Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Er det sånn at dem som har gått på p-sprøyta burde bruke p-piller for å få i gang "systemet" igjen? hørt at man kan bli like "ufuktbar" ved bruk av pillen? Kan noen forklare??
Gjest Eir Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Du vil ikke oppnå noen normalisering av fruktbarheten din ved å gå over på p-piller, siden de også hindrer eggløsning og kun gir en kunstig blødning hver 4. uke. Det beste er å kutte helt ut all hormonell prevensjon, og være tålmodig.
helenaa Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ble anbefalt av legen å gå bort fra p-sprøyta og heller bruke Ceracette (?) ett år før vi skulle begynne med prøvinga. Dette var fordi sprøyta kan sitte i veldig lenge, ofte lenger enn p-piller, hadde jeg inntrykk av. Jeg hadde ikke mensen i de årene jeg brukte sprøyta, og heller ikke det året jeg gikk på pillen. Men da jeg sluttet, fikk jeg mensen ganske raskt (ca 1, 5 måneder etterpå). Syklusen har imidlertid ikke vært stabil, og jeg vet jo ikke om det hadde blitt akkurat likt dersom jeg hadde gått på sprøyta hele tida. Ville bare formidle at legen min mente det var lurt å gjøre som du antyder.
Gjest Eir Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Jeg ble anbefalt av legen å gå bort fra p-sprøyta og heller bruke Ceracette (?) ett år før vi skulle begynne med prøvinga. Dette var fordi sprøyta kan sitte i veldig lenge, ofte lenger enn p-piller, hadde jeg inntrykk av. Hvis man skal begynne å prøve om en viss tid er det ett poeng å bytte til p-pille 1-2 år før, men dersom man vil begynne å prøve så fort som mulig er ikke dette noe poeng. p-sprøyta sitter lenge, (inntil to år) men slutter ikke å virke noe tidligere, om man går over på p-piller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå