Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå
Skrevet

Jeg har møtt en herlig mann, som uheldigvis (?) er 11 år eldre enn meg. Jeg har ikke fortalt noe til venner eller familie enda, siden dette egentlig gnager litt på meg.

Hittil har jeg kun vært sammen med gutter som er 3 år eldre enn meg, og jeg merker at jeg ikke helt matcher de. Med han nye nå er alt bare så utrolig bra, vi har lange samtaler om alt mulig, han har en mye mer gjennomtenkt innstilling til livet enn sine yngre artsfrender og jeg syns liksom ikke jeg merker aldersforskjellen når vi er sammen.

Han har følelser for meg, og jeg tror faktisk jeg har blitt skikkelig forelsket jeg også.. Hadde ikke forventet å finne tonen så godt med en som er såpass mye eldre, men nå som det har skjedd har jeg virkelig lyst til å "go for it".

Vi er forøvrig 22 og 33. Hva er deres tanker om disse årene i mellom? Er jeg en dum naiv ungjente, og han er eldre ekkel mann?

Dette er vanskelig :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har møtt en herlig mann, som uheldigvis (?) er 11 år eldre enn meg. Jeg har ikke fortalt noe til venner eller familie enda, siden dette egentlig gnager litt på meg.

Hittil har jeg kun vært sammen med gutter som er 3 år eldre enn meg, og jeg merker at jeg ikke helt matcher de. Med han nye nå er alt bare så utrolig bra, vi har lange samtaler om alt mulig, han har en mye mer gjennomtenkt innstilling til livet enn sine yngre artsfrender og jeg syns liksom ikke jeg merker aldersforskjellen når vi er sammen.

Han har følelser for meg, og jeg tror faktisk jeg har blitt skikkelig forelsket jeg også.. Hadde ikke forventet å finne tonen så godt med en som er såpass mye eldre, men nå som det har skjedd har jeg virkelig lyst til å "go for it".

Vi er forøvrig 22 og 33. Hva er deres tanker om disse årene i mellom? Er jeg en dum naiv ungjente, og han er eldre ekkel mann?

Dette er vanskelig :-(

Sats om det føles riktig ut:)

Aldersforskjellen er verken unormal og uvanlig og heller ikke spesielt stor.

Skrevet

I så fall er jeg også en naiv, dum ungjente, for jeg er 21 og har en kjæreste på 36... Det var veldig skummelt å si det til familien til å begynne med, jeg utsatte det i lang, lang tid. Men de reagerte ikke i det hele tatt! Nå er jo store aldersforskjeller blant meg og søsknene mine også, så derfor var det kanskje lettere for familien min å godta det, siden kjæresten min ikke er eldre enn eldstemann av mine søsken...:)

Bortsett fra det har ikke aldersforskjellen hatt noe å si, det eneste som "plager" meg er når han blir gammel og jeg... ikke er så gammel?

Det er flere her inne som er i forhold med minst så stor aldersforskjell som det du er i, så du er ikke alene:) Jeg syns du bare bør satse, ryker forholdet så er det neppe pga alderen. 11 år er dessuten ikke særlig mye i mine øyne, hadde han vært 3 år yngre hadde det ikke vært et spørsmål en gang..;)

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg har lest en del av trådene her på om aldersforskjell, og ser mange peker på det med fremtid. Når jeg er 30 er han 41, 40 og 51 osv.. det ser jo ikke så ille ut i grunn :-)

Jeg måtte spørre min mor hva hun tenkte hvis jeg kom hjem med en mann på 30, og hu sa det var helt i orden. Men at 40 kanskje ble litt i drøyeste laget.. så sånn sett ser det jo lyst ut, men hvem vet hva hun sier den dagen det faktisk skjer.

Skjønner ikke hvorfor jeg bryr meg så himla mye om hva andre mener :sur:

Han er jo så fantastisk :hjerte:

Skrevet

Jeg er selv sammen med en mann som er ti år eldre enn meg. Han er 39 og jeg er 29. Vi har det fantastisk. Alder har ingen ting og si, kun kjemi! Personer er så forskjellige, noen er mer modne (kanskje du), og da trenger man en partner som matcher det.

Stå på, og masse lykke til!!

Skrevet

Jeg er sammen med en som er 10 år eldre - ikke noe problem!

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg er også sammen med en som er ti år eldre :)

Skrevet

synes heller ikke det der var noen hårreisende aldersforskjell.

Selv har jeg truffet en mann som er 15 år eldre en meg, og synes ikke det gjør noe i det hele tatt, han er ett utrolig flott menneske og han er flinkere til å ta vare på seg selv en mange på min alder er.

Vi er alle forskjellige, noe som gjør at vi ikke alle passer sammen med samme type mennesker, så man må finne noe som fungerer for en selv, også får resten av verden på en måte mene hva den vil. Selvsagt er det ikke enkelt dersom alle ens kjære har ett problem med ham, men stort sett så har de vel ikke det?

Jeg regner med at jeg kan få noen kommentarer, og at noen mener at han som blir 50 om to år, er vel gammel for meg som bare er noen og tredve... men stort sett regner jeg med at folk ikke vil bry seg om det, og at de blir kjent med ham og ser hvorfor jeg koser meg sånn med ham.

gi det en sjans du, du har aldri noen garantier uansett, så du kan velge å kutte sånn tilfelle, men du taper jo ingenting på å gi ham en sjans, du kan vinne masse derimot, om han er rett. ;)

Skrevet

Hadde du vaert 16 og han 27, saa ville jeg vaert litt i tvil, men du er over 20, og da er ikke 11 aar saa mye, egentlig. Det kommer mer an paa personlighet. Mange har jo en grense paa 10 aar eldre, og 11 er bare ett aar mer enn det. Han er jo ca i samme generasjon som deg, altsaa ikke gammel nok til aa kunne vaere din far.

