Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Har tenkt å ta med meg tenåringen til London i mai. Det blir helt klart lavbudsjett, men kan gjerne betale noen kroner ekstra for en ok beliggenhet. Så, hva er sentralt og ikke? Greit å ikke ta bane(?) hele tida, men skjønner jo at vi ikke kan bo i gryta mtp pris. Ellers, hva er kult å gjøre/se der for en gutt på 14? Ingen av oss er så keen på å stå i kø i timesvis, så andre alternativ enn de typiske tas i mot med takk. Har tenkt på båt, fin måte å se byen på. Og shopping for gutten... Han er glad i rock'n'roll og metall, så butikker som selger stæsj og sånt hadde vi likt å høre om!
Gjest Pupsilure Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg syntes dette ser morsomt ut, for å få med seg litt av byen. http://www.londonducktours.co.uk/ Ellers kan jeg si at piccadilly er veldig sentralt. Her har jeg selv bodd en gang.
Gjest Pupsilure Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Vi lå på dette hotellet. Husker dessverre ikke hva jeg syntes om det. Men mener det var helt greit. Hvis dere skal på Madam Tussauds (voksmuseet) bør dere kjøpe billetter til det i hotellskraken, ellers må dere mest sannsynlig stå i en dødslang kø for å kjøpe billetter ved museet. http://www.regentpalacehotel.co.uk/
Gjest Tweek Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Da vi var på ferie i london i vinter brukte vi Royal Court Apartments. Var greit, men ikke mer. Hyggelig personale, men noen var ikke flinke i engelsk (jobbet bare indere der). Var heller ikke spesielt fint, men det lå sentralt i det forstand at det var nærme 2 stasjoner som ga en god valgfrihet etter hvor vi skulle. Var også greie i pris og de hadde internett. Det var bittesmå leiligheter så vi hadde litt benkeplass og vask også. Den ene kvelden vi kom tilbake så sto alle vinduene på vidt gap i hele hotellet og det stinket brent i 1 etasjen. Grunnen: Personalet hadde laget mat.. Men et annet hotell som trolig er bra er Ascot Hotel. Vi gikk forbi dette hotellet når vi skulle til en av stasjonene så det lå nærmere og det så fint ut og jeg angret p åat jeg ikke valgte det. På et av bildene er den frokostsjappa vi spiste frokost på (Maxim). Hyggelig personale og god frokost. Begge disse hotellene ligger greit til stasjoner o.l og i london så går jo tuben hele tiden og så lenge man bor nærme en stasjon så ligger man sentralt vil jeg si. Bare siterte et annet innlegg av meg om hotell. Jeg kan anbefale london eye. Det er jo ikke så super spennende, men det er likevel litt kult å være oppi der. Hvis han vil ha tak i rock n roll og metall burde dere dra til markedene. Lurer på om ikke det var camden market vi var på som hadde mye sånn.
Silfen Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 www.travellodge.co.uk Kan få temmelig billige hotellrom her.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Takk for svar folkens! Har funnet et veldig billig hotell, men klarer ikke å finne ut om det er do/dusj på rommene. Det MÅ jeg ha. Noen som har hørt om dette hotellet, eller som skjønner noe mer?? http://en.venere.com/hotels_london/victori...al=1&pval=2
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Takk for svar folkens! Har funnet et veldig billig hotell, men klarer ikke å finne ut om det er do/dusj på rommene. Det MÅ jeg ha. Noen som har hørt om dette hotellet, eller som skjønner noe mer?? http://en.venere.com/hotels_london/victori...al=1&pval=2 Glemte jo å legge til: er dette sentralt? Ved Victoria station...
Karmosin Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Gutten må til Camden! Der er det masse shopping for han Jeg synes det enkleste i London er å kjøpe seg kort til tuben og farte rundt, uten å tenke så mye på beliggenhet i forhold til severdigheter. Tuben går jo så fort og ofte og greit. Jeg har bodd ok og veldig rimelig på hotell Niki rett ved Paddington Station, det var rikelig sentralt for meg. Hva med en walk?
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Gutten må til Camden! Der er det masse shopping for han Jeg synes det enkleste i London er å kjøpe seg kort til tuben og farte rundt, uten å tenke så mye på beliggenhet i forhold til severdigheter. Tuben går jo så fort og ofte og greit. Jeg har bodd ok og veldig rimelig på hotell Niki rett ved Paddington Station, det var rikelig sentralt for meg. Hva med en walk? Cambden ja, det er nok midt i blinken ja! Sjekka hotellet du linka til, men det var visst ikke ledig. Kom i stedet opp et Qualityhotell i Central Nottingham. Er Nottingham noenlunde sentralt? http://www.lthonline.co.uk/property.aspx?PropertyID=16
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Sjekk denne linken: www.dinlondonguide.no. Brukte den selv da vi var i London i høst, og de har masse gode tips. Ellers kan det være verdt å merke seg at transport fra flyplassen er dyrt. Easyjet har minibusser som kan bestilles på forhånd til en brøkdel av prisen. Det kan også lønne seg å forhåndsbestille billetter til f.eks Madame Tussauds/show/musikaler på nettet før du reiser - både prismessig og for å slippe kø.
Oliven Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Vi hadde med en 15 åring og kjøpte londonpass. Da hadde vi tilgang til mange aktiviteter og de fleste stedene slapp vi å stå i kø.
Gjest undulaten Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Sjekk hotwire.com Billige hotell i London,brukte di sist jeg var i London
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Ellers kan det være verdt å merke seg at transport fra flyplassen er dyrt. Hm? Ikke i det hele tatt i forhold til prisene en må betale for å komme seg fra og til Gardermoen! Der er det så dyrt at det er provoserende, jeg blir flau på turistenes vegne... Men on-topic, det går relativt rimelig offentlig transport fra og til alle de tre største flyplassene nær London. Jeg valgte sist hotell utfra hvor toget/bussen til og fra flyplassen gikk (Victoria station var det i dette tilfellet) så jeg slapp å stresse med dette og bære kofferter langt i beegge retninger.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Huff, jeg sliter med de hotellene, jeg! Når det er billig og det ikke står noe om det er do/dusj på rommet, hva kan jeg forvente da? Det er kun få hvor det står noe om det. Hva er egentlig vanlig?
Gjest Pet Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Takk for svar folkens! Har funnet et veldig billig hotell, men klarer ikke å finne ut om det er do/dusj på rommene. Det MÅ jeg ha. Noen som har hørt om dette hotellet, eller som skjønner noe mer?? http://en.venere.com/hotels_london/victori...al=1&pval=2 Romtypen som heter double ensuite er med bad.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Romtypen som heter double ensuite er med bad. Ok, thanks! (Må jo øve meg litt! ) Da blir det straks lettere å lete!
Grissini Skrevet 9. januar 2008 #17 Skrevet 9. januar 2008 Hm? Ikke i det hele tatt i forhold til prisene en må betale for å komme seg fra og til Gardermoen! Der er det så dyrt at det er provoserende, jeg blir flau på turistenes vegne... Jeg lurer på hvilken flyplass du har brukt når du har vært i London? Det er vesentlig dyrere å dra til/fra både Standsted og Gatwick enn Gardemoen...Sist gang betalte vi mer for Gatwick express enn vi gjorde for selve flybilletten. Tror du bare skal ta det med ro med å være flau på turisters vegne. Det er slettens ikke så mye bedre andre steder...
Concertina Skrevet 9. januar 2008 #18 Skrevet 9. januar 2008 Jeg lurer på hvilken flyplass du har brukt når du har vært i London? Det er vesentlig dyrere å dra til/fra både Standsted og Gatwick enn Gardemoen...Sist gang betalte vi mer for Gatwick express enn vi gjorde for selve flybilletten. Tror du bare skal ta det med ro med å være flau på turisters vegne. Det er slettens ikke så mye bedre andre steder... Tog i UK er generellt sett dyrt! Og flytogene er ikke billige, lønner seg å kjøpe return-billett (tur/retur), Gatwick Express koster £16,90 singel/£28,8 t/r (altså ca 175 kr en vei og 300 kr t/r), Stansted Express koster £15 singel/£24 t/r (ca 155 kr en vei og 250 kr t/r). Heathrow Express koster omlag det samme, men fra Heathrow kan man jo ta banen i stedenfor. Det er billigere å ta buss fra Stansted og Gatwick, sånn uten at man kan påstå at det er *billig*, men det tar jo en halv evighet og det er mye trafikk rundt London, så man risikerer å sitte fast i trafikken (ulykker skjer... holdt på å miste flyet da jeg måtte reise med buss mellom Stansted og Heathrow). Tur/retur billett Oslo-Gardemoen er faktisk dyrere enn togene i UK siden man må kjøpe to enkeltbilletter (160 kr pr tur), men ikke nok til at jeg ville blitt "flau" over det når det kommer folk på besøk fra UK... Dessuten er det fullt mulig å ta lokaltoget, det tar ikke så mye lengere tid og det koster 86 kr.
Kjetil E Skrevet 9. januar 2008 #19 Skrevet 9. januar 2008 Et lite tips, sjekk prisene med SAS og BA som begge flyr til Heathrow. På Heathrow kan dere gå direkte på T-banen noe som er langt billigere enn flytoget. Reiser dere med Ryan Air eller Norwegian kommer dere enten til Stansted eller Gatwick, herifra finnes ingen T-bane men kun dyre flytog eller flybusser. For en 14 åring må jeg annbefale en tur til London Dungeon i kjelleren under London Brigde Station. Et virkelig skrekk-kabinett som viser henrettelser og tortur oppigjenom Englands historie. Båttur, vil annbefale og ta båt på Regents Canal fra Litle Venice til Camden Lock. (rett ved Camden Market) hopp gjerne av båten i London Zoo og bruk et par timer her før dere tar båten videre. Vær obs at dette må du kjøpe bilett til idet du går ombord i båten. Siden dere faktisk blir sluppet av inne i selve London Zoo.
Kjetil E Skrevet 7. juni 2008 #20 Skrevet 7. juni 2008 Cambden ja, det er nok midt i blinken ja! Sjekka hotellet du linka til, men det var visst ikke ledig. Kom i stedet opp et Qualityhotell i Central Nottingham. Er Nottingham noenlunde sentralt? http://www.lthonline.co.uk/property.aspx?PropertyID=16 Sikkert sentralt nok hvis du har tenkt deg på oppdagelsestur i Sherwood-skogen. Men altså dette er en helt annen by enn London. Så nei ikke anbefalt for den som skal til London.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå