Gjest Maffi Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Har et spørsmål hvor svaret kan være innlysende, men må bare spørre. Jeg søker om nytt skattekort for 2008 siden jeg har gått opp i lønn og fått (masse) mer gjeld. Å rette på lønnen sin er greit da jeg fikk oppgitt det på lønnsforhandlingene i fjor, men jeg har litt problemer med å finne gjeldsrenter for 2008. Hvor i alle dager finner jeg frem til det? Er dette noe jeg må regne ut selv? Og hva skal jeg skrive på formue? Akkurat nå har jeg 50 000 stående i kontoen min, men den kan jo synke drastisk om 6 måneder. Det samme gjelder min gjeld som per i dag er over 800K. Noen som kan hjelpe meg med dette? På forhånd takk!
bella domina Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Om du har gjeld som er høyere enn ligningsverdien på boligen din (som de fleste av oss har ) , trenger du ikke tenke særlig på formue og gjeld. Det som er viktig er gjeldsrentene dine. Du kan regne dem ut selv, ellers finner du dem i nedbetalingsplanen du sikkert har fått fra banken. Jeg har nedbetalingsplanene mine i nettbanken, det er veldig enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå