Frida Frosk Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Knerten holder på å vokse ut av babystolen, og vi var og skulle kjøpe ny, men tydeligvis har vi "feil" bil, en chevrolet starcraft. Prøvde et Acta Graco ettellerannet opp til 25 kg, men det satt ikke godt i bilen. Ble liggende for mye. Betjeningen på butikken var ikke de mest hjelpsomme, og vi dro derfor hjem tomhendte, men vi må jo ha sete før eller senere. Noen andre med van og små barn som har tips?
Snuppelure Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Britax har et sete som burde passe. Duo ett eller annet til 25 kg. forover og bakovervendt. Det har en sak under som skal brettes ut itf van. Nå har ikke vi van så jeg har aldri testet det ut, men den delen er nå i allefall der ;-) Fullpris ca 2500, ofte på salg til 14-1800,-
Cathie Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Akta graco cosmic comfort går til 25kg i fremsetet. Men kun 18kg i baksetet. Dette er det eneste setet akta har som kan brukes til 25kg. Nå er jeg litt i villrede om hva som kjennetegner en van da Men britax har kommet med et helt nytt sete nå som heter multitech. Det går til 25kg bakovervendt (kan brukes fremovervent til 18kg i internselene) også kan det snues og brukes som beltestol eventuellt. Akta graco har også et sete som heter duologic som går til 18kg bakovervendt. Her slipper du sånne forankringsseler, og det kan festes enkelt med 2- og 3-punktssele og isofix hvis dere skulle ha det. (vi hhar det og er kjempefornøyd!! Ellers har britax hi-way og secura. Begge bakovervendt til 25kg. Disse har veldig gode justeringsmuligheter i bratthet begge to! Britax two way elite blir kanskje dumt i en van (uten at jeg vet nooooe om det, så korriger meg gjerne! Bare noe jeg tror) siden det ikke har støtteben, så du er avhengig av å lene det hardt fast mot enten dashbord eller en seterygg forran. Endret 6. januar 2008 av Cathie
Snuppelure Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Britax two way elite blir kanskje dumt i en van (uten at jeg vet nooooe om det, så korriger meg gjerne! Bare noe jeg tror) siden det ikke har støtteben, så du er avhengig av å lene det hardt fast mot enten dashbord eller en seterygg forran. Nei, det er akkurat det jeg har og skirver om over Dårlig på å huske navn. Men dette sete har den dingsen under som du skal felle ut/ned/frem som gjør at det passer i en van. (sa de i allefall på Fru Lyng da jeg kjøpte det)
Cathie Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Skjønner hva du mener, men uten å være for skråsikker så tror jeg det kommer veldig an på hvordan bilen er. For hvis det er lang avstand mellom setet og dashbordet, eller dashbordet er lavt så blir dette setet allt for liggende! Siden det må lenes på dashbordet! Den klakken under er for justering av vinkelen på setet, men det må fortsatt lenes mot en seterygg eller dashbord! I bruksanvisningen til TWE er ikke den modellen til TS nevnt over hvilke bilder man kan bruke den i, så det er ikke sikkert den passer. Endret 6. januar 2008 av Cathie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå