Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest snazaroo
Skrevet
vi hadde lagt ut ønskeliste på 2 butikker og det ble det opplyst om på nettside. Allikevel endte vi opp med å bytte gaver for 10 000 kr. Ønske seg penger som ikke er øremerket et spesielt formål er det frekkeste. Synes også det er utrolig frekt å ønske seg penger til bryllupsreise.

Hvorfor synes du det er utrolig frekt å ønske seg penger til bryllupsreise?

Vi ønsker oss ikke middagsserviser og glass og sånne ting til bryllypet vårt. Dette av den enkle grunn at vi har fine nok tallerkner og glass (fra IKEA) som vi liker godt og bruker hele tiden. Hver gang vi har selskap eller fest, knuses alltid et eller annet. Vi synes det er for dumt å ha masse glass i skapet som vi ikke tør bruke. Så sånn er det.

Derimot tenkte vi å ønske oss nye dyner og puter, og sengesett. Litt sånne bruksting. Litt i hver priklasse. Ingen glassmagasinet lister og sånn på oss. Og så planlegger vi å kjøpe hus. Dermed kommer vi til å ønske oss penger til bryllupsreise og til egenkapital til hus.

Dette legger vi ut på bryllupshjemmesiden vår, samt i lister hos foreldrene våre. Link til hjemmesiden (hvor det er all mulig info om bryllupet) noterer vi ned på invitasjonen.

Synes ikke dette er frekt i det hele tatt. Snarere heller lurt. Slipper at gjestene blir rådville og kanskje helt bommer på gaven. Det er ikke noe kul følelse for dem eller for oss synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sett litt på de listene man kan lage hos glassmagasinet og tilbords.. de har ikke de tingene vi ønsker oss?!? nå har dem tilbords her da så tenkte å gå bort en dag og høre hvorfor de ikke har dem når de finnes i butikken!!

Vi kommer til å ønske oss sølvbestikk (til for eks. julaften). Jeg vil egentlig ha krystallglass.. men vet ikke helt når disse skal brukes og har ikke plass... så samler vi på rosendal serien og der kommer jo ting i mange prisklasser!

Ellers skal vi ønske oss gavekort på via ferieverden, synes ikke det er frekt men heller bedre enn å ønske seg ting en aldri kommer til å bruke...

Men penger kommer vi nok aldri til å ønske oss, aldri gjort det til bursdag eller jul heller...

Gjest snazaroo
Skrevet
Jeg vil egentlig ha krystallglass.. men vet ikke helt når disse skal brukes og har ikke plass... så samler vi på rosendal serien og der kommer jo ting i mange prisklasser!

Ellers skal vi ønske oss gavekort på via ferieverden, synes ikke det er frekt men heller bedre enn å ønske seg ting en aldri kommer til å bruke...

Men penger kommer vi nok aldri til å ønske oss, aldri gjort det til bursdag eller jul heller...

Plass ja, det har jo ikke vi heller. Enda en grunn til å ikke ønske seg glass og serviser for vår del :fnise:

Gavekort var lurt. På ferie. Men vi bestiller nok bryllupsreise på nettet da. SÅ jeg vet ikke helt hvordan man skal ønske seg det da. Er jo skikkelig dumt å få 3 gavekort på forskjellige feriebutikker da... Siden vi aldri drar på ferie nesten. Denne bryllupsreisen blir antageligvis den eneste reisen på flere år fremover, som kjærester uten barn iallefall.

Skrevet

Hmmm, takk for alle innspill!

Er strengt tatt enig at det er mer praktisk med ønskeliste, og at alle er best tjent med det sånt sett. Skal se oss litt rundt og se hva vi kunne tenkt oss, finner sikkert noe fint et sted!

Skrevet
Plass ja, det har jo ikke vi heller. Enda en grunn til å ikke ønske seg glass og serviser for vår del :fnise:

Gavekort var lurt. På ferie. Men vi bestiller nok bryllupsreise på nettet da. SÅ jeg vet ikke helt hvordan man skal ønske seg det da. Er jo skikkelig dumt å få 3 gavekort på forskjellige feriebutikker da... Siden vi aldri drar på ferie nesten. Denne bryllupsreisen blir antageligvis den eneste reisen på flere år fremover, som kjærester uten barn iallefall.

