Gå til innhold

brød med lite karbo

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_INGRID_*
Skrevet

hvilket brød er bra å spise på slankern?

et med lite karbohydrater.

et man kan få tak i på meny eller ica.

hvem anbefaler dere? :) :)

Skrevet

Fedon brødet skal visst være veldig godt. Det får du på rema 1000. Vet ikke ellers.

Skrevet

har lett etter det. vi har ikke rema 1000 her heller-

takk :)

Skrevet

Kjedelig da! Er bare rema 1000 som har det brødet.

Da blir det vel rugbrød da. Vanlige brød inneholder stort sett mye karbohydrater.

Spiser lavkarbo selv, men jeg spiser bare fullkornsknekkebrød. Men er allergisk mot hvete, så jeg kan ikke spise fedon brødet. Og lage brød selv gidder jeg ikke, men er jo en mulighet.

Skrevet

Her er jeg litt fjern, men jeg mener at jeg har lest at rugbrød er bra? Ellers så er det vel vanskelig å finne noe brød som har lite karbohydrater, i og med at det består av mel, men man kan få brød med lavere glukemisk indeks dersom man satser på noe som inneholder langsommere ingredienser, det vil si fiber, proteiner og fett. Uansett, jeg tror at det er vel så viktig hva du spiser sammen med brødet, som hva brødet i seg selv inneholder.

Skrevet

Oppskrifter og mye annet finner du på

www.lavkarbo.no

Skrevet

Du kan se på ica om de har en brødguide. De hadde det der jeg bodde før og noen brød som var 70 og 80 % grove. Tror dette var brød de fikk inn fra den lokale bakeren så det er jo ikke sikkert de har samme brød på din ica.

Ellers kan du se om noen butikker har Ingers Rugbrød eller Grete Roede brød.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jo grovere, jo lavere GI, stort sett. Det samme gjelder knekkebrød. Det finnes også lavkarbobrød i vanlige butikker, vet ikke om REMA1000 fører, men rimi gjør i hvertfall. Ellers finnes det, som tidligere nevnt, mange oppskrifter på nett.

Skrevet
har lett etter det. vi har ikke rema 1000 her heller-

takk :)

Meny,her hvor jeg bor,har fedon brød :) så du kan jo alltids gå til din meny butikk og høre om de kan ta det inn? enkelte butikker gjør det... Jeg har begynt å spise polarbrød med 100 % fullkorn. Noen som vet om dette er bra i forhold til kalorier og karbo?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...