Gå til innhold

Feil diagnose pluss "stemplet"

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort er jeg offer for en feildiagnose og stemplet av lærere som ikke så mine behov, løg og ikke gjorde jobben sin.

sannheten var at jeg slet pga ett fag ( lang historie )

Dette står i papirene mine ennå, en rapport fra justisdep er så full av selvmotsigelser og løgn, forstår ikke hvordan de kan la være å "se dette".

Ett hån mot meg og min intigritet. Kan de virkelig bare holde på slik? gi mennesker falske diagnoser som ikke hører hjemme noen steder?..

Vurderer å gå til rettsak.

Hvordan hadde dere taklet og fått en diagnose som ikke stemte? møtt med løgn og svik fra mennesker som sitter med makten?

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Hva slags diagnose er det snakk om? Lærere stiller ikke diagnoser, leger gjør det.

Skrevet
Hva slags diagnose er det snakk om? Lærere stiller ikke diagnoser, leger gjør det.

Vet det, i dette tilfellet har PPT gitt meg en diagnose ut fra en test..

Lærere har uttalt at jeg har "manglende evner"....

Dette stemmer ikke, skulle vise dem og gikk ut med topp karakterer, tok høyere utdannelse på normert tid og med gode karakterer, har en ledende stilling i dag osv..

Gjest =tentacle=
Skrevet
Vet det, i dette tilfellet har PPT gitt meg en diagnose ut fra en test..

Lærere har uttalt at jeg har "manglende evner"....

Dette stemmer ikke, skulle vise dem og gikk ut med topp karakterer, tok høyere utdannelse på normert tid og med gode karakterer, har en ledende stilling i dag osv..

Hvorfor har justisdepartementet skrevet rapport på deg da? Det må jo gå an å bestride gamle betegnelser som er uriktige, men jeg vet dessverre ikke hvor du må henvende deg med krav om at opplysningene korrigeres.

Skrevet
Hvorfor har justisdepartementet skrevet rapport på deg da? Det må jo gå an å bestride gamle betegnelser som er uriktige, men jeg vet dessverre ikke hvor du må henvende deg med krav om at opplysningene korrigeres.

Fordi jeg søkte om erstatning som jeg ikke fikk. Hvordan de kan sove godt om natten forstår jeg ikke, rapporten er full av selvmotsigelser..

Skrevet
For å gjøre en lang historie kort er jeg offer for en feildiagnose og stemplet av lærere som ikke så mine behov, løg og ikke gjorde jobben sin.

sannheten var at jeg slet pga ett fag ( lang historie )

Dette står i papirene mine ennå, en rapport fra justisdep er så full av selvmotsigelser og løgn, forstår ikke hvordan de kan la være å "se dette".

Ett hån mot meg og min intigritet. Kan de virkelig bare holde på slik? gi mennesker falske diagnoser som ikke hører hjemme noen steder?..

Vurderer å gå til rettsak.

Hvordan hadde dere taklet og fått en diagnose som ikke stemte? møtt med løgn og svik fra mennesker som sitter med makten?

da er det vel mest iktig og kontakte en god advokat på området?

Skrevet
Fordi jeg søkte om erstatning som jeg ikke fikk. Hvordan de kan sove godt om natten forstår jeg ikke, rapporten er full av selvmotsigelser..

Du får ikke billighetserstatning når du har klart deg på tross av forutsetningene og løgnene. Billighetserstatning ville du fått dersom feildiagnosen og stempelet som dum hadde knukket deg psykisk - som en oppreisning og kompensasjon for tapt arbeidsinntekt og store sykeutgifter.

Skrevet
Du får ikke billighetserstatning når du har klart deg på tross av forutsetningene og løgnene. Billighetserstatning ville du fått dersom feildiagnosen og stempelet som dum hadde knukket deg psykisk - som en oppreisning og kompensasjon for tapt arbeidsinntekt og store sykeutgifter.

Hvordan vet du dette? og hvordan kan de stemple ett menneske på den måten som de gjorde med meg? er det fordi "samfunnet trenger tapere" ?

Hvorfor skal "de" få holde på slik, samfunnet virker jo ganske korrupt. Hvis jeg velger å la det knekke meg psykisk da`? orker ikke kjempe mer, gir opp livet når alt er basert på falske mennesker og løgn uansett- hva da? vil de la meg dø?...

Rett og slett ondskap, jeg var bare ett barn..

Gjest GossipGirl
Skrevet (endret)

Hmhmhmhmh

Endret av VictoriaSecret
Skrevet
At en klarer seg bra karrieremessig, betyr ikke nødvendigvis at en har det bra med seg selv. Denne billighetserstatningen er med andre ord kun et tilbud for de som har knukket sammen? Hva med de som har hatt det jævlig, men likevel stått på? Har de ikke det jævlig nok de kanskje...

