Gå til innhold

Paypal- prisforvirring

Anbefalte innlegg

Gjest Paypal-n00b
Skrevet

Jeg er n00b når det gjelder paypal. Jeg skal registrere meg, men sitter og titter på "fees" european fees

For å sette inn penger på paypal-kontoen min, hva må jeg gjøre? Hvis paypal trekker dette direkte fra kredittkortet mitt, tar de prosenter for det? Eller regnes det som "add funds" (og dermed gratis) og ikke "payment" som jeg må betale over 3% av prisen for? (Eller over 5%, jeg vet ikke om Norge regnes som Europa iflg dem)

Hvilke andre muligheter har jeg til å få paypal til å få penger på paypal kontoen min? Har den et IBAN nummer, et kontonummer og swift eller sortcode eller noe sånt?

Blir ikke klok av informasjonen på sida.

Og i tillegg står det at det er gratis å betale, men de legger på 2,5% på kursen, slik at det blir 2,5 prosent dyrere å kjøpe en vare i en utenlandsk kurs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh.. Må helt ærlig si jeg aldri har lagt merke til det. Paypal har aldri trekt meg for noe mer enn beløpet og jeg har aldri betalt noe eller overført noe som helst til paypal.

Skrevet
Jeg er n00b når det gjelder paypal. Jeg skal registrere meg, men sitter og titter på "fees" european fees

For å sette inn penger på paypal-kontoen min, hva må jeg gjøre? Hvis paypal trekker dette direkte fra kredittkortet mitt, tar de prosenter for det? Eller regnes det som "add funds" (og dermed gratis) og ikke "payment" som jeg må betale over 3% av prisen for? (Eller over 5%, jeg vet ikke om Norge regnes som Europa iflg dem)

Hvilke andre muligheter har jeg til å få paypal til å få penger på paypal kontoen min? Har den et IBAN nummer, et kontonummer og swift eller sortcode eller noe sånt?

Blir ikke klok av informasjonen på sida.

Og i tillegg står det at det er gratis å betale, men de legger på 2,5% på kursen, slik at det blir 2,5 prosent dyrere å kjøpe en vare i en utenlandsk kurs...

Hei jeg er ikke helt sikker på hvordan man blir trekt inne på paypalen.Men jeg ser innimellom på nettbanken at det blir trekt penger av kontoen min i ny og ne ifra paypal uten at jeg har handlet noe.Sikkert det de skal ha for at vi skal bruke den.Det er ikke høye beløp men noe har det jo blitt.Jeg er veldig fornøyd med paypalen..kan jo bruke den til å betale alle i alle land:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...