Gjest Maijja Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har hele livet vært blond. Men nå det siste halve året har jeg farget det svart. Nå har jeg lyst til og bli blond igjen, men er usikker på hvordan jeg skal få det til. Har hørt mange skremselshistorier om at håret blir orange og liknende.. Noen som har noen gode råd om hva jeg skal gjøre?
Gulphild Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jeg ser ikke noe annet alternativ enn å gå til frisøren.
Gjest Tweek Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville også dratt til frisøren. De regner ca en halvt år for å bli blond igjen, så du må du beregne mange dårlige hårdager.
Aurela Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ville også dratt til frisøren. De regner ca en halvt år for å bli blond igjen, så du må du beregne mange dårlige hårdager. Hvorfor regner de med et halvt år? Er det ikke bare å farge det en del ganger? Eller tar ikke håret til seg fargen? Ja, kan så å si ingen ting om hårfarge, men syntes dette skulle ta ganske lang til :klø:
Nausicaä Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Om du har svart hår går det ikke å farge det blondt. Den eneste muligheten er bleke håret. Dette er egentlig ganske skadelig på håret, spesielt om du skal gå fra svart til blondt. Derfor vil frisøren bleke håret ditt gjennom mange omganger, og du må være flink og være snill med håret ditt mellom blekingene. Har lest at det må gå minst en måned mellom hver bleking, og fra svart til blondt tar det i alle fall 4-6 omganger.
Aurela Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Om du har svart hår går det ikke å farge det blondt. Den eneste muligheten er bleke håret. Dette er egentlig ganske skadelig på håret, spesielt om du skal gå fra svart til blondt. Derfor vil frisøren bleke håret ditt gjennom mange omganger, og du må være flink og være snill med håret ditt mellom blekingene. Har lest at det må gå minst en måned mellom hver bleking, og fra svart til blondt tar det i alle fall 4-6 omganger. Ok Ps: lykke til med ikke å spise godteri da
Lilo85 Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg kom til frisøren og hadde store tanker om å bli blond igjen. Var og er mørke brun nå. Men da fikk jeg klar beskjed om at enten må det blekes og så farges igjen i en mer naturlig hårfarge, noe de ikke anbefalte og ikke hadde lyst å gjøre. Så det andre alternativet var/er å stripe det med mange lyse striper helt til det blir så likt den hårfargen/tonen du ønsker.
Lilo85 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 glemte å skrive at stripinga foregår over flere omganger og ikke alt på en dag.
kheira Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Offameg...flashback av dårlige minner hehe... Hadde også farget håret mørkt en gang, og ville bli lys.. Guuuuud for et arbeid og mye tårer! Håret ble skikkelig fælt og fikk tyggishår som bare juling. Måtte klippe bort myyyye etter et par bleikinger, det sleit skikkelig på håret. Ble nå blond til slutt da, etter masse dyre kurer, farge og bleiking.. Skulle jeg ha farget det nå, hadde jeg skinna meg tror jeg MEN, gå til frisøren du, eller flere for og høre hva de sier Finnes jo tross alt masse gode kurer osv. Men ikke ha hastverk med og bli blond, klipp deg ofte og bruk gode kurer. Så slipper du kanskje å klippe av deg hele sveisen når du først er blitt blond hehe Lykke til anyway!
Gjest Tweek Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Hvorfor regner de med et halvt år? Er det ikke bare å farge det en del ganger? Eller tar ikke håret til seg fargen? Ja, kan så å si ingen ting om hårfarge, men syntes dette skulle ta ganske lang til :klø: De regner et halvt år p.g.a det sliter sinnsykt på håret. Pausene er til for at man sakl kure håret og at det skal "komme seg igjen" sånn halveis. Det er jo ikke kult med et ordentlig ødelagt hår.. Jeg kom til frisøren og hadde store tanker om å bli blond igjen. Var og er mørke brun nå. Men da fikk jeg klar beskjed om at enten må det blekes og så farges igjen i en mer naturlig hårfarge, noe de ikke anbefalte og ikke hadde lyst å gjøre. Så det andre alternativet var/er å stripe det med mange lyse striper helt til det blir så likt den hårfargen/tonen du ønsker. Dette har jeg også gjort. Jeg var veldig mørk brun, men har hatt både rød og mørk med lilla skjær. Nå er jeg ganske lys (lysebrun med lyse striper). Det er en mye bedre og finere metode å stripe det lysere, men det tar jo så klart lengere tid.
mari Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 oj, nå ble jeg skremt.. jeg har snakket med frisøren min om dette da jeg farget håret mørkt nå i høst, og hun sa at jeg bare trengte å gå til frisøren to ganger for å bli blond igjen (striper), men hun har flyttet til thailand så jeg får ikke gjort det hos henne, så jeg håper den andre frisøren jeg kommer til er enig, for jeg "skal" være blond til april (og tenkte å begynne i feb med å bli blond igjen) Jeg får vel helst stole på frisøren, men får ringe og bestille time snart...
Gjest Gjest_Marie_* Skrevet 7. august 2008 #12 Skrevet 7. august 2008 Jeg har hele livet vært blond. Men nå det siste halve året har jeg farget det svart. Nå har jeg lyst til og bli blond igjen, men er usikker på hvordan jeg skal få det til. Har hørt mange skremselshistorier om at håret blir orange og liknende.. Noen som har noen gode råd om hva jeg skal gjøre? Jeg har også farget håret mitt fra blondt til svart. Jeg har bleket håret fra svart til blondt (prøvde) men det ble oransje... jeg skulle bleke det flere ganger, men kom aldri så langt. Du får bare fortsette å bleke til det blir blondt.
hufsa! Skrevet 7. august 2008 #13 Skrevet 7. august 2008 Heia jeg var au stripa blond og farga det mørkt.angra kjøpte striping satt meg ut i sola hele dagen mens jeg skyllte ut og tok i ny striping etter noen timer ble fin jeg!så det går ann men alle er jo forsjellige så vil jo ikke anbefale det! men uansett fikser frisøren det sier de noe annet så er det bull shit!
pittie Skrevet 7. august 2008 #14 Skrevet 7. august 2008 Den gangen jeg skulle bli blond igjen var jeg hos frisør. jeg fikk hint av oransj desverre.. hun bleket mye (ikke mer enn hu turte) og farget med en lys og fin farge over. Det var det beste noen kunne få til, kostet meg 5 timer og 2000kr. Jeg har farget og bleket mitt eget hår 20-30 ganger, nå sverger jeg til semi-permanent og anbefaler alle som tenker på å farge håret å gjøre det samme!
hufsa! Skrevet 8. august 2008 #15 Skrevet 8. august 2008 Den gangen jeg skulle bli blond igjen var jeg hos frisør. jeg fikk hint av oransj desverre.. hun bleket mye (ikke mer enn hu turte) og farget med en lys og fin farge over. Det var det beste noen kunne få til, kostet meg 5 timer og 2000kr. Jeg har farget og bleket mitt eget hår 20-30 ganger, nå sverger jeg til semi-permanent og anbefaler alle som tenker på å farge håret å gjøre det samme! Heia hva er semipermanent?
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #16 Skrevet 27. november 2009 Hei! Det er fullt mulig å farge håret blondt. og du kan klare det fint med en uke mellomrom mellom hver gang du bleker det. Bare veldig viktig å kure det ofte, og ikke vaske håret hver dag. La det gjerne gå tre dager mellom hver vask, så håret får bygget seg opp fett. Det er den beste kuren. Bare ikke bli redd om det blir oransje i begynnelsen, det må du bare regne med! Jeg har selv gått fra svart til blondt fler ganger, og det går helt fint hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå