Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

problemet er at jeg ikke vet helt hvorfor jeg er med samboren min..jeg vet jeg er utrolig gla i han og ikke kan se for meg et liv uten han men vet ikke om jeg elsker han ennå eller om jeg bare er med han pga at det er en trygghet??

vi har det egentlig veldig bra. vi har alt vi trenger av fysiske ting, et bra sexliv og trygget. men likevel er det noe som mangler. Da jeg ser nyforelskede par eller par som tuller og koser seg sammen kjennes det ut som det er noe som mangler i forholde vårt. får en utrolig vond følelse av det. Mister mannen jeg elsker. romantikken er borte!!! da jeg skriver dette nå vet jeg at jeg elsker han men er det nok??? jeg prøver virkelig og få det til og fungere med og lage romantiske middager, kos, si søte ting,ros ja reiser til og med. Men hva hjelper det? han jobber utrolig mye også.. jeg kommer i 2rad...

hvordan skal jeg redde forholdet?? og kan kjærlighet og trygghet overvinne alt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvordan skal jeg redde forholdet?? og kan kjærlighet og trygghet overvinne alt??

Vet ikke om kjærlighet og trygghet kan overvinne alt, men skulle tro at det kan overvinne de problemene du sier at dere sliter med i allefall? Er det spenning og/eller forelskelse du syns mangler?

Jeg vet ikke om man kan belage seg på at et langt samliv nødvendigvis gir både kjærlighet, stabilitet/trygghet, spenning og forelskelse konstant, og det er kanskje en felle som er lett å gå i dette at man savner spenning og flørt?

Kanskje det kan være lurt å tenke over alt som fungerer og som er bra (du lister jo opp masse!) også tenke over om man er villig til å miste disse gode tingene til fordel for mulig nyforelskelse og spenning.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, gjest.

Jeg har det likedan, hvor forholdet er bra men liksom litt bortover. Men jeg har gått gjennom et samlivsbrudd tidligere og jeg tror faktisk ikke jeg orker en gang til. Det tok flere år å komme skikkeli på beina igjen. Men, dilemmaet er vanskelig når du ser på idealet som har vokst fram om at det finns en sjelevenn for alle og du bare vet når du har funnet the one. Dette gir meg selvfølgelig lyst til å finne denne personen. På den andre siden er det for min del på tide å slå seg ned og stifte familie, som et krav og et press fra samfunnet, venner og familie.

Men jeg tror også du må tenke deg godt om hvis du velger å gå. Det er ikke alltid så mye grønnere på andre siden.

Men, viktigst av alt er å la magefølelsen bestemme..

Skrevet

Du sier du gjør ting for at dere skal kose dere sammen og drar på reiser og lignende, hvordan er dere når dere er sammen? Koser dere dere?

Tenk nøye om før du gjør noe hvertfall, man vet ikke hva man har før man har mistet det :)

Skrevet

vi har det helt greit da vi finner på ting sammen... koser oss ja men ikke no spening eller sommerfugler i magen... og det er altid jeg så må ordne sånne ting også... forteller jeg om reiser og sånn før det er bestilt skjer det aldri.. bare tomme løfter med rare unskyldninger.. greit at det ikke kan være spenende altid men det må jo være en gnist. hmm.. veldig usikker og forvirret.. aldri trodd det skulle være sånn.. har vært sammen i 3år forresten... og de siste 2årene har han ikke funnet på noen sprell eller romantisk.. muligens et halvhjerta forsøk en gang i blandt...

Skrevet

"På den andre siden er det for min del på tide å slå seg ned og stifte familie, som et krav og et press fra samfunnet, venner og familie."

Sier en gjest lenger opp. Å velge en partner på basis av en irrasjonell panikkfølelse og hva andre mener om hvordan ditt liv bør være lover ikke godt for et vellykket forhold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...