Gå til innhold

Hund og leie av bolig

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet

Jeg har enda et spørsmål jeg... Siden jeg og kjæresten min skal flytte til oslo med hund, så trenger vi en 2-romsleilighet. Vi er studenter så helst rundt 4000 i leie, og ikke langt fra sentrum. Er det vanskelig å finne? Hvis det ikke er det, har noen noen tips om hvor jeg kan lete, søke på internett?

Trenger hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er veldig vanskelig å finne. Tror dere må regne med å måtte betale atskillig mer enn 4000,- for en sentrumsnær toroms i Oslo. Sett inn annonse i avisen selv og opplys om at dere har hund og kryss fingrene :)

Gjest Gjesten
Skrevet

For 4000 i Oslo (og omegn så vidt eg kan tru) får du knapt eit rom i kollektiv... I så fall må du langt utanfor Oslo, og vi snakke anna fylke... Men for all del, de kan jo vere heldige, i så fall er det truleg via kjende. Har de søkt familieleil via SiO? Ellers er dei vanlege plassane å søke hybel.no og finn.no. Lykke til!!

Skrevet

Som du har fått vite allerede - det er veldig, veldig vanskelig å finne.

SiO tillater forresten ikke dyr.

Skrevet
SiO tillater forresten ikke dyr.

Nei, men de har heller ingen problemer med at folk har det. I blokka hvor vi bor er det minst sju utekatter, to innekatter og fire hunder, og SIO bryr seg ikke. Den ene katten er vår og vi spurte til og med om lov før vi skaffet oss den. Svaret var at det egentlig ikke var lov, men at de ikke brydde seg om det og ike la seg opp i hva folk gjorde i egen bolig.

Skrevet

Legg ut annonse på finn.no... Jeg hadde nettopp annonse der og søkte etter l.het m/hund. Var 1300 stk som kikka på annonsen , fikk max 15 henvendelser. Mesteparten var utenfor byn... Veldig vanskelig og finne l.het, en må ikke være kresen iallefall hehe.. Fikk til slutt en hybel på ca 20 kvadrat til 6000 kr i mnd :) Men hvis dere kunne tenkt dere kollektivt, er det kanskje mer å velge i?

Uansett, lykke til!:)

Skrevet
Nei, men de har heller ingen problemer med at folk har det. I blokka hvor vi bor er det minst sju utekatter, to innekatter og fire hunder, og SIO bryr seg ikke. Den ene katten er vår og vi spurte til og med om lov før vi skaffet oss den. Svaret var at det egentlig ikke var lov, men at de ikke brydde seg om det og ike la seg opp i hva folk gjorde i egen bolig.

Å, så bra.

Gjest berner
Skrevet
Jeg har enda et spørsmål jeg... Siden jeg og kjæresten min skal flytte til oslo med hund, så trenger vi en 2-romsleilighet. Vi er studenter så helst rundt 4000 i leie, og ikke langt fra sentrum. Er det vanskelig å finne? Hvis det ikke er det, har noen noen tips om hvor jeg kan lete, søke på internett?

Trenger hjelp!!!

Dere må nok betale mye mer enn 4000 for leilighet i Oslo, ikke en gang på Jessheim får man leilighet til den prisen.

Når vi kikket så var det også vanskelig å finne noen som aksepterte av vi er hundepasserer nå og da.

Det at det nesten er umulig å finne et sted å leie med hund er en av hovedgrunnene (i tillegg til økonomi) av vi venter med å skaffe vår egen til etter endt studier.

Vi bor i skogen 35 min kjøring fra Oslo, gode bussforbindelser men det tar veldig lang tid. Betaler 4000 for 50kvm.

I tillegg til www.finn.no så burde du kikke på www.hybel.no godt utvalg av Oslo hybler/leiligheter der.

Lykke til

I tillegg til

Gjest Gjest_Emilie_*
Skrevet

tusen takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...