Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Nøytrale farger til bad

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sola_*
Skrevet

Skal pusse opp et bad og ønsker nøytrale farger. Farger vil jeg ha på håndklær og tilbehør slik at det blir lett å skifte når en går lei.

Jeg har fått med meg at gulvet bør ha litt mørkere fliser enn veggene.

Ser for meg skap med trefronter da jeg gjerne vil ha et lunt preg. Vil ha et bad som varer og ikke et som er trendy i dag, men ikke i morgen.

Skrevet

På badet vårt skal det vere innredning i mørk eik. På golvet skal vi ha grove fliser i mørk beige og ujamne kantar str. 33x33, på eine kort-veggen (der vi skal bygge inn badekaret) skal det vere små mosaikkfliser i samme farge som golvet. Dei tre andre veggane skal flisast med lyse (ca kremkvite?) litt mindre grove fliser enn på golvet. Desse er avlange.

Fine fliser kan du bla. kikke på her: http://www.norfloor.no/?catid=1173

Viss du vil ha eit heilt tidløst bad kan det kanskje vere lurt med heilt enkle kvite fliser på veggane og mørke på golvet, ev. kvitt overalt (men det er gjerne litt upraktisk mtp. støv ol). Velg noko du likar og trur du kan trives med!

Skrevet

Når vi bygger bad hadde jeg tenkt meg en nøytral farge på flisene. Gjerne i en sandfarge og i litt store formater. Både på gulv og vegger. Personlig syns jeg det gjør seg bedre enn en farge på gulv og en på vegg. Men smaken er som baken vetu...

Om man er redd det blir kjedelig kan man gjøre som vi har tenkt, nemlig å ha felt med en annen farge og flis i annen format inne på bakveggen i dusjen, og kanskje på veggen med servanter og speil. Bare for å bryte opp litt. Da tenker jeg på en annen farge som litt mørk brun i tone med sandfargen i den andre flisen.

Til dette kan man jo ha alt av farger ellers på håndklær osv. Turkis, brunt, hvitt, lilla, rosa, grønt, rett og slett nesten alt...

Som innredning velger vi tre. Da valnøtt som er litt mørk i treet i forhold til feks vanlig oljet eik. Kanskje også en benk i samme materiale...

Håper dette kanskje kunne gi noen ideer?

Jeg vet mange flissentre og baderomsleverandører gjerne tegner forslag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...