Men uansett hvor stor forskjell det er saa maa man bare bestemme seg for hva som passer en selv naa.

Gjest glamourgirl
Skrevet

For meg har det med modenhet, og ikke med alder å gjøre.

Skrevet

Nå er vi veldig i starten enda, så hvor godt vi evt passer sammen i lengden vet jeg jo ikke.. så akkurat nå står det mest på de faktiske tallene, 11, 22 og 33 ;)

Men hittil er det jo lovende..

Jeg er utdannet, bor og eier for meg selv, og det gjør selvfølgelig han også. Han har heller ingen barn eller ekteskap bak seg noe som antagelig letter situasjonen en del for oss? Ser for meg at vi hadde merket forskjellene mye mer hvis han var skilt med barn og jeg fortsatt bodde hjemme hos mor og far for eksempel...

Er vennene mine jeg er mest spent på egentlig, noen av de kan være ganske fordømmende når det gjelder slike ting, og orker ikke at folk skal slenge frekke kommentarer osv hver gang jeg nevner han :-/

Skrevet

Her er det 21 års forskjell! :sjenert:

Jeg er 19 og han er 40 :)

Traff hverandre på internett for 3 år siden og da var det jo bare snakk om en samtale så vi diskuterte ikke alderen vår.. Etterhvert ble vi jo bedre kjent og da vi innså den høye aldersforskjellen så vi ikke det som noe problem. Jeg er glad jeg satset for idag så er vi samboere og har det kjempefint sammen ;)

Var jeg deg så ville jeg garantert satset! Da vet du om det funker eller ikke, enn å sitte som en gammel dame om 60 år og angre på at du ikke tok sjansen, han kan jo være din "soulmate" ;)

Skrevet

Jeg er 23, han er 33.

Vi har vært sammen siden jeg var 16, og vi gifter oss til høsten:)

Skrevet

11 år burde gå fint, i hvert fall på dette tidspunktet i livene deres. Det man kanskje bør tenke litt over er hvordan det vil være når dere er eldre og aldersforskjellen virkelig merkes. Jeg vet om mange spreke kvinner som blir sittende mye hjemme selv om de gjerne skulle reist og gjort andre ting sammen med mannen. En annen ting er at sexlysten til menn ofte avtar, mens kvinnene kan ha mer lyst en noen gang.

11 år er ikke mye, men jeg synes man bør tenke seg litt igjennom allikevel.

Skrevet

21 års forskjell mellom meg og min kjære. Bryr meg ikke om alder, den er bare et tall. Det dere føler og kjenner på som er viktig :)

Skrevet
11 år burde gå fint, i hvert fall på dette tidspunktet i livene deres. Det man kanskje bør tenke litt over er hvordan det vil være når dere er eldre og aldersforskjellen virkelig merkes. Jeg vet om mange spreke kvinner som blir sittende mye hjemme selv om de gjerne skulle reist og gjort andre ting sammen med mannen. En annen ting er at sexlysten til menn ofte avtar, mens kvinnene kan ha mer lyst en noen gang.

Sant nok dette her, men det er så vanskelig å tenke så langt frem i tid akkurat NÅ når alt jeg ser er verden gjennom rosa briller. Og for alt jeg vet finner vi ikke tonen i det hele tatt, og tror heller jeg vil finne ut av om vi passer sammen, enn å gå å lure på om jeg gikk glipp av en super mann..

Skrevet

Så lenge den yngste er over 18-20 år tror jeg ikke aldersforskjell spiller noen konkret rolle i et forhold. Det som kan være viktigere er at man er i samme fase av livet. Hadde jeg vært 50 år og likt turer i skog og mark mens dama mi hadde vært 20 og studert (inkl. studentfester 3 ganger i uka) tror jeg ikke det ville fungert i praksis.

Skrevet
En annen ting er at sexlysten til menn ofte avtar, mens kvinnene kan ha mer lyst en noen gang.

akkurat når det kommer til det med sexlyst, så er det så viden forskjellig fra menneske til menneske, jeg har vært sammen med menn under 30 som ikke var interessert i særlig sex, og om det skulle være, så var det kanskje en runde misjonær til han kom også ferdig med det, altså sexlyst som var langt lavere en hva jeg ønsket, mens han jeg dater som nærmer seg 50 er både lysten og viril nok til å ha mer en nok sex.

man kan helt sikkert finne mange ting man bør tenke på, og det bør man, men det bør man uansett aldersforskjeller. Og, man bør ikke tenke ting ihjel!

Leter man lenge nok, vil man alltid finne noe som KAN gå galt.

Vi har ingen garanti for hvor lenge ett forhold vil vare uansett alder, så det må da være mye bedre å kunne slappe av og nyte det man ser man har akkurat nå (så lenge det ikke er på bærtur galt da), og se hvordan ting utvikler seg.

en kjær person fortalte meg en gang:

Noen mennesker er ment å være i livene våre kun i en periode, mens andre er ment å være der resten av livet vårt, vi vet aldri hvem vi møter som kun er for en periode og hvem vi vil ha med oss resten av livet, så det er viktig å nyte de man har hos seg mens man har dem. Forsvinner de, var det ikke meningen det skulle vare for alltid, men den tiden man hadde var ikke noe mindre verd av den grunn.

Skrevet

Det var fint skrevet aline =) jeg fikk høre fra en kompis her om dagen: du må ikke ofre din egen lykke, av redsel for hva andre måtte mene. og det er veldig sant..

og når det gjelder sexlyst, min x på 25 hadde overhode ikke sexlyst på de nesten 5 årene vi var sammen.. så det har ikke nødvendigvis noe med alder å gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...