Gjest lillagubban Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Jeg liker å kose meg med boka Ivanhoe (skikkelig romantisk ridder og jomfru i nød bok, hehe), og vet at den er filmatisert flere ganger. Er det noen som har/har sett en filmversjon som var bra? Jeg mener å ha sett litt av en versjon, men datt litt ut. Lurer på om det var den med Elizabeth Taylor.
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Jeg vet bare om de to tv-seriene/tv-filmene. En fra 1982 og en fra 1997. Har bare sett den fra 1982 tror jeg, kommer ikke på noe fra den fra 1992, men har hørt den skal være bra. Det er lenge siden den fra 1982 ble sett, og jeg syntes den var både bra og dårlig. Var litt for mye langdryge scener og for mye teater for min smak. Men film verdt å se om man liker sjangeren, bare ikke forvent det store.
Tull@ Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Filmen gikk minst fire ganger på forskjellige tv kanaler i jula... Aner ikke hvilke skuespillere som er med, men filmen er helt fantastisk. Fra 80 tallet tipper jeg. Du kan jo prøve å søke på de forskjellige tv kanalenes program fra romjula. Jeg tror jeg så den på canal 4 6. juledag.
Gjest lillagubban Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Filmen gikk minst fire ganger på forskjellige tv kanaler i jula... Aner ikke hvilke skuespillere som er med, men filmen er helt fantastisk. Fra 80 tallet tipper jeg. Du kan jo prøve å søke på de forskjellige tv kanalenes program fra romjula. Jeg tror jeg så den på canal 4 6. juledag. Ååh, så ikke på tv i romjula Hvor kan man se gamle tv-program?
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Jeg har sett den miniserien fra 1997 som er nevnt over. Syntes den var bra. Lånte den på biblioteket, så kan kanskje være en ide å se hva de har der? Tror de skal kunne bestille den til deg selv om ditt bibliotek ikke har serien med i dvd-samlingen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå