Gå til innhold

Bank holiday- hva er det?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest DIANDR

Skal til London neste helg, og har nå fått vite at det er bank holiday denne helgen, de snakket om at det meste var stengt der mandag den 5 mai. Er det noen her som vet noe om dette? Gjelder det bare denne mandagen eller hele helgen? Hva er åpent og hva er stengt? Museer er vel åpne? Greit å vite, slik at en kan planlegge litt... Mener jeg en gang har lest hva bank holiday er, men husker ingenting nå. Noen som vet hvordan det er i London på slike helger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bank Holiday tilsvarer våre helligdager, dvs at kontorer, skoler og butikker er stengt. Det gjelder bare den dagen det er Bank Holiday og ikke hele helgen (iallefall ikke lørdagen......) Muséer er, såvidt jeg husker, åpne.

Du får bruke dagen til sightseeing og museumsbesøk..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oxford street og Kensington High street har også åpne butikker på søndagene. Stenger ca kl 1800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer alltid og glemme de hersens bank holiday'ene og blir alltid like overrasket naar jeg skal shoppe paa en slik dag over at butikkene er stengt...Er saa vant til at de er aapne!

:lol:

Vil ogsaa bare nevne at det er greit aa sjekke museene man har tenkt og gaa til paa forhaand, mandag er en veldig vanlig dag og ha stengt paa i og med at museene er aapne hele helga i gjennom.

Skal du/dere paa Madam Tussauds, er det lurt og vaere ute i god tid og tidlig paa morgenen. Turist stroemmen begynner og ta seg opp og det blir fort veldig laaaaaang koe!

Ha en flott tur! London er fantastisk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du ikke kan shoppe eller gå i musèer, vil jeg anbefale deg en liten spasertur. Begyn ved Marble Arch, gå gjennom Hyde Park til du kommer til Hyde Park Corner. Gå videre mot Buckingham Palace, gå gjennom St. Jamses Park til høyre for the Mall, gjennom the Horse Guards, ta til høyre og passer No. 10 Downing Street før du kommer til Big Ben og Themsen. Nydelig tur ved oppholdsvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...