Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt til å flytte hjemmefra til neste år, siden jeg skal starte å studere i oslo=)

Lurer egentlig på hvor mye dere som bor for dere selv bruker på mat osv.. og hvor mye ca bruker dere i måneden om man ser bortifra husleie.

Har sett litt på studenthybler i oslo, og syntes ikke 5000 for hybel med både bad, kjøkken, inkludert strøm og internett var så ille pris (?)..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en husleie på 5000 kr MÅ man ha jobb i tillegg. Jeg vil tro at det skulle være mulig å finne noe som var billigere, men alt kommer jo an på hvilke fasiliteter og standard og beliggenhet du vil ha =)

Gjest Gjest_Karianne_*
Skrevet

Jeg betaler ca 3100/mnd, og bruker resten av studielånet på mat og drikke og nødvendige ting. Klær osv går helst av sparepenger (som tjenes opp om sommeren..) På den måten klarer jeg meg fint med kun studielån, uten å jobbe ved siden av. Tror det er litt lurt, ihvertfall i begynnelsen, til man vet hvor mye studiene krever + man har vendt seg til den nye tilværelsen! Jeg synes også 5000+ høres mye ut! Lykke til!

Skrevet

jepp, tenker det er smart med jobb;) Jobber i akerhus og samme bedriften finnes to steder i oslo, som trenger mange ansatte.. så jobb får jeg nok, ellers så kan jeg til nød beholde gamle jobben min=) Har spart opp litt penger også..

Har sett på hybler på www.sio.no og virker som at man må opp i 4000 for å ha eget bad.. Kjøkken klarer jeg å dele med andre, men dusj og bad vil jeg helst ha selv=)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg har bodd på Bjølsen studentby, og hadde eget bad. Delte kjøkken med 5 andre. Men det gikk greit. Mener å huske at jeg hadde 3800 i husleie. Og jeg betalt 20 % ekstra fordi jeg ikke studerte ved universitetet eller høgskolen. Det var inkludert strøm og internett.

Skrevet

Jeg har også bodd på kjempefine (og relativt nye) Bjølsen studentby, og hadde både eget bad og eget kjøkken! Kjempeherlig :)

Betalte vel 3700 i mnd, men dette var for ca 18 mndr siden.

Skrevet

Så på bjølsen studentby nå=) Fant bare hybler til 4000/5000 kr, men er kansje forskjellige prisklasser på hyblene.. og fram mot sommeren/høsten så vil det vel også dukke opp flere ledige=)

Skrevet

jeg har 4500 i huslån, ca 1700 i husleie, bruker kanskje 500 på mat, så kommer forsikringer, strøm, internett, evt utgifter på bilen osv i tillegg. Har studielån + to jobber i tillegg. Men jeg er ikke blakk noen gang allikevel..

Gjest Spadamen
Skrevet (endret)
Har sett litt på studenthybler i oslo, og syntes ikke 5000 for hybel med både bad, kjøkken, inkludert strøm og internett var så ille pris (?)..

Eg syns det virka ganske billig. Det brukar vel vere litt dyrt i oslo?

Utgifter eg har kvar månad:

Husleige: 4500

Straum: 250

Mat: 500- 600

Kattemat o.l: 300

Buss: 200

Og elles har eg bil, så der går jo nokre kroner innimellom. Har nettopp fylt 20, så eg må vel begynne å betale forsikring. Og eg jobbar berre om sommaren (og kanskje i andre feriar).

Endret av Spadamen
Gjest Pupsilure
Skrevet
Eg syns det virka ganske billig. Det brukar vel vere litt dyrt i oslo?

Utgifter eg har kvar månad:

Husleige: 4500

Straum: 250

Mat: 500- 600

Kattemat o.l: 300

Buss: 200

Og elles har eg bil, så der går jo nokre kroner innimellom. Har nettopp fylt 20, så eg må vel begynne å betale forsikring. Og eg jobbar berre om sommaren (og kanskje i andre feriar).

Hvordan er det mulig å bruke så lite penger på mat på en hel måned?? Da jeg bodde på hybel var jeg flink hvis jeg klarte meg på 1200....

Gjest Pupsilure
Skrevet
Så på bjølsen studentby nå=) Fant bare hybler til 4000/5000 kr, men er kansje forskjellige prisklasser på hyblene.. og fram mot sommeren/høsten så vil det vel også dukke opp flere ledige=)

Det er mange som vil bo på bjølsen. Jeg bodde i en annen studentby i sio først, og ble da prioritert plass på bjølsen når det ble ledig. Internflytting i sio. Jeg bodde på den som heter møblert hybel. Pris 3244-3358 (fra sio sine sider)

Skrevet
Hvordan er det mulig å bruke så lite penger på mat på en hel måned?? Da jeg bodde på hybel var jeg flink hvis jeg klarte meg på 1200....

jeg bruker også det på mat, men KUN mat, ikke andre varer som sjampo, vaskemiddel osv.. kjøper myye firstprice, tilbud, og ting som har lang holdbarhetsdato. sammenligner mye priser og kjøper som regel det billigste, er visse produkter jeg hvor jeg kjøper merker, men ellers kan man spare veldig mye på å kjøpe billigproduktene..

som feks spiser jeg havregrøt til frokost hver morgen, en pakke koster 8 kr og varer i en evighet. billig billig og veldig sunt.

Skrevet

Når lønner deg seg isåfall å søke da? antar at man ihvertfall bør søke før skolestart=P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...