Eller hva med de årene vedkommende har lidd? De er kanskje ikke så viktige, de, når vedkommende får toppjobb og god lønn.

Stiller spørsmålet generelt, jeg påstår ikke at du har disse holdningene, Wadjet.

Jeg er en av dem, men det har kostet meg utrolig mye- og nå når jeg sitter her med en rapport som påstår at jeg har manglende evner og en diagnose ( basert på uvitenhet og løgn) hjelper det ikke med en bra jobb og god lønn en gang....

Skrevet
Jeg er en av dem, men det har kostet meg utrolig mye- og nå når jeg sitter her med en rapport som påstår at jeg har manglende evner og en diagnose ( basert på uvitenhet og løgn) hjelper det ikke med en bra jobb og god lønn en gang....

Faktisk er jeg så lei meg at jeg vurderer aldri mer stå opp..de kan ikke holde på slik med mennesker

Skrevet

Jeg er ingen jurist, men jeg kan tenke meg at billighetsertstatning er en erstatning fra staten overfor de som har knukket helt, slik at de ikke skal måtte leve på minstetrygd på grunn av at det offentlige har sviktet. Og dersom man har klart seg på tross av forutsetningene, så er man ikke økonomisk avhengig av denne erstatningen. Og jeg mener det er riktig å bruke de ressursene som er på de som virkelig trenger det. En annen sak er jo at det birde vært mulig å få en ikke-økonomisk erstatning i form av en ren beklagelse fra det offentlige. Det ville lettet mye for mange, og gjort det enklere for flere å bruke den urett som er gjort mot den til noe positivt.

For øvrig fant jeg dette:

Billighetserstatning fra statskassen kan man få i tilfeller der man lider tap som det ellers ikke fins mulighet til å få erstattet, f.eks. ved erstatning, trygd og forsikring. Alle enkeltpersoner, firmaer, selskaper, organisasjoner osv. kan søke. Billighetserstatningen kan dekke alle typer tap av økonomisk eller ikke-økonomisk art. Det er imidlertid den borgeren som er kommet spesielt uheldig ut i en eller annen situasjon som først og fremst får billighetserstatning.

Søknaden må inneholde en beskrivelse av hva som har skjedd. Man må legge ved brev, meldinger, regninger o.l. som kan dokumentere saken.

Søknad om billighetserstatning kan sendes til Justissekretariatene.

Kilde: http://www.norge.no/emne/samfunn.asp?id=1080

Skrevet

Det første jeg tenkte var vel at du skulle heller bruke energien din på å være glad for at du har klart å motbevise deres påstander den gang ved å ha komme deg langt frem her i livet i stedet for å dvele ved det som var om du ikke har tatt skade av det i form av depresjoner eller liknende som har gått kraftig ut over livskvaliteten. Da tenker jeg på å ikke klare å jobbe osv....

Vær stolt av deg selv i stedet, og kanskje hjelpe andre i samme situasjon?

Jeg tror erstatninger og denslags er beregnet på de som får livene sine ødelagt pga feilaktige diagnoser... Er livet ditt ødelagt? Det er det bare du som kan svare på..

Skrevet

Billighetserstatning skal være for dem som kom særlig uheldig ut ja- kan vel si at jeg er en av dem;) slitt i årevis;) noen sier at jeg ikke må tenke over det og heller være stolt over det jeg har fått til. Vel, hvordan ville dere likt å bli behandlet uten respekt og fått feil diagnose? ville dere hatt det i papirene?..

Hva om jeg bestemmer meg for å gå til rettsak og sette fokus på hvordan mennesker kan bli stemplet på denne måten?..

Har tapt arbeidsinntekt for mange år....

Skrevet

Hvis du har mye tapt arbeidsinntekt og har slitt i åresvis som du sier, så er det vel bare å hive seg rundt....

Det virket som du hadde fått det veldig bra til, det er nok derfor folk skriver som de skriver.

Om du nå mener noe annet må du før du går til sak finne ut hvordan du virkelig har hatt det. For jeg tror man skal ha en veldig sterk sak for å nå frem. Det sier jeg ikke for å være slem, men for å si at dette er en meget tøff prosess som kanskje bare vil gjøre vondt værre for deg selv som person enn det å ha det stående på et papir som du kanskje ikke har bruk for lenger siden du har en bra jobb osv...? Bare en tanke...

Skrevet
Hvis du har mye tapt arbeidsinntekt og har slitt i åresvis som du sier, så er det vel bare å hive seg rundt....

Det virket som du hadde fått det veldig bra til, det er nok derfor folk skriver som de skriver.

Om du nå mener noe annet må du før du går til sak finne ut hvordan du virkelig har hatt det. For jeg tror man skal ha en veldig sterk sak for å nå frem. Det sier jeg ikke for å være slem, men for å si at dette er en meget tøff prosess som kanskje bare vil gjøre vondt værre for deg selv som person enn det å ha det stående på et papir som du kanskje ikke har bruk for lenger siden du har en bra jobb osv...? Bare en tanke...

