Anniej Skrevet 2. februar 2008 #21 Skrevet 2. februar 2008 Jeg jobbet ett år i den norske resturanten i EPCOT, Disney world.....og der forklarte vi lefse med å si, lefse, its a soft potato bread, filled with butter mixed with sugar and cinnamon.....amerikanerne er veldig glad i kanel så det var mye ooooh.....ahhh, that sounds good!! Hadde også mange amerikaner som spurte om det var som en tortilla....
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #22 Skrevet 2. februar 2008 En lefse kan være søt, men den trenger ikke være det. En lefse kan ha søtt fyll, eller den kan ha fyll type laks etc. En lefse kan inneholde poteter, men den trenger ikke gjøre det. Det finnes med andre ord mange forskjellige typer lefser. Og lefse heter lefse på engelsk.
Anniej Skrevet 2. februar 2008 #23 Skrevet 2. februar 2008 Ja lefse heter lefse, og for de som hvet hva det er er det jo greit, men hvis en engelsktalende ikke hvet hva det er er soft potato bread en god forklaring.... Den vi hadde var søt, derfor jeg skrev det med cinnamon and sugar...
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #24 Skrevet 2. februar 2008 Something like pancakes, bur more boring.
Kanutten Skrevet 2. februar 2008 #25 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Egentlig ikke noe svar til TS dette, men jeg baker en del "Læms" (Trønder ja) Og de jeg lager er både tykke og tynne. Med surmelk i deigen, og med og uten poteter. Det er store lokale variasjoner i dette med lemse/lefse. Jeg har flere oppskriftbøker med lemser, og der er variasjonen ganske stor etter hvor i landet man kommer fra. Lykke til med å finne ett godt engelsk uttrykk. Endret 2. februar 2008 av Maye
Medulla Skrevet 5. februar 2008 #26 Skrevet 5. februar 2008 Lefse = traditional norwegian flat bread with different types of filling according to the region in which they`re made.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå