Gjest Askepott1 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Er det normalt at en bestemor gir barnebarnet sitt på 7år et ausekar i julegave? Vi bor ikke på landet og barnet er ikke interessert i båtliv.
Kitsune Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Min mor er gav jenteklær til sitt gutteoldebarn. Det samme gjorde hun før til sine barnebarn. Og hun er faktisk helt oppegående i hodet.. Er det normalt? For meg gjør det ikke så mye, men..
Gjest Askepott1 Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Min mor er gav jenteklær til sitt gutteoldebarn. Det samme gjorde hun før til sine barnebarn. Og hun er faktisk helt oppegående i hodet.. Er det normalt? For meg gjør det ikke så mye, men.. Nei jeg synes ikke det er helt normalt
ToveM Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 (endret) Min mor er gav jenteklær til sitt gutteoldebarn. Det samme gjorde hun før til sine barnebarn. Og hun er faktisk helt oppegående i hodet.. Er det normalt? For meg gjør det ikke så mye, men.. Spørs hva du mener med jenteklær, var det kjole eller lign. eller var det fargen som var jentete. Ikke alltid like lett for eldre å hvite som defineres som jenteklær/gutteklær, hvis ikke det var kjole/skjørt eller noe slikt. ellers vil jeg si at det ikke er normalt å gi et ausekar, til et barn, hvis ikke det har egen båt eller spesielinteresse den veien Endret 6. januar 2008 av ToveM
Gjest Helen Parr Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg hadde nok stusset litt over det dersom det hadde ligget et øsekar under juletreet til 7-åringen. Selvom vi har båt.
Harlekin Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Er det normalt at en bestemor gir barnebarnet sitt på 7år et ausekar i julegave? Vi bor ikke på landet og barnet er ikke interessert i båtliv. Eh ... det var litt rart! Men kanskje bestemor veldig gjerne vil at barnebarnet skal bli interessert i båter. Men spørs om en sjuåring kan sette pris på sånne nyanser i den alderen. Eller kanskje hun har dårlig råd og gir barnebarnet noe som hun selv setter pris på ... eller kanskje hun bare er veldig sparsommelig (penere ord enn gjerrig ). Hva sier bestemor selv da?
Gjest Ballerina Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Hva sier bestemor selv da? Ja, det tenkte jeg også på! Tror at jeg som 7-åring ikke helt hadde visst hva jeg skulle gjort med et ausekar Eller i det hele tatt at det var et ausekar!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Er det normalt at en bestemor gir barnebarnet sitt på 7år et ausekar i julegave? Vi bor ikke på landet og barnet er ikke interessert i båtliv. Jeg synes det er rart, men var dette et stort øsekar i plast, eller var det et lite i tre? Jeg ser for meg at det kunne være en "koks", altså en drikkeøse i tre, som ofte blr brukt av friluftsmennesker, speidere osv kan forveksles med et lite øsekar i tre... og en koks kan jeg fort gi til barn i den alderen.
Gjest Askepott1 Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes det er rart, men var dette et stort øsekar i plast, eller var det et lite i tre? Jeg ser for meg at det kunne være en "koks", altså en drikkeøse i tre, som ofte blr brukt av friluftsmennesker, speidere osv kan forveksles med et lite øsekar i tre... og en koks kan jeg fort gi til barn i den alderen. Det var et stort i tre. Hun har ikke dårlig råd.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Det var et stort i tre. Hun har ikke dårlig råd. Nå er ikke en koks akkurat billig heller, det er ikke på grunn av prisen noen liker å gi bort kokser til barn som er friluftsinteresserte... Det er heller det at det er praktisk når de er på turer osv... Men jeg skjønner at dette var et øsekar som ikke kan forveksles med en drikkeøse... jeg syntes egentlig bare det var så rart, at jeg håpet at det egentlig var hadde blitt forvekslet med noe annet.
ashera Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 (endret) Det var et stort i tre. Hun har ikke dårlig råd. Store øsekar i tre er å regne som kunsthåndverksprodukter, og kan være nokså dyre. Men å gi det til en sjuåring er veldig sært. Endret 8. januar 2008 av junia
Transe Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Jeg ville blitt glad om jeg fikk kjole av bestemor min da jeg var gutt
Gjest Tigress Skrevet 10. januar 2008 #13 Skrevet 10. januar 2008 Jeg ville blitt glad om jeg fikk kjole av bestemor min da jeg var gutt Utrolig bra! Made my day, altså! Å, haha!
Serene Skrevet 11. januar 2008 #14 Skrevet 11. januar 2008 Så det kan ikke bare være at det har gått litt i surr i pakkingen? Jeg fikk en gang herreboxershorts i gave fra mi mormor, aner ikke hva onkel fikk, men her hadde lappene kommet på litt feil etter pakking. Ikke for det, min morfar hadde en meget meget spesiell humor, og ga oss ungene alltid flatbrød i julegave. Tror de syntes det var gøy å se reaksjonen....Merkelig. Jeg; 3 år gammel: "kanskje det e nokka anna inni flatbrødpakken?" Skjærer opp kanten og jeg overrasket "Det E flatbrød!" Vill latter blant de voksne.... Sært. Synes jeg ser jeg prøver meg på noe sånt på mine egne barn, haha, da hadde jeg vel fått oppstrekk vil jeg tro.
Gjest Raptuza Skrevet 11. januar 2008 #15 Skrevet 11. januar 2008 Jaja. Undertegnede fekk brukte lydcdar i julegave frå mor mi. Det skal ikkje kosta noko, veit du! Dei har visst vore vedlegg til Hjemmet i sommar. Forbokstaven hennas på etuiet og fettete avtrykk på cdane... Slå den!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå