Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Kan en et ektepar på over 50 år adoptere en dame på 30 år? Om hun vil være deres datter. Da mener jeg en utenlandsk dame.
Gjest StockDama Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Man kan vel ikke adoptere noen som er over myndig alder?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Kan en et ektepar på over 50 år adoptere en dame på 30 år? Om hun vil være deres datter. Da mener jeg en utenlandsk dame. ja, hvorfor skal de ikke kunne det?
Gjest Ballerina Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Man kan vel ikke adoptere noen som er over myndig alder? Nei, det trodde ikke jeg heller... fant ikke noe om det akkurat nå, men det kan da ikke være så vanskelig å finne ut av!
Kristaa Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg mener jeg leste at Gamal Hossein (han som drepte sin kone Gry), ble adoptert av et norsk par i voksen alder... Kan søke litt...
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Man kan vel ikke adoptere noen som er over myndig alder? Så grensen går ved 18? under 18 må du ha biologiske foreldre sin underskrift,så et er nok mulig
Rosalie Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Adopsjonsloven er ikke til hinder for at det gjennomføres adopsjon av voksen person. Det føres streng praksis, særlig der det ikke kan vises til at søker har oppfostret barnet fra barneårene og adopsjon legaliserer et faktisk foreldre-barn-forhold. http://www.bergen.kommune.no/portal/page/p...tj1_mode=normal
Kara W Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Man kan vel ikke adoptere noen som er over myndig alder? Jo, det er jeg ganske sikker på at man kan. Jeg vet ikke hva som skal til for å gjøre det, da.
Tussi! Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Vet ikke hvordan det fungerer, men vet en på jobb på noen og 30 ble adoptert av stefaren sin. De var hos advokat og skrev under noen papirer og greier. Han er norsk da.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Har dere tenkt å få enda en innvandrer til landet, nå? Men slike prosjekter er det heldigvis bare å glemme først som sist. Familiegjenforening for barn kan man bare få dersom barnet er under 18 år.
tineline Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Det er i utgangspunktet mulig å adoptere folk over 18 år (står ikke eksplisitt i loven, men følger av bestemmelsen i §7), men §2 sier: "Adopsjonsbevilling må bare gis når det kan antas at adopsjonen vil bli til gagn for barnet. Det kreves videre at den som søker om å adoptere, enten ønsker å oppfostre barnet eller har oppfostret det, eller at det foreligger annen særlig grunn til adopsjonen." Jeg ville tatt kontakt med familiedepartementet eller hva det nå heter. Det er de som bevilger adopsjon. Loven finner du her: http://lovdata.no/all/hl-19860228-008.html
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Du får ikke adoptere en utenlandsk voksen dame på den måten. Voksenadopsjon godkjennes dersom paret har oppdratt vedkommende. Ikke en fremmed person som man har truffet på ferie og vil "redde"... Kanskje med mindre hun er mentalt tilbakestående og ute av stand til å ta vare på seg selv.
Gjest Loni Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Jeg vil gjerne bli adoptert! Begge foreldrene mine er døde... :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Jeg tror en slik praksis ville ført til stort misbruk. Mange man møter i utlandet er villige til å betale mye for å få norsk statsborgerskap. Jeg har selv fått tilbud om proforma ekteskap. Andre jeg kjenner har også fått slike tilbud. Når det gjelder ekteskap har det blitt strengt. Adopsjon ville jo i praksis gått ut på det samme, men ville vært mye enklere å praktisere.
Kristaa Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Argh! Jeg mener bestemt at den godeste Gamal er adoptert, men finner ingen artikler som underbygger det
Gjest Gjest Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 Argh! Jeg mener bestemt at den godeste Gamal er adoptert, men finner ingen artikler som underbygger det Men o****te Gamal er vel norsk statsborger, og det blir noe annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå