på dette tidspunkt føle sjalusi, noe som vil gjøre at hun blir mer pågående for å sjekke meg opp.

Hadde dette skjedd meg hadde jeg antatt at han rett og slett ikke var interessert og latt det være med det (selv om jeg kanskje hadde likt han). Sjalu hadde jeg nok blitt men får jeg intrykk av at noen ikke er interessert gidder jeg ikke mase på de for å få oppmerksomhet igjen.

Det samme gjelder avsnittet om å snakke kun med venninnen. Hadde fått mer inntrykk av at han var uhøflig som ikke prøver å innvolvere meg i samtalen og (hvis det er kun meg, han og venninnen som sitter i gruppa og han ikke ga noe intrykk av at han prøvde å sjekke henne opp men heller bare ville slå av en prat).

Skrevet

Akkurat det med å få henne sjalu kommer nok an på hva slags jente hun er, så der tar man en sjanse. Har hun et stort oppmerksomhetsbehov/underskudd kan det nok funke, men mange hadde nok også mistet lysten og konkludert med at fyren er en player og alltid kommer til å være sånn. Men ser at du har knekt koden for å få en viss type jenter.

Skrevet

Godt arbeid! Jeg ser du har studert Mystery/Style. Mysterys metode er imidlertid indirekte og det er helt unødvendig. Det er også unødvendig å bruke negs. Det er heller ikke riktig at det ikke fungerer å bare si hei jeg heter... Juggler method og en rekke andre direkte metoder lærer deg å sende de rette vibbene når du inroduserer deg slik at hei jeg heter fungerer. Jonny Saviour en av instrktørene tl Juggler går bare bort til damer og sier HI og gir dem en klem. Han har aldri blitt avvist, men når du møter ham så skjønner du hvorfor. Ekstremt varme åpne vibber. Negs fungerer bra, men bryter henne ned. Jugglermethod plasserer deg i stedet i en posisjon hvor du på en sart måte byger henne opp og din status i forhold til hennes blir høyere fordi det er du som bringer henne opp, ikke fordi du reduserer henne vis a vis deg. Dette gjøres uten å virke som om du prøver å vinne hennes gunst, men fra en posisjon av autoritet og kunn når du finner noe hun selv forstår at det virker rimelig å annerkjenne henne for. Jeg kan beskrive dette nærmere senere.

Mystery Method fungerer som bare det, men er etter min mening både unødvendig indirekte, unødvendig basert på innlært materiale, unødvendig basert på negativitet og manipulasjon og unødvendig basert på å bygge deg opp som en person du ikke her. Totalen er at du får damer, men legger grunnlaget for destruktive forhold. JUggler Method og en rekke andre av de mer positive direkte metodene gir deg like mye eller flere damer, like fort eller raskere og med like sterk tiltrekning samtidig som de potensielt legger et godt grunnlag for et eventuelt kjæresteforhold. Man slipper forresten også å mase med å gå via å sjarmere vennene hennes først også.

Mystery har etter hvert lært seg å sjekke damer veldig fort, men da Mystery og Juggler skulle konkurere om hvem som sjekket raskest var Juggler på vei hjem med en råflott dame, mens Mystery fortsatt sto og gjorde tryllekunster. Mens Juggler hadde blitt kjent med dama og latt henne bli kjent med ham (på rekordtid og overflatisk men alikevel med ekte personkjemi) så hadde Mystery bare liret av seg akkurat de samme frasene han har sagt til tusenvis av andre damer og fått dama interesert i en personlighet som ikke er reel, men et rent skuespill.

Jeg ser definitivt verdien i forskningen din. Men, med mindre man inkluderer andre metoder så vil man få en feilaktig forståelse av tiltrekning. Absolutt alle metoder som fungerer baserer seg på en eller annen variant av aplhapsykologi, men det kan være svært subtilt. Man trekker overhodet ikke være BadBoy, eller dominant på en brautende måte. Man kan også bygge hele relasjonen på positivitet.

Skrevet
Jeg ser definitivt verdien i forskningen din. Men, med mindre man inkluderer andre metoder så vil man få en feilaktig forståelse av tiltrekning. Absolutt alle metoder som fungerer baserer seg på en eller annen variant av aplhapsykologi, men det kan være svært subtilt. Man trekker overhodet ikke være BadBoy, eller dominant på en brautende måte. Man kan også bygge hele relasjonen på positivitet.

Takker for synspunkter! Jeg ser jeg såvidt har skrapet i overflaten når det gjelder PUA-miljøet, men pga at jeg må prøve å begrense meg hva studiet tar for seg valgte jeg å fordype meg i en av teoriene. Jeg har i oppgaven også inkludert teorier fra andre PUA-metoder, og det er ingen tvil om at det finnes flere fremgangsmåter. Det som fascinerte meg mest var likevel teknikker som ikke er særlig avhengig av personlige egenskaper som karisma og takt og tone.

Jeg skal heller ikke bli for opphengt i hvordan man kan gå frem (som dette emnet hovedsaklig omhandler) men også hvorfor. Jeg planlegger etterhvert og skrive en oppgave om hva både kvinner og menn tiltrekkes av hos hverandre i de forskjellige fasene.

Gjest Gjest_nysgjerrig_*
Skrevet

Jeg må bare spørre deg , du er en grunnfags student ikke sandt ?

Gjest =tentacle=
Skrevet (endret)

Når man har fått presentert det samme n ganger i lettleste snutter fra originalforfattere, blir dette en litt for strabaserlig oppsummering/oppgulp til å holde interessen oppe til å lese hele innlegget.

Lykke til med å erobre en kvinne.

Endret av =tentacle=
Skrevet
Når man har fått presentert det samme n ganger i lettleste snutter fra originalforfattere, blir dette en litt for strabaserlig oppsummering/oppgulp til å holde interessen oppe til å lese hele innlegget.

Lykke til med å erobre en kvinne.

Det er en oppsummering ja. Ordet "strabaserlig" fant jeg ikke i ordboka så der er jeg ikke helt med er jeg redd. Hensikten var riktignok ikke å erobre en kvinne i seg selv, men å finne ut hva som gjør at en kvinne tiltrekkes av en mann.

Takker for synspunkter, keep 'em coming!

Gjest =tentacle=
Skrevet
Det er en oppsummering ja. Ordet "strabaserlig" fant jeg ikke i ordboka så der er jeg ikke helt med er jeg redd. Hensikten var riktignok ikke å erobre en kvinne i seg selv, men å finne ut hva som gjør at en kvinne tiltrekkes av en mann.

Takker for synspunkter, keep 'em coming!

Prøv "strabasene" på google, så får du et inntrykk.

Skrevet

Jeg for min del leser og hører nå så mye om forskjellige måter å erobre kvinner på at jeg virkelig undres; finnes det ikke menn lenger som ikke spiller ett spill for å få seg dame?

Mulig jeg er naiv og dum, men dersom man følger en plan på hvordan gjøre hva i hvilke perioder, hva man skal si og hvordan man skal oppføre seg, hva da den dagen man ER i ett forhold pga dette, og man på ett tidspunkt skal bare være seg selv.... uten noen regler for hva man skal si når og hvordan man skal gjøre henne akkurat passe sjalu for å få henne til å jage etter seg....

Blir rett og slett litt skuffet jeg, hadde jeg truffet en som fikk meg til å like ham pga en eller annen teknikk, som hadde visst akkurat hva han skulle si når for å få meg til å bli erobret.. også er det hele ikke ham, men bare en eller annen utstudert måte som noen smarte hoder har funnet ut at slik får man dame....

skuffende!

Skrevet

Boer du ikke referere til 'The Game' av Neil Strauss? Jeg kjenner igjen det meste av det du skriver fra boka hans.

Skrevet (endret)
Boer du ikke referere til 'The Game' av Neil Strauss? Jeg kjenner igjen det meste av det du skriver fra boka hans.

Jeg har faktisk ikke lest The Game, bare undersøkt de forskjellige metodene (jeg har undersøkt Mystert Method, RSD, samt lektyre som igjen inspirerte dagens teorier fra 60/70-tallet) men den boken er ikke opphavet til teoriene, det er en oppsummering av PUA-miljøet i en skjønnlitterær innpakning. Så selv om Neil Strauss har skrevet om det håper jeg andre kan drøfte det uten å bli sett på som noe plagiat.

Det jeg gjerne vil høre er andres synspunkter på hva som gjør at man ved første inntrykk blir tiltrukket, evt ikke blir tiltrukket, av en mann.

@ Aline: Kan si meg enig i at noe kan være litt vel manipulerende, men disse metodene er bare laget for å lettere møte andre mennesker, hverken mer eller mindre. Poenget er at om man kan være verdens snilleste og interessante mann, men om man ikke får kontakt får man aldri sjansen til å vise hvem man er. I et seriøst forhold vil jo langt mer komplekse elementer spille inn uavhengig hva man sa/gjorde den første kvelden man møttes.

Det finnes også et eget PUA-miljø for kvinner som jeg ikke har undersøkt nærmere.

Uansett er vi vel alle interessert i å møte og tiltrekke en attraktiv person, bevisst eller ubevisst. Det handler egoistisk nok kun om å videreføre våre gener på best mulig måte.

Endret av Lovedrop
Skrevet

Når man skriver en oppgave på høyskole/universitetsnivå så er det viktig å referere til kilder, men aldri har jeg hørt at dette trengs på et hverdagslig internettforum..?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Når man skriver en oppgave på høyskole/universitetsnivå så er det viktig å referere til kilder, men aldri har jeg hørt at dette trengs på et hverdagslig internettforum..?

Helt riktig, her kan man høste sine

Jeg vil nå bare si wow; for et imponerende stykke arbeid
uten videre, så lenge man ikke bruker direkte sitater fra noen.
Skrevet

Dette forumet har faktisk regler paa kildehenvisning. Det er nok ikke saa noeye i dette tilfellet, tror jeg, siden jeg fikk svar et hakk opp om at han ikke hadde lest boken, men hadde teoriene fra div. andre steder.

Var bare jeg som synes det var saa likt at det saa ut som om det var et oversatt sammendrag fra den boka, og spurte slik jeg gjorde.

Skrevet

Jeg syntes på en måte det er positivt at unge usikre menn med lave sosiale ferdigheter kan få selvtillit nok via coaching i diverse sjekke teknikker til å bli flinkere sosialt .

For det er vel det det ofte handler om ? Det er jo bare de som ikke får til å få kontakt med det annet kjønn ved hjelp av vanlige sosiale ferdigheter som har behov for å gå på kurs eller lese bøker om hvordan man skal komme i kontakt med andre .

Men jeg syntes ikke dette er negativt siden sosiale ferdigheter er uhyre viktig i samfunnet og hvis folk virkelig kan bli flinkere ved å lese de bøkene er jo det bra .

Selvsagt er det noen som misbruker sine nye ferdigheter , men playere som lyver og bedrar , har eksistert lenge før disse teoriene gikk i trykken .

Skrevet
Blir rett og slett litt skuffet jeg, hadde jeg truffet en som fikk meg til å like ham pga en eller annen teknikk, som hadde visst akkurat hva han skulle si når for å få meg til å bli erobret.. også er det hele ikke ham, men bare en eller annen utstudert måte som noen smarte hoder har funnet ut at slik får man dame....

skuffende!

Du hadde ikke blitt skuffet over deg selv da, du som hadde latt deg forføre av lidenskapsløse teknikker?

Skrevet
Du hadde ikke blitt skuffet over deg selv da, du som hadde latt deg forføre av lidenskapsløse teknikker?

ikke skuffet, men ganske så irritert på meg selv hadde jeg blitt ja, følt meg rimelig lettlurt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...