Gjest Askepott1 Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Burde man ha lov til å jage naboens katt bort når den befinner seg på plenen din? Ganske irriterende med kattebæsj utover plenen, dessuten tisser den over alt!
Gjest Helen Parr Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Selvfølgelig er det lov å jage naboens katt vekk. Det er mange som går til langt mer drastiske tiltak for å bli kvitt lukten av kattepiss rundt dørene.
Leo Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Burde man ha lov til å jage naboens katt bort når den befinner seg på plenen din? Ganske irriterende med kattebæsj utover plenen, dessuten tisser den over alt! Det er vel ingen som nekter deg å jage naboens katt når du ser den så lenge du ikke tar i bruk midler som skader katten. Om det hjelper så veldig er en annen sak...
Tabris Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Selvfølgelig kan du det. Hvis den fortsatt kommer når det blir varmere i været, så kan du jo kaste en bøtte vann etter den. (Jeg vil ikke anbefale det nå midtvinters).
Sympatia Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Har Katt selv, og han skal slippes ut for første gang imorgen. Jeg syns at folk kan jage den vekk om den er på deres eiendom om de er bekymret over at han skal gjøre fra seg der. Metodene som jeg aksepterer å jage den vekk med er: -Rope,veive med hendene... "husj husj med deg".... -Springe mot den aggressivt som en sprellemann mens man vræler.... -Bruke en spruteflaske med lunka vann om vinteren og kaldt vann om sommeren. (Det bruker vi inne i huset, fungerer glimrende). -Eller løft den opp, si "nei og nei her kan du ikke bli"...og gå en tur vekk fra hagen med han. (Tror neppe virker sååå bra) Hadde jeg sett noen gjøre noen av de ovenenevnte hadde jeg ledd muligens om noen gjorde punkt to, og ikke hevet øyebrynet idet hele tatt. Bruke vold eller lignende ting er helt uakseptabelt.
Gjest Askepott1 Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Har Katt selv, og han skal slippes ut for første gang imorgen. Jeg syns at folk kan jage den vekk om den er på deres eiendom om de er bekymret over at han skal gjøre fra seg der. Metodene som jeg aksepterer å jage den vekk med er: -Rope,veive med hendene... "husj husj med deg".... -Springe mot den aggressivt som en sprellemann mens man vræler.... -Bruke en spruteflaske med lunka vann om vinteren og kaldt vann om sommeren. (Det bruker vi inne i huset, fungerer glimrende). -Eller løft den opp, si "nei og nei her kan du ikke bli"...og gå en tur vekk fra hagen med han. (Tror neppe virker sååå bra) Hadde jeg sett noen gjøre noen av de ovenenevnte hadde jeg ledd muligens om noen gjorde punkt to, og ikke hevet øyebrynet idet hele tatt. Bruke vold eller lignende ting er helt uakseptabelt. Ja selfølgelig skal jeg ikke bruke vold! Kanskje kan jeg bare synge en sang, det har funket før
Sympatia Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Ja selfølgelig skal jeg ikke bruke vold! Kanskje kan jeg bare synge en sang, det har funket før Sang hadde fungert glimrende iallefall på vår katt. Han ser forskremt ut om man synger en sang, samt at vi så ikke fjerten av han da vi hadde singstarkveld tidligere i uka.
Trampe Skrevet 6. januar 2008 #9 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har to katter, og jeg håper virkelig naboene jager de om de er i veien i hagen. De må gjerne si ifra også, så kan jeg være med de ut og jage de selv om de går steder de ikke har lov til. Jeg mener at det er en selvfølge å kunne jage andres dyr om de kommer inn i min hage, der har de ingenting å gjøre.
Arkana Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Selvfølgelig kan du jage bort katten (forutsatt at du ikke skader den), men det vil sannsynligvis ikke hjelpe mer enn der og da. Jeg er glad for at våre nærmeste naboer også har to katter. Det er dermed ingen som bryr seg om hvem sin hage kattene leker i. Og jeg sier ingenting når den ene av nabokattene har forelsket seg i en av mine og har serenader utenfor stuevinduet de fleste morgener. Ingen av dem gjør fra seg ute merkelig nok, og det er i grunnen greit, jeg er ikke kjempebegeistret for katteavføring midt på plenen selv om vi har katt selv, men jeg hadde ikke gjort noe for å forhindre det uansett.
Gjest Opa Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 Foreldrene mine er veldig plaget av katter i hagen, garsjen, rundt huset og i det hele tatt. Mamma har kasta vann/spruta vann etter dem, og når de ser henne nå spurter de unna
Gjest Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Dette med vann anbefaller jeg virkelig når det blir varmere i været. Katte mine løper i andre enden av leiligheten så fort jeg tar opp spruteflaska. Hvis ikke så funker fresing på mine.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå