Gjest snow girl Skrevet 6. januar 2008 #1 Del Skrevet 6. januar 2008 Hei alle, jeg er en veldig pinglete jente, men elsker likevel å stå på snowboard selv om jeg er pinlig redd for å brekke et ben. Hvor er disse flate bakkene? Er ikke så veldig proff av meg akkurat. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ski Skrevet 6. januar 2008 #2 Del Skrevet 6. januar 2008 Flott oversikt her: http://www.aftenposten.no/reise/article2174057.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 7. januar 2008 #3 Del Skrevet 7. januar 2008 Norefjell har slakke bakker, og dansken (turistløypa) på Hemsedal er også slakk. Norefjell kan være fint å starte med, der er bakkene så slakke at man noen steder har problemer med å komme videre, stort slakkere får man det ikke! Så det er bare å komme seg ut og avgårde, snøen laver jo ned, og føret er fantastisk! Trenger ikke være redd for å falle å slå deg i alld en deilige snøen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 7. januar 2008 #4 Del Skrevet 7. januar 2008 Hvis du ikke vet det allerede: Grønn løype - veldig lett Blå - lett Rød - middels Svart - vanskelig Ligg unna den svarte løypa kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 7. januar 2008 #5 Del Skrevet 7. januar 2008 Norefjell har slakke bakker, og dansken (turistløypa) på Hemsedal er også slakk. Norefjell kan være fint å starte med, der er bakkene så slakke at man noen steder har problemer med å komme videre, stort slakkere får man det ikke! Vel og merke hvis man ikke forviller seg ned i nedre del - traseen ned til Dalstasjonen på Norefjell er ganske bratt... Hold deg i grønne løyper - hvis du må skrape på tvers ned hele bakken er du i feil trasé, og ikke minst ødelegger du underlaget for de andre som kjører! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 7. januar 2008 #6 Del Skrevet 7. januar 2008 Trysil er forresten helt superdupert - hele anlegget får toppkarakter for nybegynnere, og sjølv hadde jeg mine første prøvende velt på brett der. Ses i bakken! (Jeg er under det oransje brettet som du ser stikke opp fra en snøhaug) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 7. januar 2008 #7 Del Skrevet 7. januar 2008 Vel og merke hvis man ikke forviller seg ned i nedre del - traseen ned til Dalstasjonen på Norefjell er ganske bratt... Hold deg i grønne løyper - hvis du må skrape på tvers ned hele bakken er du i feil trasé, og ikke minst ødelegger du underlaget for de andre som kjører! Det siste strekket er riktignok rød løype, men synes godt den kunne vært blå, den er ikke så bratt. Dansken på Hemsedal er grønn hele veien, det siste strekket er til og med lavere enn grønn, nemlig gul/grønn og kalles "lavfartsområde" Men om Trysil går for å være bra for nybegynnere, så for all del!! Trysil skal jo være det beste skianlegget i Norge. Jeg har fremdeles til gode å oppleve bakkene der Selv hadde jeg mine første tryn og blåe korsrygger på Norefjell og Kongsberg. Men jeg liker ikke Kongsberg, har angst for å kjøre ned i de åpne hullene til gruvene Men, overalt er fantastisk så lenge det er snø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulphild Skrevet 8. januar 2008 #8 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) . Endret 8. januar 2008 av Gulphild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 8. januar 2008 #9 Del Skrevet 8. januar 2008 Det er en lang fin grønn bakke på trysil ja. Der har de bakker for de fleste. Har stått på snowboard der noen ganger, helt nybegynner og det gikk bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2008 #10 Del Skrevet 6. februar 2008 Beitostølen, helt klart mest nybegynnervennlig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå