Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 ok. eg føle at eg ikke har noen venner, og eg trur grunnen er fordi eg er for pen. men eg e egentli en usikker jente som får angst for alt mulig som har med sosial kontakt å gjøre(muli fordi eg blir redd fordi eg vil at folk skal bli kjent med meg, å like meg, så blir d nok enda verre) men eg trur faktisk at jenter styrer unna meg, fordi eg e pen, å e en typisk bimbo look alike. eg hadde 4 gode venniner rundt russe tiden, og da vi skulle ta en russeknute om å vorse i kun undertøy, ble hele vennskapet med dem ødelagt. da var d kun mobbing på kroppen min... skikkeli dissa ned på kroppen min... men fakta e jo at alle de er overvektige og egentli ikke noe glansbilde. i hverfall eg ble skikkeli såret for d. folk trur sikkert at eg e høy på pære,eg e jo ikke d, eg bare sminke meg pent, kler meg pent og ser egentli flott utenfra... men eg får ikke venne! har aldri i mitt liv fått en kompliment fra en jente, mens eg gjør d konstant til alle kollegaene, men får aldr noe tilbake. eg vurdere rett å slett å forfalle, slik at jenter vil være venner med meg.
Gjest Tigress Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Eg trur dessverre du er inne på kjernen i saka. Trøsta må vere at dei kjipe og stygge venninnene dine sikkert nok har tatt det enda verre enn deg. Ikkje vent på positive tilbakemeldingar frå kvinner og jenter, er du pen så får du ikkje det. Eg veit ikkje om eg har noko råd til deg. Jau, ikkje la deg forfalle, det er ikkje nokon utveg. Kor gamal er du? Det er kan hende betre på ein annan plass? Ut og studere eller noko? Eg veit ikkje, men eg sendar deg ein trøsteklem! Har du ein hobby så er det mogleg å finne bra folk gjennom den?
Gjest Tigress Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Eg trur dessverre du er inne på kjernen i saka. Trøsta må vere at dei kjipe og stygge venninnene dine sikkert nok har tatt det enda verre enn deg. Ikkje vent på positive tilbakemeldingar frå kvinner og jenter, er du pen så får du ikkje det. Eg veit ikkje om eg har noko råd til deg. Jau, ikkje la deg forfalle, det er ikkje nokon utveg. Kor gamal er du? Det er kan hende betre på ein annan plass? Ut og studere eller noko? Eg veit ikkje, men eg sendar deg ein trøsteklem! Har du ein hobby så er det mogleg å finne bra folk gjennom den?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg lot meg forfalle, dvs gjorde meg mer usynlig. Nå er jeg blitt eldre og bruker utseendet for alt det er verdt, sliter med å få jentevenner jeg også.. men men slik er livet.. Ikke la deg forfalle, det blir du bare bitter av.
Gjest Bond Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Kjære ts, er du sikker at det er bare det at du er pen? Det kan jo være det, og det kan sikkert være at de 4 venninnene var ganske horrible, men at ingen kvinnelige vesen liker deg? Det kan jo da ikke være at alle er så overfladiske. Kanskje, bare kanskje er det noe i din væremåte som gjør at mennesker tror du er høy på pæra? Hvis du er egentlig ganske usikker, da kanskje er det noe i dette - mennesker som er usikre bygger ofte store mur og lar ikke andre inn i det hele tatt. Det tolkes ofte som å være arrogant. Så hvis en da ikke teller de 4 overfladiske jenter som mobbet deg tidligere, det er mange andre kule mennesker i verden - men å bli kjent med dem, må du også kunne 'gi' noe av deg selv. Kanskje snakke med en psykolog om de angstfølelsene og usikkerhet, så du kunne bare 'let go' av og til, være mer åpen? Endret 7. januar 2008 av mrs_bond
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk for alle svar! eg vet at det kanskje kan være at eg e så usikker på meg at d e grunn til at eg ikke får venna, men så henger det igjen me at eg har følt hele tiden at jente ikke klare å være med meg fordi at eg kanskje e penere enn dem... eller d blir kanskje feil å si, men en ting e no sikkert at eg e veldi påpasselig med å være kjempe hyggeli å snill mot alle jentene på jobben, sir masse fint til dem og skryter over kor flink dem e.. men alikavel eg blir aldri bedt med på festene demmes( og det skjer ofte) tok det faktisk opp med dem på julebordet på koffer eg blir bestandig holdt utafor, fikk ikke et vettig svar på det. er forresten 22 år gammel. jobber med et kjempe ungt miljø, fleste mellom 18 til 25 år. studere også, og på skolen går eg bestandig aleina. syns d er værst der, for det blir så synlig der at eg e helt aleina. syns de fleste bare overser meg der, trur at eg e dum.
