Sandman Skrevet 23. april 2003 #1 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har lyst til å dra til Irland i sommer, gjerne et par uker, hvor det eneste jeg starter med er en flybillett til Dublin, og minst mulig forhåndsbestilt "pakketur". Syns landet virker sjarmerende, og vakkert. Har noe prøvd sykkelferie der f eks, i kombinasjon med tog? Andre erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2003 #2 Del Skrevet 23. april 2003 Leiebil! Dure rundt et par uker, i hvert fall innom Cork, Galway og ikke minst rundt på vestkysten (Cliffs of Moher!!) samt Giant's causeway i Nord-Irland. Underveis anbefales flest mulig landsbystopp med pubbesøk og ikke minst billig og koselig B&B-overnatting!! Irland er et nyyyyydelig land! God tur!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 23. april 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 23. april 2003 Takk for tips, Trøffel... ...sjansen for at det blir en tur, er nok rimelig stor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2003 #4 Del Skrevet 23. april 2003 Heldige deg da! I Irland sier de "En fremmed er en venn vi enda ikke har møtt"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olse Skrevet 23. april 2003 #5 Del Skrevet 23. april 2003 Vi drar på bryllupsreise til Irland nå 13.mai. Vi har kun kjøpt flybilletter til "introduksjonspris" med Braatens. Kun 1/3 av prisen fra de andre selskapene. Nok reklame... Vi skal iallefall ha leiebil. Vi har bestilt kun overnatting første natta og skal dermed legge det opp mens vi er der. Gleder oss veldig......... Så er det noen som har noen gode tips tar jeg også gjerne imot det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #6 Del Skrevet 28. april 2003 Støtter opp om Irland som reisemål! Jeg har vært der 6-7 ganger de siste årene, og trives bare bedre og bedre. Dublin er en fantastisk by i seg selv (bra puber, shopping. restauranter og gateliv), men resten av landet er også supert. Det er pittoreske småbyer overalt, og alltid en hyggelig pub i nærheten. Siden landet er såpass lite, er det lett å komme seg rundt, enten med tog eller bil (eller sykkel? Har ikke selv prøvde akkurat dét). Galway er absolutt å anbefale, flott å gå rundt i gatene, og masse bra puber med ordentlige irske sessions. Ikke noe fake irsk musikk der i gården! Ellers er det utallige hyggelig B&B's rundt omkring, og ikke noe problem å få plass tror jeg. I Galway er det f.eks. en hel gate stappfull av B&B's. Lykke til med planleggingen, du blir garantert ikke skuffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 28. april 2003 #7 Del Skrevet 28. april 2003 Galway har blitt nevnt og det er jeg enig i, der er det kjempe koselig! Men hva du definitivt bør gjøre samtidig, er å ta båt over til den største av Aran øyene. Der er det helt fantastisk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2003 #8 Del Skrevet 29. april 2003 humpa rundt med tog sommeren 99... herlig! anbefaler Connemara området.. og de nevnte klippene.. Vi kom oss aldri ut til Loop Head.. ( :cry: ) så det får du sørge for å gjøre for meg da.. men vi hadde det såå bra i Kilkee! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marilyn Skrevet 30. april 2003 #9 Del Skrevet 30. april 2003 Var der i påsken, hadde ikke bstilt noe på forhånd. men alt gikk bra der og da.. Synes de små landsbyene var kjempe fine,, storbyene sånn passe. Var der som gravid og ble lei av å sitte i de veldig innrøyka lokalene, fantes ikke røykefri der.. det var vel det største minuset.. det eneste problemet vi hadde var å finne hotell i dublin. Brukte 4 timer på å finne noe som helst og da lå vi på et hotell midt i sentrum. 3000 kroner for 2 netter, søplet fra de som hadde rommet før oss var ikke bytta ut. det røy maling fra taket, dusjen virka ikke.. En ikke helt god opplevelse altså, og til den prisen da... men Dublin var en flott shopping by... Favoritt plassen min ble Kinsale, sør-vest i landet, en liten koselig havnelandsby som er kjent som irlands gormet by. veldig billig og super sjømat hvis du er glad i sånnt. God tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå