Gå til innhold

hvorfor skal jeg kjøpe en tørketrommel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er fordelene med en tørketrommel? Kan man ha i all slags klær`Som gensere og bukser også?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tørketrommeljenta
Skrevet

Jeg ELSKER tørketrommelen min. Jeg har ønsket meg det i alle år, og vi kjøpte endelig for ca. 1 år siden.

Jeg bruker den bare til håndklær, stellekluter, sengetøy og undertøy/sokker, egentlig. Alt som vaskes på 60 grader og mer.

Vanlige klær henges opp på kleshenger på en stang på vaskerommet. De fleste plagg tåler sikkert tørketrommel (babytøy fra H&M ihvertfall), men det sliter jo litt på tøyet.

Det vil si at jeg (nesten) ALDRI bruker det fordømte tørkestativet lengre.

Men bare nesten. Vi har dobbeldyne, og dessverre klarer ikke tørketrommelen min å tørke doble dynetrekk. Det blir for stort (i seg selv, hjelper ikke å tørke det alene heller), og ruller seg bare sammen til en tung ball, og tørker ikke skikkelig. Så det må jeg henge opp. Men det går bra. Alt er bedre enn å ha 1-2 tørkestativ (med vinger, urk...) stående på badet (eller i stua, eller på soverommet) HELE TIDEN.

JEG HATER TØRKESTATIV!!!!!!

:) Sånn, nå fikk jeg det ut :)

Skrevet

Hehehehe også så morsomt navn du hadde, tørketrommeljenta:)

Ja jeg hater tørkestativ selv!!! Det er pesten! Derfor lurte jeg på om jeg skulle gå til innkjøp av en tørketrommel. Men jeg er veldig intr i å kunne putte alt inni der jeg da, så slipper jeg det hersens tørkestativet..

Skrevet

Jeg stapper omtrent alt i tørketrommelen vår, unntatt ting jeg er redd for og ting som er merket med at de IKKE skal tørketromles :)

Skrevet

Jeg vurderer også å kjøpe tørketrommel. Jeg er så lei av å ha tørkestativet stående oppe konstant, og mer blir det vel når vi får en liten en i huset. Spesielt sengetøy er godt å kunne slenge i trommelen, det tar sånn plass å tørke!

*følge med*

Skrevet

Jeg merker godt at tørketrommelen vår har gått i stykker. *grrr*

Her i huset går det aller meste i trommelen etter vask. Utenom penklær så har vi vel mest trommelbare klær tror jeg. Sjekker når jeg kjøper nytt også, ellers blir det sånne plagg jeg nesten ikke gidder å bruke fordi de må henges opp til tørk.

Fordelene:

Tekstilene blir myke og glatte (i stedet for stive og krøllete)

Klærne tørker fort (Kan vaske ting i siste liten og ha det tørt i løpet av få timer)

Slipper tørkestativer rundt i huset.

Skrevet

Også blir det bedre inneklima av det. Man slipper fuktig luft og støv fra ty som henger til tørk.

Men det sliter veldig på tøyet...

Skrevet

Følger med...

Har store planer om å kjøpe tørketrommel for vi blir 3. Mest for å ta babytøy, håndklær og sengetøy. Er jo håndklær og sengetøy som er verst.

Men går det virkelig fint med vanlig tøy i tørketrommelen... Husker det var en stadig diskusjon når jeg jobbet i en bolig. Noen av de som bodde der fikk veldig korte bukser etter noen runder i tørketrommelen...

Skrevet

Det står på vaskeanvisningen på plaggene om de tåler trommel. Jeg putter alt av vanlige t-skjorter, collegegensere, treningstøy osv i trommelen og det har gått helt fint. Jeans tar jeg ut før de er helt tørre som regel.

Skrevet

Tromling sliter en god del på tøyet, i tillegg til at tøyet falmer lett. Ettersom jeg omtrent bare har svarte klær tromler jeg kun undertøy, håndklær og sengetøy. Det er ikke lekkert å gå med topp og bukse som begge forskjellig nyanse av falmet svart :P En del ting krypmer også ved tromling.

Men det å slippe å ha svære håndklær og dynetrekk hengende til tørk er i seg selv verdt å kjøpe trommel for, for ikke å snakke om at man slipper stå der og henge opp en og en sokk.

Skrevet
Hva er fordelene med en tørketrommel? Kan man ha i all slags klær`Som gensere og bukser også?

eg ober i vakeri og ser slitasjen....aldri om jeg skal ha.

Dessuten med dagens strømpriser som vil stige....ikke aktuelt

Skrevet

Det er rimelig mange gensere og bukser som det står på at det ikke kan tørkes sånn. men fleste t skjorter ser ut ut til å gå i trommelene. Men ja, greit med undertøy og sengetøy:)

Skrevet

Jeg tromler en del som ikke skal tromles også jeg. Kommer helt an på hva de er laget av. Som regel går det helt fint.

Gjest Blåstrupe
Skrevet

Vil ikke vært uten tørketrommelen, selv om jeg har stativ stående rundt om i huset (ja det er grrrrr!). Tørker det meste i trommelen siden den kan innstilles på egnet temperatur. Men jeans'ene krymper litt selv på lav temp. Jeans med stretch skal ikke i trommelen, da blir de vide og slaskete.

Men for å spare strøm tørker jeg på stativ. Her jeg bor er det så tørr luft at det stativ med våte klær gjør inneklimaet bedre.

Men kjøp deg en kvalitetstrommel da slik at du blir fornøyd. Miele har veldig gode produkter.

Skrevet

Putter du det som ikke i utgangspunktet kan tromles i trommelen også? Hvordan går det med de klærne til slutt`

Gjest Blåstrupe
Skrevet
Putter du det som ikke i utgangspunktet kan tromles i trommelen også? Hvordan går det med de klærne til slutt`

Finklærne tromler jeg ikke, samt klær av ull eller silke. Men treningstøy, handklær, t-skjorter, SOKKER, sengetøy, klær av bomull, blandingsmateriale (dog på lav temperatur), duker, gulvmatter... Er man usikker på om plagget tåler varme, tørk på laveste temp.

Lin blir sinnsykt krøllete i tørketrommel og nesten umulig å få slett igjen!

Skrevet

Da har jeg kjøpt! Sitter åleser bruksanvisningen og hm.....par ting jeg lurer på..Dette er en kondenstørketrommel. Men det står at den må stå i et rom med god frisk luft. Hm kan ikke si at rommet mitt har frisk luft, det er ingen vinduer her, kun luke. og det står videre at maskinen skal ha fritt med luft rundt, og min er plassert mellom to stk vaskemaskiner. Videre står det at den ikke skal stå i et tapesert rom, mitt er tapetsert.. Flotters!!! Kostet 4500 kroner og nå kan den kanskje ikke brukes? Dette ble for dumt, noen med erfaringer?

Skrevet

Det er nok ingen fare med at det står vaskemaskiner på begge sider. Men Den må ha luft bak ("plata" øverst går nok litt lenger inntil veggen enn selve trommelen), under og helst oppå.

Det har fungert helt fint på vårt bad og vi har også hatt den stående mellom vegg og vaskemaskin. Vi har vindu men det er stort sett ikke åpent. Det holder at du har ventilasjon. Kan aldri tenker meg at dette blir noe problem. Mest sannsynlig er det slike ting de skriver for at folk ikke skal bygge inn trommelen og la den stå i et lite kott uten ventilasjon osv. Akkurat som når det står på kaffekoppen at kaffen er varm.

Skrevet

Jeg holder meg langt unna tørketrommel. Får heller planlegge litt hvis det er et spesielt plagg jeg MÅ ha en spesiell dag. Men jeg er nå alene, så er begrenset hvor mye klær som er til vask, og tørkestativet plager meg ikke. Tenker for mye på strømmen også, unødvendige ekstrautgifter. Har samme mening om oppvaskmaskin egentlig :-)

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg er alene og jeg bor uten mulighet til skikkelig opphenging av klær utendørs eller inne. Derfor tørker jeg mest mulig i tørketrommelen.

Det som ikke går i trommelen er

- alle klær med påsydde eller påstrøkne motiver (altså t-skjorte tekster, paljettopper, etc)

- alle skjorter/bluser som må strykes - de henges opp på kleshengere med kragen brettet rett vei og er da strykefrie

- strikkeplagg av typen blanding av ull osv.

- silke

- lin

Hadde jeg hatt hengemulighet for mer klær hadde jeg likevel alltid tromlet undertøy, sokker, håndklær og sengetøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...