Gå til innhold

wedding day at troldhaugen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Noen som har hørt denne i orgel versjon? Vi syntes den er så flott på piano,men det er orgel i kirka vi skal gifte oss.eventuelt om noen har en link eller cd forslag

På forhånd takk!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_chris_*
Skrevet

Vi hadde også lyst til å ha den, men den egner seg ikke så godt for orgel fant vi ut. Finnes det et piano i kirken også? Hvis så kan dere jo få en pianist til å spille den i stedet for organisten?

Skrevet
Noen som har hørt denne i orgel versjon? Vi syntes den er så flott på piano,men det er orgel i kirka vi skal gifte oss.eventuelt om noen har en link eller cd forslag

På forhånd takk!!!!!!!!!!

Åh, den sangen elsker jeg! Rett og slett nydelig. Har hørt den i Troldsalen, spilt på flygel. Jeg vet ikke hvordan den kommer til å høres ut spilt på orgel, men jeg kan tenke meg at orgel er et litt for "mektig" instrument for denne melodien. Som den under deg sier, så kan det hende de også har et piano (eller flygel) i kirken. Du kan jo forhøre deg om det er mulig?

Gjest frulou
Skrevet

Jeg er enig i at den er finest på piano- den mister friskheten og energien på orgel, syns jeg. Organister er som regel ganske gode pianister også, så det er ikke sikkert dere trenger å finne en ekstra pianist, og "Bryllupsdag på Troldhaugen" er et stykke jeg vil tro de fleste organister/pianister har på repertoiret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...