Gå til innhold

Vaniljestang

Cilla

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke vaniljesukker i stedet for en vaniljestang, i så fall hvor mye vanilje sukker tilsvarer frøene fra en vaniljestang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Tja, gjør som meg du... Stikker vaniljestengende nedi vanlig sukker og lar sukkeret trekke til seg smaken. Mye bedre på den måten, det blir nemlig litt klinete å skrape ut frø for hver omgang. Dette går også fint med brukte vaniljestenger, etter at de har blitt brukt, kan du nemlig bare skylle av dem, tørke lett og stikke nedi sukkeret igjen. Rist på glasset av og til, vanilje avgir nemlig litt fuktighet som kan få sukkeret til å klumpe seg. Derfor skal en helst unngå å bruke melis til denne type oppbevaring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Litt sent nå, men jada, klart du kan bruke vaniljesukker dersom du ikke har! Hvis jeg skulle lagd pannacotta eller lignende hadde jeg nok kjøpt vaniljestang så jeg hadde liggende til neste gang, men for 1. påskedag så er vaniljesukker et helt greit substitutt.

Håper det gikk bra, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en is jeg skulle lage for jeg skulle få besøk. Etter å ha vært på alle bensinstasjonene og storkioskene her jeg bor, og ikke fant, laget jeg noe annet som jeg hadde alle ingrediensene. Kjedelig hvis det ikke blir bra når man får gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Fader, så jeg hadde lest feil. Sorry, Cilla, sånn kan det gå når jeg i all KG-iver glemmer å ta på meg brillene. Og jeg ville nå aller helst brukt vaniljestang uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...