Gjest Gjest_anne_* Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 jeg har tatt 3 keisersnitt, og har fått høre at jeg har tynn hud i livmor.at jeg kanskje ikke bør få flere barn.jeg har veldig lyst på en til..er det noen måte å få det gjennomført med tynn hud i livmoren?..
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 jeg har tatt 3 keisersnitt, og har fått høre at jeg har tynn hud i livmor.at jeg kanskje ikke bør få flere barn.jeg har veldig lyst på en til..er det noen måte å få det gjennomført med tynn hud i livmoren?.. SNAKK MED LEGEN DIN!!! Livmor som sprekker under svangerskap er DØDELIG ikke bare for barnet med også for deg!
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Det at man har tynn livmor, er det noe man automatisk får vite under undersøkelser eller må man spørre selv? Det blir vel feil at man bare oppdager det ved "shit, den er for tynn, hva gjør vi?"!
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Det at man har tynn livmor, er det noe man automatisk får vite under undersøkelser eller må man spørre selv? Det blir vel feil at man bare oppdager det ved "shit, den er for tynn, hva gjør vi?"! Tynn livmor oppdages selvsagt under keisersnitt. Det kan også mistenkes/diagnostiseres ved UL.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 jeg har tatt 3 keisersnitt, og har fått høre at jeg har tynn hud i livmor.at jeg kanskje ikke bør få flere barn.jeg har veldig lyst på en til..er det noen måte å få det gjennomført med tynn hud i livmoren?.. "Kanskje ikke" var et litt vagt uttrykk. Hvem sa det til deg og i hvilken sammenheng? Du må ikke finne på å bli gravid før du har fått en skikkelig vurdering av dette med klarsignal fra spesialist og god oppfølging av eventuell graviditet. Hvert keisersnitt øker risikoen for at livmoren kan sprekke ved senere graviditet, og det er livstruende.
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hvert keisersnitt øker risikoen for at livmoren kan sprekke ved senere graviditet, og det er livstruende. Så enkelt er det ikke! Det er flere årsaker til tynn livmor. Men ja, antall keisersnitt svekker arret. Arrvev er svakere enn vanlig vev. Dog arrvev etter keisersnitt er ikke det samme som tynn livmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå