Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 (endret) jeg visste ikke helt hvor jeg skulle putte dette, men siden dette er et tenåringsfenomen, valgte jeg å poste det her. Bare å flytte hvis det er galt:) Her er en link til en side som en norsk tenåring har laget: Konseptet går ut på å støtte opp om spiseforstyrrelsen. Den blir forherliget og dyrket, og siden legger ut bilder av anorektiske mennesker, tips til hvordan man ikke skal spise noenting, osv. I følge min venninne som har hatt anoreksi, er denne og lignende sider visstnok en stor trøst, og en inspirasjon til å fortsette sultingen. Foreldre, vær obs!! Link fjernet iht reglene. Lillebøll-mod Endret 7. januar 2008 av lillebøll
Gjest Askepott1 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Forstår at du har satt dette her til skrekk og advarsel men synes du skal fjerne det. Min mening er at dette kan skape ideer hos tenåringer som besøker denne siden. Mvh. Askepott
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg får ikke fjernet det, for jeg er gjest. Jeg skjønner poenget ditt, men allikevel tror jeg tenåringer finner disse sidene uavhengig av Kvinneguiden. Beklager likevel om jeg har brutt noen regler!! Jeg ville bare sette fokus på en viktig sak.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes denne siden gir et godt innblikk i hvordan en anorektiker tenker. Det er nyttig informasjon for oss foreldre. Hilsen mamman til en jente som jogget flere timer daglig, som kun spiste en halv kopp med bær og yoghurt naturell daglig og som satt og frøs under et badehåndkle mens vi andre avkjølet oss med et bad sommeren 2006.
Gjest GossipGirl Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Hei. Jeg var tidligere skribent for et nettsted med fokus på spiseforstyrrelser, og vi fikk nesten daglig spørsmål eller henvendelser fra jenter som ble trigget av disse sidene. Vi var selvfølgelig 100% imot sidene, men det er skremmende å se hvordan syke ungdommer utnytter hverandres sårbare sider og står sammen i kampen for å bli spist av sykdommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå