Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dere som er gravide: kjøper dere mammaklær eller bruker dere store normale klær?

Er egentlig litt i mot dette med å handle alskens mammaklær som brukes i noen måneder og ikke kan brukes senere.

Jeg har noen treningbukser og skal kjøpe meg et par lette mammabukser til sommeren. Overdeler kan jo brukes da......

Huff. jeg vet ikke jeg....

Videoannonse
Annonse
Gjest Lottemor
Skrevet

jeg brukte bukser med strikk i livet for det meste og en litt lengre genser slik at ingen så at jeg hadde buksen under magen :ler:

Kjöpte noen mamma gensre men ikke stort mer enn det.....

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes vanlige bukser er ekkle å ha på, føler at jeg er i ferd med å miste buksen når kanten er under magen. Jeg har kjøpt en mammabukse og den er veldig behagelig på, så jeg invistrer nok i et par til. Men utvalget i mammaklær er veldig dårlig! Bare Hennes & Mauriz som har det her hvor jeg bor, og det er ikke alt som er like fristende der heller. Litt bortkastet å kjøpe for mye da, men en skal jo føle seg litt vel også!

Gjest Anonymous
Skrevet

Mammabukser var et must for meg, vanlige bukser hadde jeg ikke fått over magen. Av overdeler brukte jeg både store vanlige plagg og mammatøy. Jeg må si jeg foretrekker mammatøy, ettersom det er sydd til mammafasongen.

Jeg har brukt noe av mammatøyet også i barseltiden, dessuten kan man jo legge vekk mammatøyet til neste graviditet.

Skrevet

Jeg har 2 mammabukser, men bruker mye skjørt nå når varmen er her. Overdeler kjøper jeg ikke mammaklær- bruker det jag har. Føler meg liksom litt finere da :)

Skrevet

jeg brugte både samboers joggingdress købte mammatøj i h/m og fik noget købte også bare nogel nr større jeg valgt det jeg kunne li det var det vigtigste for mig...

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt et par sorte mammabukser som jeg har brukt hele graviditeten. Fikk fort mave. Kunne ikke klart meg foruten. Har også kjøpt et par mammatopper. Anbefaler mamma-singlet fra H&M. Utenpå disse bruker jeg bluser som jeg har hatt fra før graviditet.

Kjøpte også et olaskjørt, og et par fargerike mamma-t-skjorter (80 kr. på H6M). Bruker skjerf i halsen, noe som også fint kan brukes senere.

Noe mammaklær bør man regne med. Kjøper man store klær, får man jo ikke brukt disse senere allikevel? Ikke stilig med et par nr. for store klær etter at man har født. Da vil hverfall jeg prøve å gå tilbake til mine gamle størrelser.....

Skrevet

Nå er det jo noen år siden jeg gikk gravid, men da gikk jeg i vanlig klær hele tiden, selebukser og vanlige t-skjorter. Kjøpte en mamma-seleshorts, og det var alt jeg kjøpte av mamma klær. Jeg synes at mammaklær stort sett er så stygge fordi de skal alltid framheve magen. Da er det bedre å bruke noe som skjuler litt. Og selv om det førte til at jeg kjøpte t-skjorter i to-tre størrelser enn det jeg normalt bruker, så gjør jo det ingenting, de skal jo være store og vide alikevel. Ellers kjøpte jeg litt mamma-undertøy fordi det var rett og slett mer behagelig etterhvert som magen vokste.

Skrevet

Anbefaler å kjøpe noen fine mammaklesplagg. Når man er gravid skal det ikke så mye til før man føler seg sjuskete og ustelt. Noen fine klær som faktisk passer til den kroppen formen (plutselig) får gjør underverker og en føler seg litt mer vel enn i noen store joggeklær...

Gjør som du har planlagt; noen bukser.

Jeg kjøpte noen topper og gensre og bruker dem faktisk av og til enda når jeg ikke finner noe annet jeg vil bruke.

Ja, du bruker dem bare noen mnd - men de mnd er lange. Viktig å føle seg vel. Og har du bare planlagt å få et barn? Kanskje du vil bli gravid igjen en dag - da er det godt med noen mammaklær i skapet :D

Skrevet

Min mage har akkurat begynt å sige utover. Har allerede kjøpt meg to mamma bukser siden de er mer behagelig for magen min. Synes ikke klær i for store størrelser er noe fint, da disse liksom ikke sitter ordentlig på kroppen. Man skal jo føle seg fin selv om man er gravid også??? Og hvorfor skal man absolutt skjule magen? Er stolt av min jeg. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...