Kraistin Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Har hørt at man bør bruke fuktighetskremer med solfaktor 15 året rundt. Jeg bruker Dr. Hauschka, men ingen av produktene der inneholder solfaktor (bortsett fra solkremer). Noen som har en bra krem å anbefale? Eventuelt noe man kan ha over vanlig krem? Helst uten så mye parfyme og parabener...
Gjest Elfrida Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Kanskje i andre mer solrike land, men i Norge kan jeg ikke skjønne at det er noe vits i å drive å smøre seg med solfaktor hver bidige dag. Tror det er flere uker siden jeg faktisk hadde sola i ansiktet, og det ble jeg ikke mye brun av...
Munachimso Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Sola er skadelig for huden selv om det er overskyet. Håper noen har tips, for jeg lurer på akkurat det samme!
Gjest Elfrida Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Sola er skadelig for huden selv om det er overskyet.Ja, men når UV-strålinga er for lav til å påvirke huden negativt så er det ikke skadelig enten sola skinner fra skyfri himmel eller det er overskyet. Statens strålevern har en UV-indeks hvor man kan se hvilke tider av året man trenger beskyttelse mot sola. Her kan man også klikke seg inn og se opdaterte UV-målinger fra flere steder i Norge.
Ambivalent Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Tror Dermalogica har fuktighetskremer med solfaktor 15.
Smørblomsten Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 ...og hvis du bruker mineralsminke-foundation inneholder denne solfaktor 15 Det burde holde på vinterstid i Norge.
Kraistin Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. januar 2008 Fant en krem på Body Shop i dag, med solfaktor 15 og som heller ikke hadde parabener eller særlig med parfyme, kostet ca 170 kr eller no sånn. Må jeg prøve neste gang jeg kjøper krem:)
Munachimso Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Noen som har tips til kremer med faktor 25 eller mer da? Kommer til å oppholde meg mye i sterk sol utover..
Smørblomsten Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Noen som har tips til kremer med faktor 25 eller mer da? Kommer til å oppholde meg mye i sterk sol utover.. MD Formulations har 15 og 30 i solfaktor
Munachimso Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 MD Formulations har 15 og 30 i solfaktor Takk for svar! Og det er ikke noe parabener e.l. i dem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå