Gå til innhold

Når man tror at noen ikke passer sammen

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret venn
Skrevet

Logger meg ut i frykt for at de omtalte skal bli gjenkjent.

Jeg har to venner som nylig er blitt sammen, men er litt bekymret for hvordan dette vil gå.

Person A hadde et forhold som varte i over 15 år. Dette ble slutt for noen år siden, og siden da har h*n vært ganske utagerende, mange forhold, ONS og får litt følelelsen av at h*n prøver å ta igjen for tapte år. Denne personen er veldig intens i følelsene sine, når h*n er forelsket er alt h*n prater om denne nye personen, og hvis de er blitt sammen savner h*n dem hvert sekund de ikke er sammen. Når det blir slutt stenger h*n seg inne og kutter all kontakt med verden i flere uker.

Person B er en mer avbalansert person. H*n viser ikke så mye følelser offentlig (jeg vet ikke hvordan h*n er privat), og slår meg som en mye mer rolig person i livsførelse. H*n har kjøpt seg leilighet, har en god jobb og har alt det som man egentlig regner som 'etablert', rent bortsett fra at h*n har vært singel det siste året.

Nå har altså disse to personene blitt sammen, og jeg klarer liksom ikke å tenke annet enn at en eller begge kommer til å bli såret, og jeg må til og trøste igjen.

Hva ville dere andre gjort i en slik situasjon? Jeg føler ikke akkurat at jeg kan bare si til dem direkte at jeg ikke synes de passer sammen. Det kan jo hende at de faktisk utfyller hverandre og ender opp med å være lykkelig sammen, selv om jeg ikke tror det. Føler liksom at jeg burde gjøre noe, men jeg vet ikke hva!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal gjøre noe som helst, dette er det jo de som må bestemme selv.

Skrevet

Du skal selvfølgelig ikke gjøre noen ting.

Skrevet
Føler liksom at jeg burde gjøre noe, men jeg vet ikke hva!

Ja, du burde holde kjeft.

Skrevet

Hvorfor skulle det gå galt? Av og til passer forskjellige mennesker sammen ganske bra. Du kan ikke velge partnere for vennene dine, det kan de godt gjøre selv.

Skrevet

Jeg synes heller ikke at du skal gjøre noe, men jeg lurer på en ting : hvorfor skriver du "h*n"? Hvorfor er det så viktig å skjule hvem som er mann og kvinne? Det blir tungt å lese og jeg skjønner heller ikke vitsen med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...