Her er det bare ett reiseselskap, VIA og dem har wing,start tour apollo.. alt liksom.. og vi skal spesifisere at det må bli det selskapet, ellers går det jo ikke!

Skrevet

Er enig i at det er litt frekt å ønske seg penger uten at det er "øremerket" noe, men så det var en gjest som syntes det var frekt å ønske seg penger til bryllupsreise. Hvorfor det? Synes du generelt det er feil å ønske seg penger i bryllupsgave?

Ellers synes jeg ønskeliste er veldig praktisk. Det gjør det enklere for gjestene å vite hva de skal kjøpe, og forhåpentligvis blir det mindre bytting for brudeparet. Men jeg ville ikke sendt ønskeliste med invitasjonene. Tror vi heller kommer til å vise til bryllupssiden vår på nettet, hvor vi kommer til å legge ut en god del info, deriblant ønskeliste...

Skrevet

Jeg har ingenting i mot ønskelister, ved store bryllup kan det være ganske praktisk. Derimot synes jeg det er en uting å legge ønskelisten ved invitasjonen. En annen ting er at jeg synes ikke noe om å ønske seg penger fra andre enn f.eks. foreldre. Om penger så var det eneste på ønskelisten til et brudepar ville jeg ikke gitt penger i gave så fremt det ikke var mine egne barn.

Skrevet
Jeg har ingenting i mot ønskelister, ved store bryllup kan det være ganske praktisk. Derimot synes jeg det er en uting å legge ønskelisten ved invitasjonen. En annen ting er at jeg synes ikke noe om å ønske seg penger fra andre enn f.eks. foreldre. Om penger så var det eneste på ønskelisten til et brudepar ville jeg ikke gitt penger i gave så fremt det ikke var mine egne barn.

Jeg skjønner synspunktet ditt. Er i tvil selv om vi skal ønske oss penger til bryllupet, selv om det i såfall da vil være "øremerket" bryllupsreise. Ville uansett aldri finne på å ønske meg bare penger...tror ikke jeg heller ville gitt penger f eks i venners bryllup, men hadde ikke syntes det var frekt om det stod på ønskelisten, vel og merke sammen med litt andre ting...

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg synes det er helt flott med ønskeliste, da vet man jo at brudeparet får noe de faktisk trenger eller ønsker seg. Det å ønske seg et økonomisk bidrag til bryllupsreise er i alle fall en gave jeg støtter. Man har som regel husene fulle at ting og tang, og det å gi paret mulighet til reise å oppleve noe flott må jo være verdens beste bryllupsgave å minnes. Har heller ikke noe imot at de ønsker seg penger til andre ting heller!

Å legge ønskeliste ved invitasjonen synes jeg kanskje ikke er helt passende.

Gjest StoreSky
Skrevet

Vi skal legge ut ønskeliste på nett, så kan noen andre (kommende svigesøster??) oppdatere innimellom når akkurat den tingen er "tatt". Dessuten med opplysning om at man kan gi penge-gave til bryllupsreise o.l.

Kommer IKKE til å skrive dette på invitasjonen!! Det blir muntlig spredd til de som lurer.

Hvis vi ikke ønsker oss noe spesielt så får folk finne på selv, eller gi penger, eller donere det til noe fornuftig. (per dato kommer jeg ikke på noe jeg har lyst på)

(skal også legge ut informasjon om reiserute, tider, etc. Er jo i det store utland...hehe!)

Skrevet

Jeg skjønte heller ikke hvorfor det var frekt å ønske seg penger til bryllupsreise? Det har vi gjort, og det står øverst på lista.... Jeg har ikke noe i mot å gi penger til venner - hvis det er det de vil ha, hvorfor skal jeg kjøpe noe jeg ikke vet om de vil ha?

Skrevet
vi hadde lagt ut ønskeliste på 2 butikker og det ble det opplyst om på nettside. Allikevel endte vi opp med å bytte gaver for 10 000 kr. Ønske seg penger som ikke er øremerket et spesielt formål er det frekkeste. Synes også det er utrolig frekt å ønske seg penger til bryllupsreise.

Er så glad for at våre gjester ikke tenkte som deg, for de fleste var med å sponse bryllupsreisen vår. Dette er noe vi aldri kommer til å glemme, og det er også den beste gaven vi kunne fått.

En gave som aldri blir glemt, for vi har utrolig mange minner fra den turen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...