theamoren Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Skal ha en sydentur med guttungen(4 år).. og så sitter vi å lurer på allicante... Grunnen er at det går fly dertil fra kristiansand.. det er ganske greit... Men har aldri hørt om noen som har vært der... så har ikke peiling hvordan det er.. og klima og sånn.. kanskje lurt å vente til sommeren hvis man vil ha ordentlig sommer...?
gard Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei Jeg var i Alfaz del Pi for noen år siden og det ligger rett nord for Alicante og Benidorm. Jeg har skrevet litt om turen her http://gardkarlsen.com/costa_blanca_trip_report.htm . Du kan finne ut info om vær med å sjekke denne siden http://www.weatherbase.com
Gjest Lea Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Alicante er stort sett en by og ikke helt perfekt for barnefamilier som vil ha sydenferie. Men det er veldig greit å lande der likevel. Da har du en god del fine steder mindre enn en time unna. Mange av disse stedene er typiske steder der nordmenn har slått seg ned, men det er jo egentlig bare et godt tegn. Klimaet er bra og strendene er fine. Styr unna juli og august. For det første er det veldig varmt på den tiden (juli) og for det andre har spanjolene ferie (august). Jeg synes at mai er en fin tid å reise dit på. Det er varmt, men ikke overbefolket og det er stirt sett rimelig å fly dit fortsatt. Benidorm er kanskje et sted du burde se nærmere på. Alfaz del Pi og Altea er vel ganske kjent for norske pensjonister og kan vel bære preg av dette. Veldig greit om du ønsker deg norsk mat og sånt. Torrivieja er også litt av samme type, men der er det også veldig mange spanjoler som har feriested (vet ikke om det samme gjelder de andre stedene). Veldig fine strender, greit med shoppemuligheter og spisesteder. Ligger ca 40 minutters kjøring fra Alicante. Det ligger ganske mange småbyer/steder i nærheten av Alicante og det er ikke vanskelig å finne et fint sted å feriere der.
theamoren Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2008 tusen takk for svar.. vi må undersøke litt da
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2008 #5 Skrevet 21. januar 2008 Ser denne tråden er et par uker gammel, men vil allikevel fortelle om mine opplevelser fra området rundt Alicante. Har selv vært i Albir, som er strandbyen til Alfaz del Pi 7 ganger. Trives utrolig godt der og har blitt veldig glad i det stedet. Det er et fint sted for barnefamilier. Vi pleier å reise in juni eller begynnelsen av juli, senere enn det blir det veldig varmt. Vi har ofte landet med fly i Alicante, for så å ta drosje til leiligheten. Det bor mange norske pensjonister i Albir på vinteren, derfor er det mange norske barnefamilier der om sommeren. Da blir mange av disse leilighetene leid ut eller lånt bort til barn og barnebarn. Det er lite bråk der, fin temperatur, det er også lett å gjøre seg forstått blant spanjolene som bor der. På stranden er det rullestein, det er fint dersom du ikke liker å få sann overalt etter du kommer fra stranden. Hvis guttungen liker å leke i sanden trenger dere ikke kjøre mange minuttene for å komme til flotte sandstrender f.eks. i Benidorm eller på Calpe. Det er også mange parker i nærheten som er fine å besøke hvis dere liker det, i tillegg til et shoppingsenter. Noe jeg liker veldig godt med stedet er at det er så rolig der på kveldene, mange barn er ute med foreldrene sine til sent på kvelden uten at det er noe problem. Det er ikke et sted med mye bråk og høy musikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå