Gå til innhold

Hva er best å dynke bløtkake med?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Hva synes du er best å dynke bløtkaken med? Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg synes er best egentlig. Med fruktsaft mener jeg saften fra hermetisk frukt o. l. Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg er vant til å bruke fruktsaft til dynking av bløtkaker ..

Skrevet

Jeg bruker som regel kremfløte.

Skrevet

-litt avhengig av hva slags kake du skal lage, jeg bruker også vaniljesaus som jeg blander med melk, hvis jeg vil ha frem vaniljesmak. Eller du kan bruke forskjelige typer juice

Skrevet

Jeg dynker aldri kakene mine.

Det verste jeg vet er sånne vassne bløtkaker. Jeg fyller alltid kakene mine dagen før de skal spises, og da trekker kremen godt nok inni.

:klemmer:

Skrevet
Jeg bruker som regel kremfløte.

Jeg også. Men hvis jeg skal lage marsipankake med syltetøy, vaniljekrem og vanlig krem så pleier jeg å dynke med litt av syltetøyet rørt ut i vann.

Jeg liker heller ikke vasne kaker, men jeg liker heller ikke kaker med krem som har stått over natten, derfor må jeg dynke litt.

Skrevet

Marsipankake dynker jeg med portvin eller sherry (søt).

Skrevet

Jeg dynker aldri bløtkake, synes den blir mye bedre uten. Jeg lager bunnen selv, siden den ikke er tørr så slipper jeg å dynke. Men hvis man feks kjøper ferdig bunner da bør den dynkes, da er det best med fruktsaft.

Skrevet

Jeg bruker fruktsaft. Ofte pynter jeg med hermetiske mandariner. Synes det er så godt :) da bruker jeg litt fruktsaft fra boksen. Men dynker med måte. Det er ikke godt med vasstrukne bløtkaker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...