Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge tenkt på at jeg har lyst på et barn til. Vi har 2 fra før ( på 13 og 11 år) så jeg burde sikkert ikke tenke på å prøve å få et barn til siden ungene er så store og vi er ferdig med småbarns perioden.. Men alikevel, det hadde vært så koslig med en til :)

Hvordan var dere samtale om det å starte prøvingen? Hvordan grep dere det ann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har lenge tenkt på at jeg har lyst på et barn til. Vi har 2 fra før ( på 13 og 11 år) så jeg burde sikkert ikke tenke på å prøve å få et barn til siden ungene er så store og vi er ferdig med småbarns perioden.. Men alikevel, det hadde vært så koslig med en til :)

Hvordan var dere samtale om det å starte prøvingen? Hvordan grep dere det ann?

Jeg hadde det veldig lett sånn sett. Mannen min sa en dag til meg at han gjerne vil ha barn. :) Jeg hadde gått å tenkt på det lenge og ville oxo ha barn, så da han kom å sa dette ble vi enige om å starte prøvinga. (Har gått på sprøyta, så venter enda på EL)

Skrevet

Får jeg lov til å svare, selv om vi ikke prøver enda? :)

Jeg tok det forsiktig opp for første gang for noen år siden, som en sånn: Vil du ha barn noen gang? Og siden det har det vært mer og mer naturlig å snakke om det innimellom, til vi begge var klare. Og nå er begge klare, men venter på at det skal passe litt bedre med jobber o.l.

Samtalene har ofte kommet opp iforbindelse med at jeg måtte ha ny resept på p-piller for da har det vært naturlig å nevne det.

Gjest fjellgjeita
Skrevet

Hos oss starta det veldig tidlig egentlig, han spurte en kveld etter hyrdestunden om kanskje vi kunne lage barn sammen en gang... hehe.. jeg fikk bakoversveis; "allerede?" Men han tok det helt rolig og etter det var det noen ganger han sa han syntes godt vi kunne slutte med prevensjon. Overhodet ikke noe press, men han ventet til jeg var klar. Og nå har vi prøvd en stund :jepp:

Gjest =tentacle=
Skrevet

Du har vært sammen med mannen i over 13 år og fått to barn med ham og du vet ikke hvordan du skal få nevnt at du har lyst på en til? Høres ut som du er litt redd for å få nei ;) Tror ikke det er noen enkle triks for å få det gjennom, han vet jo hva prosessen og resultatet krever i årene som kommer.

Skrevet
Du har vært sammen med mannen i over 13 år og fått to barn med ham og du vet ikke hvordan du skal få nevnt at du har lyst på en til? Høres ut som du er litt redd for å få nei ;) Tror ikke det er noen enkle triks for å få det gjennom, han vet jo hva prosessen og resultatet krever i årene som kommer.

Ja, du har så rett. Siden dette er noe jeg har veldig lyst til og i tillegg har mannen snakket om hvor kjekt det er å ha "store barn" og hvor mye friere man er i forhold til jobb og fritid.

Har forøvrig snakket med han og vi skal droppe prevansjon. Håper vi blir gravid fort, men tar det absolutt ikke som noen selvfølglighet

Gjest =tentacle=
Skrevet
Ja, du har så rett. Siden dette er noe jeg har veldig lyst til og i tillegg har mannen snakket om hvor kjekt det er å ha "store barn" og hvor mye friere man er i forhold til jobb og fritid.

Har forøvrig snakket med han og vi skal droppe prevansjon. Håper vi blir gravid fort, men tar det absolutt ikke som noen selvfølglighet

Det var jo suksess :-D Lykke til!

• 3 uker senere...
Gjest Lillesiw
Skrevet

Eg har gitt uttrykk for at eg ynskjer eit barn til, så når eg var tom for p-piller sa eg fra at enten for han ordne prevensjon eller så kan han "risikere" eit nytt svangerskap og barn. Han gjekk faktisk til innkjøp av kondomer men er ikkje så villeg til å bruke dei. Så han er glad kvar gang eg får mensen og eg er litt lei meg. Så det er tydleg at han ikkje ynskjer fleire barn like sterkt som meg. Har to gutar på 5 og 8 år no. Så eg drøymer sjølvsagt om prinsessa.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...