Gå til innhold

Feber dagtid, ikke neste morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min sønn på 2 år måtte hentes fra bhg fredag pga slapphet og høy feber. Om kvelden hadde han skjelvinger, regner med det var pga feberen, det var ikke "alvorlig" nok til at det kunne tolkes som feberkramper. Spydde en gang. Neste dag sutrete men ellers ok form, men slapp og sov mye.

Så var han noenlunde fin i helgen, feberfri idag tidlig, jeg sender han i bhg, men kl 11 ringer de og sier feberen er på 39,6...

Bør jeg da sende han i bhg imorgen, eller holde han hjemme?

Almenntilstanden er det ikke noe å si på, godt humør og leker :)

Nå når jeg la han 19:30 hadde han ikke feber, dvs 37,2.

Hva mener dere? :roll:

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Skrevet

37,2 er ikke feber. Temperaturen er som regel lavest om morgenen, så det er vanlig at de kan virke fine i formen tidlig, for så å bli dårligere utover dagen. Jeg ville holdt barnet hjemme en feberfri dag. Altså hjemme i morgen siden det hadde feber tidligere idag.

Skrevet (endret)

Enig med LilleKylling.

Dog, mine barn har alltid høyest temperatur rundt 11-13 på dagen, så dersom de er feberfrie på denne tiden, og resten av døgnet (og ellers fin almenntilstand), så leverer jeg i barnehagen neste dag. (selv om de da kanskje har hatt litt feber på morgenen)

edit: ser nå at den siste setningen min kan misforstås *ler*

De er altså feberfrie på morgenen de leveres i barnehagen, men kan ha hatt litt feber på morgenen dagen før, for så å være normaltemp fra formiddagen og resten av dagen

Endret av Chiquita
Skrevet

Det er forskjell på å være hjemme hvor det er rolig og stille enn å være i barnehage hvor det er full aktivitet og høyt lyd nivå.. Barn trenger ofte en feber fri dag for å komme seg på. Derfor ville jeg ha holdt han hjemme, dette er til barnets beste...

Skrevet

Barna har best av en feberfri dag hjemme. Spesielt nå som det er høysesong for alle mulige sykdommer. Barna får bygget opp litt styrke etter sykdommen, og du er sikrere på at du ikke sender et smittebærende barn som kan bli en belastning for både andre barn og de ansatte i barnehagen.

Vi innførte dette i fjor, og har hatt en mye friskere unge siden, så det kan anbefales som en god investering av sykt-barn-dagene.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

En god regel er en feberfri dag hjemme før man kommer tilbake til barnehagen. Det er stor forskjell på å virke i god form hjemme, og faktisk skulle henge med på tempo, aktiviteter og alt som skjer i barnehagen.

Hvis barnet får den ekstra dagen hjemme, får kroppen tid til å restituere seg, og sykdomsperioden kan forkortes i forhold til om man bare skal hangle med i flere dager.

Skrevet

Enig med de andre her, hold barnet hjemme en feberfri dag.

Skrevet

Man må se på helheten. Han var relativt pigg i helgen, men etter å ha vært i barnehagen fikk han høy befer. 39,6 er mye, selv for de som lett får feber. Han bør ikke være i barnehagen i morgen selv om han var feberfri i kveld. Det er tydelig at påkjenningen ved å være i der er alt for stor, og at kroppen hans fortsatt jobber med sykdom.

Å være i barnehagen er som å være på jobb, and then some.

Skrevet
En god regel er en feberfri dag hjemme før man kommer tilbake til barnehagen. Det er stor forskjell på å virke i god form hjemme, og faktisk skulle henge med på tempo, aktiviteter og alt som skjer i barnehagen.

Hvis barnet får den ekstra dagen hjemme, får kroppen tid til å restituere seg, og sykdomsperioden kan forkortes i forhold til om man bare skal hangle med i flere dager.

Veldig enig i dette! Bedre med en rolig og feberfri dag hjemme før barnet går i barnehagen igjen.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Da holder jeg meg hjemme, enig i argumentene!

Skrevet

I vår barnehage er regelen at barna ikke skal komme tilbake før de har hatt en feberfri dag, så den beslutningen er tatt for oss. Enkelt og greit og det beste for barnet.

Skrevet
Det er forskjell på å være hjemme hvor det er rolig og stille enn å være i barnehage hvor det er full aktivitet og høyt lyd nivå.. Barn trenger ofte en feber fri dag for å komme seg på. Derfor ville jeg ha holdt han hjemme, dette er til barnets beste...

enig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...