Gå til innhold

mineralpudder vs. Kanebo Total Finish

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen prøvd både mineralpudder (tenker på Glominerals, eller ID) og Kanebo Total Finish pudder?

Jeg bruker sistnenvte, og er igrunn veldig fornøyd.. dekker flott, men kan synes litt, særlig ved tørr hud. Har lyst å prøve mineralpudder, men er litt skeptisk i og med at jeg faktisk har et pudder/foundation jeg er fornøyd med.

Men dersom dette mineralpudderet virkelig smelter inn i huden og ser naturlig ut, ville jo det vært fantastisk...

Så hva er best? Mineralpudder eller total finish? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker både mineralpudder og Total Finish. Total Finish er aller enklest, det dekker jo med en gang. Bruker Kanebo 10 seconds awakening essence under nå, og da blir det ikke noe særlig tørt heller. Men det kan bli litt maskeaktig, siden det er veldig dekkende.

Har prøvd mineralfoundation fra Kiss Me, Susan Posnick og Neutrogena (sistnevnte kjøpt i USA). Felles for alle er at man må bruke tid (flere minutter) på å bearbeide det, men det ser mer naturlig ut enn Total Finish. Men de kan alle være litt blanke. Har også kjøpt Kiss Me Bare, som er et transparent pudder fra Kiss Me. Fordelen med Kiss Me er at du kan kjøpe små prøvepakker som holder til flere gangers bruk, slik at du kan teste ut ting uten å blakke deg helt. (I hvertfall hvis du har en passend kost.)

Skrevet

Jeg har også prøvd begge deler, men ettersom jeg har brukt total finish i flere år, holder jeg meg fortsatt mest til det.

Ærlig talt synes jeg ikke det er store forskjellen på hvordan resultatet blir heller, men det kan være fordi jeg ikke har nok brukserfaring fra mineralfoundation ennå.

Det er blitt liggende i skuffa inntil videre, etter noen forsøk i starten, som forsåvidt var vellykkede, men ikke revolusjonerende i forhold til total finish.

Skrevet

Kanebo uten tvil.

brukt det pudderet siden jeg i det hele tatt begynte å bruke pudder, og tviler sterkt på at det noen gang kommer til å komme noe bedre.

Skrevet
Har noen prøvd både mineralpudder (tenker på Glominerals, eller ID) og Kanebo Total Finish pudder?

Jeg bruker sistnenvte, og er igrunn veldig fornøyd.. dekker flott, men kan synes litt, særlig ved tørr hud. Har lyst å prøve mineralpudder, men er litt skeptisk i og med at jeg faktisk har et pudder/foundation jeg er fornøyd med.

Men dersom dette mineralpudderet virkelig smelter inn i huden og ser naturlig ut, ville jo det vært fantastisk...

Så hva er best? Mineralpudder eller total finish? :sukk:

Hvilken farge i kanebo sin er den beste for normal hud,er mørk i håret og har egentlig god farge i ansiktet,men syns det er vanskelig og finne riktig farge når jeg står og ser alternativene.....

Skrevet
Kanebo uten tvil.

brukt det pudderet siden jeg i det hele tatt begynte å bruke pudder, og tviler sterkt på at det noen gang kommer til å komme noe bedre.

Spørsmålet er: Mineralpudder vs. Kanebo Total Finish, og uten å ha prøvd mineralpudder påstår du at du syns Kanebo's er best?

Skrevet

Jeg bruker kanebo total finish,og er fornøyd.den er dekkende,men kommer ann på hvor mye du legger på huden.Og er nå vant til den.Eneste j føler også er at den kan se litt tørr ut nå på huden om vinteren,bruker bare et lite lag nå.

Vudrerte mineral fra ID,har blitt sminka med det,og d er ikke så dekkende synes jeg som kanebo,men legger du mere på dekker vel ID oxo mere....

Men holder meg til Kanebo,jeg har litt røde fleter og prikker og er fornøyd med Kanebo og litt sol pudder i kinna : ))

Skrevet
Hvilken farge i kanebo sin er den beste for normal hud,er mørk i håret og har egentlig god farge i ansiktet,men syns det er vanskelig og finne riktig farge når jeg står og ser alternativene.....

204,5 bruker jeg om vinteren. Det er en god farge, fin på huden. Om sommeren bruker jeg 205, da er jeg jo mørkere selv.

Skrevet

Brukte TF før jeg prøvde GloMinerals, og kommer aldri til å bytte tilbake.

Skrevet

Jeg bruker TF og er super fornøyd!! Men nå kommer snart FusionBeauty med mineralpudder, så blir spennende å se om de slår Kanebo sitt.. Forøvrig bruker jeg 202 i Kanebo. Utifra hvordan du beskriver deg TS vil jeg tro du er en 204,5 eller 205.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...