Jeg er fullt klar over det....det kommer til å koste meg MYE, kanskje mer enn jeg aner selv også.. Ingen kan forsvare seg mot løgn, men i rapporten står det så mye selvmotsigelser at jeg begynner å lure på dem som tar vurderingen, de må da se det selv. Eventuellt rettsapperat også..

Hør bare på dette:

Uttalelser fra en rektor:

" Eleven har svake evner og dyseleksi / likevel mener lærer pluss utvalg at det ikke er/ var nødvendig med tilrettelagt undervisning.. ( Alle vet at en elev med svake evner og dyseleksi har krav på spesiell tilrettelagt undervisning, er hjemlet dette;)... Så hvor er fornuften?...

Skrevet

Jeg skjønner at dette må være vanskelig og tøft, men vet du - det beste du kan gjøre for din egen del er å heve deg over det og finne noe annet, positivt å bruke din tid og energi på. Bitterhet kan spise opp folk innvendig og den det går ut over er deg selv og ditt liv. Bitterhet gnager istykker sjelen din og du blir sittende igjen alene med alt det vonde. Vil du det?

Legg dette bak deg, bestill time til psykolog for å få hjelp til å bearbeide det og LEV! Lev nå! Ikke lev for mange år siden. Lykke til :)

Gjest Blondie65
Skrevet
Hvordan vet du dette? og hvordan kan de stemple ett menneske på den måten som de gjorde med meg? er det fordi "samfunnet trenger tapere" ?

Hvorfor skal "de" få holde på slik, samfunnet virker jo ganske korrupt. Hvis jeg velger å la det knekke meg psykisk da`? orker ikke kjempe mer, gir opp livet når alt er basert på falske mennesker og løgn uansett- hva da? vil de la meg dø?...

Rett og slett ondskap, jeg var bare ett barn..

Nøyaktig HVA er det du vil med dette? Du sier jo selv at du ikke har latt deg knekke men tvert i mot vist at de tok feil. Du har fått nei til billighetserstatning som Wadjet sier nettopp fordi du har klart deg.

Misforstå meg ikke her: det er uholdbart at du ble stemplet som dum og du hadde fortjent at dette ble på et eller annet vis reversert. Er det det du jakter på?

Du sier at en rapport fra Justisdep. er full av feil og selvmotsigelser. Ta den til en advokat og få vurdert om denne rapporten er grunnlaget for avslaget om det er gjort saksbehandlingsfeil.

Hvis du likevel ikke skulle få erstatning eller en beklagelse, hva skal du da gjøre med ditt liv? Skal du - som tydeligvis er resurssterk "mulke" over dette eller skal du parkere der det hører hjemme - i *fortiden* - og gå videre i ditt liv? Hvis du har problemer med å legge det bak deg bør få hjelp til det av profesjonelle, f.eks. en psykolog.

Jeg kjenner to som var utsatt for denne typen stempling - den ene hadde foreldrene mot seg og måtte selv finne i skolerapporten "stempelet" som foreldrene hadde støttet. Det gikk dårlilg - veldig dårlig med vedkommende. Det går bedre nå. Den andre ble stemplet av læreren som evneveik, hvorpå vedkommendes foreldre ble rasende og forlangte at det ble foretatt en intelligenstest. Foreldrene gikk selv til skolens rådgiver med testen (som kom ut langt over middels) og forlange at denne fortalte læreren at stempling av elever h*n ikke likte ikke hørte hjemme i norsk skolevesen. Det gikk bedre med denne eleven, selv om vedkommende slet hardt i enkelte fag.

Jeg ser altså alvorllig på stempling, enten dette gjelder muntlig eller i sakspapirer. Men jeg mener at du har bevist for lenge siden at stemplingen var urettmessig. Har du bevist det for deg selv? I stedet for å få erstatning, har du bedt om å få stempelet du fikk fjernet?

Skrevet
Jeg skjønner at dette må være vanskelig og tøft, men vet du - det beste du kan gjøre for din egen del er å heve deg over det og finne noe annet, positivt å bruke din tid og energi på. Bitterhet kan spise opp folk innvendig og den det går ut over er deg selv og ditt liv. Bitterhet gnager istykker sjelen din og du blir sittende igjen alene med alt det vonde. Vil du det?

Legg dette bak deg, bestill time til psykolog for å få hjelp til å bearbeide det og LEV! Lev nå! Ikke lev for mange år siden. Lykke til :)

Men HVORFOR skal de få slippe unna ?

Skrevet

Det er ikke noen som skal slippe unna her.... Om du har slike tanker er det deg problemet ligger hos og ikke dem. Ikke nå lenger siden dette er lenge siden og du har klart deg bra....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...