Gå til innhold

Krystallkrone, pent eller overdådig?

Anbefalte innlegg

Gjest Fru A.
Skrevet

Kjøpte min krystall lyskrone fra Ellos for noen år siden. Den er faktisk veldig vakker og finere og dyrere enn de Ellos selger nå.

I mange år har folk kommentert vår lyskrone, at de aldri kunne tenke seg å ha noe slikt, at det er gammeltantestil, umoderne og ganske latterlig. Men i den siste tiden har jeg fått fler og fler kommentarer som går ut på at de synes den er flott, hvor jeg har kjøpt den, at de også har lett etter en slik en, osv. Jeg skjønner ingenting, jeg. Er krystallkrone på moten nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krystallkroner er definitivt på moten!

Skrevet

Lysekroner er på moten som bare det.

Personlig syns jeg, desverre må jeg vel si, at det finnes SVÆRT få pene lysekroner. Men det kommer bare av at jeg har en helt annen stil enn det som ville kledd en lysekrone....

Om jeg hadde en ville jeg ikke tatt den ned nå nei. De er veldig in.

Skrevet

Jeg kjøpte min krystallkrone for fem(?) år siden og har aldri fått annet enn lovord for den. Nå er ikke den av de mest prangende/glorete sorten.

Gjest Fru A.
Skrevet
Jeg kjøpte min krystallkrone for fem(?) år siden og har aldri fått annet enn lovord for den. Nå er ikke den av de mest prangende/glorete sorten.

Synes heller ikke min er så prangende eller glorete. Den er i gullfarget metall med fem armer for stearinlys i tillegg til fire lyspærer. Når jeg tenner kun stearinlysene og krystallet er nypusset, da er den bare veldig vakker over et festdekket bord!

Gjest antigartner
Skrevet

Krystallkroner er absolutt moderne nå. Se bare på interiørmagasiner pluss en del av boligannonsene på Finn (særlig de stylede bygårdsleilighetene på Oslo Vest).

Om det er overdådig? Det kommer veldig an på interiøret og boligen. Hos meg ville en lysekrone vært helt malplassert, men hos mange andre er det kjempefint.

Skrevet

Som andre har sagt, det er veeeldig moderne! Personlig synes jeg det kan være lekkert i de rette miljøene (må ha litt høyde under taket!), gjerne i kontrast til et strammere interiør.

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet

Dette er veldig moderne. Jeg har to flotte krystallkroner som jeg får mye skryt for. Den ene ble kjøpt på Glassmagasinet (lenge før det var "In") og min nyeste lampe var et kupp på nettet

PS: tips til rensing av alle typer krystall/glass/plast-prismer:

Kjøp deg sprayflaska som heter "Sparkle Plent" for rengjøring av krystallene. Du simpelthen sprayer på og la det lufttørke. Ingen gnikking eller tørking for hånd. Middelet er garantert å ikke legge igjen "støv"spor etter tørking.

Skrevet
Kjøp deg sprayflaska som heter "Sparkle Plent" for rengjøring av krystallene. Du simpelthen sprayer på og la det lufttørke. Ingen gnikking eller tørking for hånd. Middelet er garantert å ikke legge igjen "støv"spor etter tørking.

Høres genialt ut! Hvor kjøper du dette?

Gjest Linn24
Skrevet

I LIKE IT :danse:

har ikke selv, men det er absolutt noe som står høyt på ønskelista. :sjarmor:

Skrevet

Moderne eller ei. Jeg liker det ikke!

Gjest Tulipa
Skrevet

Synes det har gått litt infasjon i krystallkroner. Det er liksom litt malplassert i små boligbyggelagleiligheter og husbankhus ..

Skrevet
Synes det har gått litt infasjon i krystallkroner. Det er liksom litt malplassert i små boligbyggelagleiligheter og husbankhus ..

Det er jeg helt enig i, men dersom man har 3 meter under taket og bor i en gammel bygård med stukkatur så synes jeg det kan være lekkert.

Skrevet

Alt er avhengig av miljøet rundt, men ja, lysekroner kan være flott.

jeg tror imildertid at som mote er det en døgnflue og man ser tydelig hvem som har det fordi det er moderne og ikke fordi det er deres uttrykte smak og passet inn med resten av interiøret.

Skrevet (endret)

......

Endret av Asti
Gjest Madre Mia
Skrevet
Som de andre skriver så er det noe som mange henger opp nå.

Min erfaring at at når det er noe som "alle" skal ha, da er det ikke lenge før man blir lei av det.

Er forøvrig enig med Tulipa og Concertina at en krystallkrone ikke passer inn overalt.

Vår lyskrone har hengt opp i mange år og jeg kommer ikke til å ta den ned selv om den "går av moten". Jeg synes den er flott og trivelig. Men jeg synes den krever at man har en viss takhøyde og ren stil. Forøvrig får folk henge opp lysekroner hvor de vil, bare de er lykkelige med det.

Skrevet (endret)

.....

Endret av Asti
Gjest L@dy i.i
Skrevet

Jeg har lyst på lysekrone, og har tenkt å se etter det når vi er i Praha i april. Men, det blir ikke akkurat noe svært og prangene, en enkel og fin liten sak er det jeg vil ha. ;)

Skrevet

Det kan være fint.. Men jeg liker bedre lysekrone enn prismekrone.

Jeg liker mer den enkle varianten ala denne. Men det er klart at det må være rom for den.. Nytter ikke å plassere en sånn lampe i et lite rom.

Gjest Gjest_Bambi_*
Skrevet
Høres genialt ut! Hvor kjøper du dette?

"Sparkle Plenty" heter den. Fås kjøpt i lampeforetninger eller på nettet. Jeg bruker den og er kjempefornøyd med resultatet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...