*melis* Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg heller nok mot forklaringen til mrs_ bond om at du kanskje fremstår som litt arrogant, eller at det er noe annet ved oppførselen din som gjør at du "støter" jenter fra deg. Kanskje kan det også være at du prøver for hardt? Hvis du er veldig opptatt av at jenter skal like deg og stadig slenger ut komplimeter og er superhyggelig kan det lett føre til at du virker litt falsk eller desperat. Jeg er selv veldig skeptisk til jenter og har veldig vanskelig for å få jentevenner, føler ofte at jenter enten misliker meg eller er utrygge på meg, men jeg tror nok det kommer av at jeg automatisk blir litt anspent og reservert når jeg har med fremmede jenter å gjøre. Hvis du ser deg rundt så ser du jo at det er mange pene jenter med massevis av venninner, så å skylde på at man er for pen blir nok litt for enkelt. Men jeg tror absolutt at mange jenter er skeptiske til jenter som er penere eller like pene som dem selv og at det eksisterer mange fordommer mot pene mennesker er det ingen tvil om.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er en jente til som har vært borti lignende. De var mere venn med meg enn det høres ut som de er med deg. Men jeg følte at deliksom lå noe i luften, pluss småe kommentarer av og til. En gang sa en jente til meg når vi møttes på vei til jobb: Å her kommer hun som tror hun er så fin...... jeg blei litt satt ut men vi snakket videre sammen som vanlig. Må legge til at vi ikke var uvenner på noen måte, vi hadde normalt god kontakt, så hva hun ville frem til vet jeg egentlig ikke. Må legge til at jeg er en vanlig jente som liker å sminke meg, kler meg noermalt fint osv, men aldrig hele pakken på noen måte, å bruker ikke bimbo assosiert sminke. skjønner ingenting av andre jenter jeg til tider.
Gjest Frøken Titt Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg er en jente til som har vært borti lignende. De var mere venn med meg enn det høres ut som de er med deg. Men jeg følte at deliksom lå noe i luften, pluss småe kommentarer av og til. En gang sa en jente til meg når vi møttes på vei til jobb: Å her kommer hun som tror hun er så fin...... jeg blei litt satt ut men vi snakket videre sammen som vanlig. Må legge til at vi ikke var uvenner på noen måte, vi hadde normalt god kontakt, så hva hun ville frem til vet jeg egentlig ikke. Må legge til at jeg er en vanlig jente som liker å sminke meg, kler meg noermalt fint osv, men aldrig hele pakken på noen måte, å bruker ikke bimbo assosiert sminke. skjønner ingenting av andre jenter jeg til tider. Ofte tror folk at fine jenter også tror selv er så jævla fine. Fine jenter ser seg selv i speilet hver dag de også. Sikkert like lei, eller eventuelt fornøyd med trynet sitt de og, som de fleste andre. Jeg har opplevd det samme. Har ikke kontakt med disse jentene nå lenger. Jeg lærte meg heller å ta igjen. Tar de ikke hintet første gangen, så kan de være, ikke sant? Jeg kvittet meg med dem, og var nesten uten venner en periode pga dem (jeg hadde jo noen, men mistet en stor omgangskrets, da). Fortsatt kan de gi meg "stikk", som du får ts hvis vi av en eller annen grunn snakker sammen, men det preller av meg som vann på gåsa. Jeg vet ikke hvorfor folk er sånn. Om det er fordi man er pen? Er ikke det litt søkt? Å være slem mot en man syns er pen? Det handler vel om misunnelse av en eller annen form, kanskje, men ikke utseendet tror jeg. Kanskje kompisen til 'Laila fra Møre' liker deg, og 'Laila' liker han, sant? Kan være noe så "enkelt" som det, ikke at man nødvendigvis er så sabla pen. Endret 7. januar 2008 av Frøken Titt
mamut75 Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk for alle svar! eg vet at det kanskje kan være at eg e så usikker på meg at d e grunn til at eg ikke får venna, men så henger det igjen me at eg har følt hele tiden at jente ikke klare å være med meg fordi at eg kanskje e penere enn dem... eller d blir kanskje feil å si, men en ting e no sikkert at eg e veldi påpasselig med å være kjempe hyggeli å snill mot alle jentene på jobben, sir masse fint til dem og skryter over kor flink dem e.. men alikavel eg blir aldri bedt med på festene demmes( og det skjer ofte) tok det faktisk opp med dem på julebordet på koffer eg blir bestandig holdt utafor, fikk ikke et vettig svar på det. er forresten 22 år gammel. jobber med et kjempe ungt miljø, fleste mellom 18 til 25 år. studere også, og på skolen går eg bestandig aleina. syns d er værst der, for det blir så synlig der at eg e helt aleina. syns de fleste bare overser meg der, trur at eg e dum. Jeg syntes du burde invitere noen hjem til deg på fest , så blir du bedre kjent med dem og de blir bedre kjent med deg . Å bli flink til å bli godt kjent med folk krever trening , men det tar mye lengre tid hvis du sitter og venter på at de skal komme til deg , det går mye raskere hvis du selv begynner å ta initiativ .
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 jeg har ei vennine som bestandig har vært pen, det har ikke brydd meg noe, selv om det er bestandig hun som nok har fått mest oppmerksomhet på byen. da hun er nå blitt ganske så kjent modell, er det kun jeg som står ved hennes side igjen. alle de andre klarte ikke lengre å være vennine med henne fordi hun i deres øyne var blitt så ovenpå og høy på pære, noe som ikke er tilfelle i det hele. jenter er noen misunnelige vesner som ikke kan unne pene jenter noe.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Stakkars pene jenter, jentene liker dem ikke for konkurransen og misunnelse, gutta blir forelsket i dem. Ikke lett å finne venner, nei.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Stakkars pene jenter, jentene liker dem ikke for konkurransen og misunnelse, gutta blir forelsket i dem. Ikke lett å finne venner, nei. typisk stygg jente som kan si d... by the way, pene jenter kan ha d vanskeli me å få gutter fordi guttene tørr ikke å prøve på en så pen jente
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå