Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #1 Skrevet 6. januar 2008 Skjermen skrur seg av hele tiden. Pcen er gammel og sliten. Laderen er litt gåen og, men den burde virke om bare skjermen kunne holde seg på. Er det mest sannsynlig dårlig kontakt eller kan det skyldes andre ting?
mia83 Skrevet 6. januar 2008 #2 Skrevet 6. januar 2008 Skjermen skrur seg av hele tiden. Pcen er gammel og sliten. Laderen er litt gåen og, men den burde virke om bare skjermen kunne holde seg på. Er det mest sannsynlig dårlig kontakt eller kan det skyldes andre ting? Kanskje vifta begynner å bli dårlig? Er usikker på om dette gjelder laptoper også, men vår gamle stasjonære PC slo seg stadig av, det var vifta som var for dårlig så maskina ble rett og slett for varm. Vi kjøpte ny vifte den gangen, og da holdt den jammen en stund til gitt.
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #3 Skrevet 6. januar 2008 Det kan være mulig. Er det vifte på laptop da? Har ikke peiling
mia83 Skrevet 6. januar 2008 #4 Skrevet 6. januar 2008 Det kan være mulig. Er det vifte på laptop da? Har ikke peiling Det er vifte på laptopen ja Du kan høre at den slår seg på av og til. Men har ikke så mye peiling jeg heller da så det er sagt. hehe
Gjest Ulva35 Skrevet 6. januar 2008 #5 Skrevet 6. januar 2008 Det kan hjelpe å støvsuge. Hjalp hos noen venner av oss som hadde samme problemet
Ponine Skrevet 6. januar 2008 #6 Skrevet 6. januar 2008 Min pc ble også generelt raskere etter en rengjøring. Jeg ble så og si angrepet av hybelkaniner når jeg åpnet den, så en støvsuging gjorde bare godt Bare husk å holde fast vifta med en penn eller noe så den ikke går rundt og blir ødelagt pga kraften på støvsugeren. Og kanskje ikke bruk full kraft i støvsugeren Det kan jo være andre ting også, men dette er kanskje det som er enklest å sjekke! Dette minner meg på at jeg kanskje burde støvsugd den igjen snart! =)
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #7 Skrevet 6. januar 2008 Men hvor er vifta på den bærbare da? Skal jeg bare skru hele opp?
Ponine Skrevet 6. januar 2008 #8 Skrevet 6. januar 2008 Du snur pcn opp-ned og skrur av dekselet der. Hvis du ser under på pcn din, vil du se vifta, og da ser du også hvilket deksel du må skru av (som regel iallefall).
Bomull Skrevet 6. januar 2008 #10 Skrevet 6. januar 2008 Husk at du kan miste en evt garanti hvis du skrur på maskinen selv! Og du, vær forsiktig så du ikke ødelegger komponentene. Jeg anbefaler aldri noen som ikke kan data gjøre slike ting selv.
Cata Skrevet 6. januar 2008 #11 Skrevet 6. januar 2008 I første innlegget står det at PC'n er gammel, så garantien er vel gått ut for lengst. Men....jeg mener jeg har hørt at man ikke skal bruke støvsuger på PC'er, men heller blåse med trykkluft. :klø:
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #12 Skrevet 6. januar 2008 Garantien er ute ja. Hiver den vel på dynga om jeg ikke får fikset den selv. den er ikke verd reparasjoner.
Ponine Skrevet 6. januar 2008 #13 Skrevet 6. januar 2008 Husk at du kan miste en evt garanti hvis du skrur på maskinen selv! Og du, vær forsiktig så du ikke ødelegger komponentene. Jeg anbefaler aldri noen som ikke kan data gjøre slike ting selv. Enig med Sunshine. Skrev litt raskere enn jeg tenkte der. Hvis du ikke har erfaring med pcer er det kanskje greit å få litt hjelp med en person som kan litt om sånne ting
Bomull Skrevet 6. januar 2008 #14 Skrevet 6. januar 2008 (endret) I første innlegget står det at PC'n er gammel, så garantien er vel gått ut for lengst. Men....jeg mener jeg har hørt at man ikke skal bruke støvsuger på PC'er, men heller blåse med trykkluft. :klø: Ja, det anbefales trykkluft, men som oftest sitter støvet på selve vifta og dette forsvinner ikke med trykkluft eller støvsuging. Jeg renset min maskin med trykkluft i går, men jeg kan ikke si jeg merker nevneverdig forskjell. Endret 6. januar 2008 av Sunshine
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #15 Skrevet 6. januar 2008 Det går faktisk ikke ann å skru av akkurat ved vifta. Da må man løsne hele bakdekslet.
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #16 Skrevet 6. januar 2008 Men fikk fjernet en kjempehybelkanin ved hjelp av støvsuger og en tannpirker nå. Så nå får vi se..
Ponine Skrevet 6. januar 2008 #18 Skrevet 6. januar 2008 Skjermen skrur seg av hele tiden. Pcen er gammel og sliten. Laderen er litt gåen og, men den burde virke om bare skjermen kunne holde seg på. Er det mest sannsynlig dårlig kontakt eller kan det skyldes andre ting? Kommer skjermen på hvis du flytter den litt frem og tilbake? I så fall kan det være dårlig kontakt. Men mest sannsynlig er vel skjermen din rett og slett ødelagt.
Gjest lillebøll Skrevet 6. januar 2008 #19 Skrevet 6. januar 2008 Kommer skjermen på hvis du flytter den litt frem og tilbake? Nix. Når jeg skrur på pcen virker skjermen litt, så sier det "plonk" så skrur den seg av til jeg restarter. Og så skjer det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå