Gå til innhold

Weekend i Tromsø

Gjest Gjest_Maja_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Maja_*

Hei! Noen Tromsø-folk her?

Jeg og samboeren min bor i Oslo men har bestemt oss for en romantisk helg i "Nordens Paris" i februar. Har aldri vært der før, så kanskje noen har tips til hvor vi bør bo, hvor vi burde spise og gå ut for drinker? Vi er i slutten av 20-årene, og ser på oss selv som unge og trendy - men voksne (hehe) så vi vil ikke på diskotek/nattklubb. Noen classy/koselige/romantiske steder hvor det er liv men ikke for masete?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, skrev et langt innlegg til deg i sted, men plutselig hadde jeg ikke forbindelse, og dermed ble alt borte. Prøver igjen, men kanskje ikke like langt og detaljert nå. Men du må bare spørre hvis du vil vite mer om noe :)

Tromsø, ja. Er kjent der etterhvert, har vært der ofte i forb med kurs og konferanse, og er blitt kresen på hoteller etterhvert.

Bo på Rica eller SAS. Selv synes jeg Rica er et hakk bedre. Det ligger helt nede på kaia, med rom rett ut mot sjøen. Fin utsikt, og deilig sjøluft!

Begge har gode buffeer til frokost og lunch, men jeg synes Rica er et hakk bedre der også. Rica har deilig smoothie til frokost, bl.a, og lunchen er mer spennende der.

SAS har nettopp pusset opp, og noen rom er mer moderne enn andre. Har også erfaring fra tidligere at SAS har stor forskjell på romstørrelsene innenfor samme romtype. Rica har mer samme størrelse på alle, men er ikke like "hypermoderne" som enkelte av rommene på SAS.

Prøv Aunegården for lunch eller kaffe. Deilig mat, trivelig "gammel" atmosfære, hus med sjel. Beste kakene i byen, synes jeg. For noen fristelser!

Sikkert koselig og romantisk på kveldstid for en drink også, men jeg har ikke vært der da.

For middag kan dere prøve Compagniet, Steakers eller Amtmannens datter. Compagniet er "litt finere", med historie fra gamle dager. Utmerket service, forseggjort og god mat. Spiste hjortefilet da jeg var der sist, den var deilig.

Steakers er en ganske alminnelig, men trivelig biffrestaurant. Omtrent som Steak House. Populær, mye folk, god service, litt standard meny.

Amtmannens datter, dit kan dere gå både for drinker og mat. Tapasrestaurant, litt løst og ledig, men også litt classy. God mat, mye å velge i. Kjempegodt brød med olje til å dyppe i mens du venter på maten.

Fin atmosfære.

Skarven er en velkjent møteplass i Tromsø. Mye folk der, god stemning, men ikke stedet for romantikk. Folk går gjerne dit i flokk for å drikke øl med kjente etter mitt inntrykk. Restaurant i samme hus, omtrent som Steakers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har studert i Tromsø og besøker jevnlig venner der.

Cafeer skal det være nok av. Dere kunne gått å tatt en av de beste burgerne i byen: Blå Rock. Har lest et sted at de har over 60 øl-sorter på lager, så.. Flyt er et annet trivelig sted. Helmersen har ufattelig god kaffe, men de er først og fremst ikke en cafe, men en delikatessebutikk. Den gamle kinoen har åpnet som cafe etter at jeg var der sist. Der er det visst litt koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Jeg vil anbefale Fiskekompaniet, min absolutte favoritt. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Verdensteatret (den gamle kinoen) er kafé nå, og utested på kveldstid, og er utrolig koselig hvis man bare skal sitte og skravle. Ellers kan jeg anbefale tapas på Presis, restauranten som ligger i 2. etasje over Café Cirka (midt i Storgata), og også Cirka selv som utested på kveldstid.

Endret av Morgan le Fay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Maja_*

Flott, takk for gode tips! Gleder meg virkelig til denne helga, har hørt at folk er så trivelige også :-)

Nabodama: Med Rica så mener du Ishavshotellet? Vi tenker på det, og Clarion Hotel Bryggen.

Første kvelden tror jeg bare vi skal ha en casual avslappende kveld med litt pilsing, mens kvelden etter skal hvertfall jeg pynte meg med kjole, og han bør ha på seg dress! :) Da høres det jo ut til at Compagniet er stedet å gå for å spise. Så får vi se hvor Tromsønatten fører oss videre!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tromsøværing

Joda, Compagniet er veldig ålreit, men skal dere har en restaurant med sjarme i bøttevis, så velg heller Arctandria på Skarven. Ligger i 2. etg.

Rica er Ishavshotellet. Ligger nede ved kaia/havnen, ikke så langt fra Bryggen hotell. Personlig ville jeg valgt Rica.

Og du har helt rett, tromsøværinger er veldig hyggelig :-D

Velkommen skal du være - håper du får en knall helg i Tromsø!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv Emmas Drømmekjøkken. Skal visst være en av Norges beste restauranter. Men det koster jo endel da.. Lykta bar på Hotell Rica er meeeget romantisk :)))

Når det gjelder tromsøveringene er de meget trivelige mennesker som er utrolig lett å prate med.

Gled dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helmersen har ufattelig god kaffe, men de er først og fremst ikke en cafe, men en delikatessebutikk.
Men de samme folkene driver også to kaffebarer, en like ovenfor Skarven og en ved torget - nydelig kaffe og fine steder for lunsj. :)

Ellers støtter jeg opp om anbefalingen av Compagniet eller Emmas for en virkelig god middag.

For en bar som er både koselig og kul kan dere prøve Abboteke - veldig bra sted med gode drinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk for gode tips! Gleder meg virkelig til denne helga, har hørt at folk er så trivelige også :-)

Nabodama: Med Rica så mener du Ishavshotellet? Vi tenker på det, og Clarion Hotel Bryggen.

Første kvelden tror jeg bare vi skal ha en casual avslappende kveld med litt pilsing, mens kvelden etter skal hvertfall jeg pynte meg med kjole, og han bør ha på seg dress! :) Da høres det jo ut til at Compagniet er stedet å gå for å spise. Så får vi se hvor Tromsønatten fører oss videre!

:)

Ja, jeg mener Ishavshotellet.

Og mener det er mye bedre enn Clarion Hotel Bryggen, selv om det også er bra.

Bryggen har forresten utendørs jaccuzi i en av de øverste etasjene, det kan jo være topp :) Fin utsikt også hvis jeg ikke husker feil.

For pilsing er jo Skarven midt i blinken. God og folkelig atmosfære der sånn sett.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...