Gå til innhold

Vannkopper

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hvor lenge etter at vannkoppene bryter ut må barna holdes hjemme? Allmenntilstanden er god....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Barnet skal være hjemme til utslettet er tørket ut og det er blitt skorpe på utslettet. Før den tid, er smittefaren stor.

Husk også på at det er lett å få ettersykdommer hvis man ikke lar barna få ro etter at de har hatt barnesykdommer. Disse kan være mer alvorlige enn vannkoppene.

Tror også en del foreldre må huske på at det er stor forskjell på å være hjemme og å være i barnehagen når det gjelder aktivitetsnivå. Selv om barnet kan virke i grei form hjemme, kan det bli fort sliten og virke dårligere når det er i barnehagen.

Skrevet

Det er korrekt som Gjest-M sier: de må være hjemme til den siste vannkoppen har tørket ut. Det er viktig. Du kan risikere å smitte folk som ikke tåler å få vannkopper... Gravide osv..

Vanligvis varer dette en uke fra det bryter ut. Så det er bare å være forberedt på en uke hjemme fra jobb - desverre..

Gjest snazaroo
Skrevet
Vanligvis varer dette en uke fra det bryter ut. Så det er bare å være forberedt på en uke hjemme fra jobb - desverre..

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk får unger hvis det er så innmari slit å ta vare på dem når de er syke? En uke hjemme fra jobb, dessverre?

Er det ikke mer dessverre at barnet er sykt og lider da, enn at du som voksen må være hjemme fra jobb?

Vet ikke om det var det du mente med dessverre, men det er alle de som sender syke eller halvfriske unger i barnehagen som jeg reagerer på. Med den kommentaren der, kan det virke som om du er en av dem?

Nå får jeg sikkert pes. Men hvorfor får vi unger, hvis det er et helvete å droppe jobben dersom de er syke da? Tenk så slitsomt å måtte være 8 timer i bhg når du føler deg små dårlig.

Og ja, man MÅ holde barnet vekk fra bhg inntill ALLE koppene er tørket ordentlig ut. Fordel at barnet er feberfri og..... Dette tok nesten 2 uker for hvert av mine barn. Vi fikk kost oss masse denne tiden da. Mesteparten av tiden er allmenntilstand god, men væskende kopper klør jo.

Viktig å huske på at viruset blir liggende i kroppen en stund etter selve vannkoppene er bra. Dette kan komme tilbake igjen senre i livet, og gi f eks helvetesild.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...