Jenta Skrevet 5. april 2002 #1 Del Skrevet 5. april 2002 For noen år siden var jeg i bryllup og jeg glemmer det aldri, for desserten jeg fikk der var det beste (nesten) jeg noen gang har smakt. Det var en slags mousse med hakkede coctailbær og sjokoladebiter. Noen som vet hva den heter eller har en oppskrift? *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. april 2002 #2 Del Skrevet 5. april 2002 Den heter "En himmelriks munnfull" og her er oppskriften: Ingredienser: 5 plater gelatin 3 egg 1 dl sukker 3 dl kremfløte 1 dl sherry eller appelsinjuice 3 ss hakkede mandler eller nøtter 3 ss hakkede cocktailbær 3 ss hakket sjokolade Fremgangsmåte: Gelatinplatene legges i kaldt vann i 10 min. Hell vannet fra og løs opp én og én plate i litt varmt vann (gelatinen skal ikke koke!). Egg og sukker vispes til eggedosis. Vend inn pisket kremfløte. Tilsett oppløst gelatin i en tynn stråle under omrøring. Rør inn sherry, mandler, cocktailbær og sjokolade. Hold av litt til pynt. Fyll fromasjen i en glassbolle. Dekorer med mandler, cocktailbær og sjokolade. Håper det var denne du var ute etter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 5. april 2002 #3 Del Skrevet 5. april 2002 Tror forresten at oppskriften holder til 4-6 personer (eller 2 hvis en av dem er meg!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenta Skrevet 6. april 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 6. april 2002 Tusen tusen takk Lea *klem* Jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. februar 2003 #5 Del Skrevet 13. februar 2003 Hvor lenge skal denne stå kaldt før den er klar til å spises? starie (fikk ikke logget meg inn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 13. februar 2003 #6 Del Skrevet 13. februar 2003 Puh, der Tenkte jeg skulle lage den til meg og kjæresten min i kveld, for den er virkelig nam nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 13. februar 2003 #7 Del Skrevet 13. februar 2003 Den der liknet veldig på Dronning Mauds pudding, men denne inneholder kun sjokolade, men moussen rundt er den samme virker det som. Det står i oppskriften at den skal stå kaldt i 4 timer, men så lenge klarer jeg aldri å vente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 13. februar 2003 #8 Del Skrevet 13. februar 2003 Tusen takk!! Skal lage slik i morgen tenkte jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå