Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 hei! jeg lurte egentlig bare på om det er noen som har noen erfaring med å reise med tog sammen med hund. jeg skal nemlig flytte til oslo, men familien min bor i trondheim. lurer på hvordan en så lang togtur går med hund? håper på svar:)
lolita90 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 har du en hund som er rolig, og kan sitte/ligge så rolig den stunden er det ikke noe problem... har du stor eller liten hund?
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 har du en hund som er rolig, og kan sitte/ligge så rolig den stunden er det ikke noe problem... har du stor eller liten hund? [/quote jeg har en mellomstor hund, staffordshire bull terrier. Den er rolig og flink, det er mer tissing og sånn jeg lurer på. får man tid til det på holdeplassene?
lolita90 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 nei... du får ikke tid til det... hvis det ikke blir gitt bedskjed om at toget går om en viss tid da... jeg kjørte tog fra oslo til ringebu med min hund...
divine Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har tatt en del tog (lange strekninger) med min hund. Pleier da å passe på å prate med konduktøren om at jeg har hund. Da har de alltid gitt meg et hint om stoppesteder hvor "pausen" en lang nok til at jeg kan hoppe av for en liten tissetur ved perrongen.
Jigva Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Jeg tok med min lille hund på tog. Nå var ikke han vant til tog og var litt usikker på mennesker og det gjorde ikke turen særlig hyggelig, særlig siden folk absolutt skulle sitte ved siden av meg.. det pleier aldri å sitte noen ved siden av meg ellers. Synes også det er merkelig at NSB har barneavdeling og hundeavdeling i samme vogn. De hadde det hvertfall da, det er jo mange hunder som synes barn er litt skumle. Ellers så kan du jo ha på han en bleie om du er redd for at han skal tisse. Er det tispe så setter du den på som om det er en baby (blir som en tispetruse) og er det hann-hund kan du jo binde bleien rundt som et boy-band. Om han da har et uhell så slipper du sølet ved det.. bare ha med flere bleier og regn med rare blikk..
rangi Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har reist med tog både med min gamle hund, en PRT, og min KV. Ingen problemer. Reiste fra Oslo til Trondheim, og det er en stopp på Lillehammer/Hamar som kan brukes til tissepause.
Gjest Wolfmoon Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Men kanskje en tanke å venne hunden til å kjøre tog, før du setter i gang med en såpass lang togtur.
Gjest Talula Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Eller så går det jo også an å dele opp turen i 2 etapper, det har jeg gjort med min hund fra Oslo til Trondheim. Tok et tog fra Oslo til Lillehammer med en times pause der, tid til å gi hunden mat og vann og gå en tur. Og så hadde jeg bestilt plass i dyrevogn til meg og hunden fra Lillehammer og nordover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå